Citat:
Ursprungligen postat av
Williewanka
Jag ser inga jävla fördelar med SUV jämfört med kombi, dricker mer bränsle, sämre väghållning, lika icke existerande "offroad" kapabiliteter, mindre bekväm åktur förutom möjligtvis att stolarna brukar vara lite högre från golvet. Någon som har nån teori om varför dessa värdelösa fordon är så jävla populärt.
Hej!
Kan bara hålla med dig i det stora hela. Vilket redan nämnts, är ju om man är till åren kommen och kanske har lite svårt med i och urstigning så kan jag förstå att man vill ha en högre bil. Jag citerar Jermery Clarkson som i mitten på 00-talet sa: "man behöver inte ha en fyrhjulsdriven SUV för att man har löv på sin uppfart"

Jag har själv en liten bil, en Yaris, som räcker utmärkt för mig och frugan. Smidig som fasen, får plats överallt och man kan stoppa in den i vilka trånga parkeringar som helst.
Kör även en hel del på landet och dåliga vägar också. Kör även på rena skogsvägar, och det är inga problem, man får bara se var man sätter hjulen, men med tanke på hur dåliga Svenssons är på att köra bil så fattar jag att de tror att de måste ha en SUV för att de har högre markfrigång bara för att det finns ett gupp på den lokala villavägen.
När och om jag blir gammal och får svårt att gå så kanske jag också skaffar mig en SUV.