2006-05-25, 14:37
Medlem
skalizs avatar
Behövs kanske en särskilld wiki-del här på forumet då också där man kan diskutera artiklar osv?
Citera
2006-05-25, 15:09
Medlem
Carradines avatar
En Wiki skulle vara jättebra, man skulle kunna ta alla guider och liknande trådar och ha i wikin istället för 10-20 sidor bakåt i ett underforum, dessutom kan folk renskriva de och se till att de är läsbara och att informationen samt länkar uppdateras kontinuerligt.
Citera
2006-05-25, 16:51
Medlem
munsårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo Viking
Kan man inte en göra en Wiki där alla ord i artiklarna är klickbara? I t.ex denna artikel så är det ju bara vissa ord man kan klicka på. Hade ju varit kanon om man kan klicka på alla, och antingen läsa vad ordet betyder, eller skriva en egen definiering om sådan saknas på ordet. I så fall borde de ord som redan fått en artikel ha en annan färg än de som fortfarande saknar en. Typ svart och mörkgrå för att inte röra till det för mycket.

Det där låter ju extremt irriterande. Ska det vara en Flashback-wiki eller en wiki där man kan slå upp varenda ord i det svenska språket?
Citera
2006-05-25, 17:01
Medlem
Hylands avatar
Det här låter som en bra idé! Flashback var trots allt den första hemsidan jag besökte och det var där jag lärde mig hur man skulle plantera bomber i skolan på bästa sätt osv.
Citera
2006-05-26, 15:45
Medlem
Rans avatar
Hur går det? Finns det nått planerat datum, eller måste vi fråga här varannan vecka?
Citera
2007-05-09, 19:26
Medlem
HAr den här idén somnat in helt? Bra idé annars.
Citera
2007-05-09, 21:08
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
HAr den här idén somnat in helt? Bra idé annars.

Idén har inte alls avstannat. Däremot verkar det ta en hel del tid att tekniskt bygga lösningen.
Citera
2007-05-09, 22:32
Administrator
admins avatar
En betatest förväntas bli klar till helgen, som vi då kommer att låta forumets moderatorer testa. Först då vet vi hur mycket som är kvar. Är moderatorerna nöjda, så kan den lanseras i början av nästa vecka. Men det brukar alltid vara något som ska fixas, så hoppas inte för mycket här. Återkommer dock inom kort när jag vet mera exakt.

admin
Citera
2007-05-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
En betatest förväntas bli klar till helgen, som vi då kommer att låta forumets moderatorer testa. Först då vet vi hur mycket som är kvar. Är moderatorerna nöjda, så kan den lanseras i början av nästa vecka. Men det brukar alltid vara något som ska fixas, så hoppas inte för mycket här. Återkommer dock inom kort när jag vet mera exakt.

admin

Mycket trevligt. Ser framemot sjösättningen.
Citera
2007-05-11, 15:13
Medlem
toMishs avatar
Vad bra att saker börjar hända! Jag hoppas att inte tar alltför lång tid nu.
Citera
2007-05-11, 19:45
Medlem
SilverSurfers avatar
Ni skojjar ?!!?!? .. med tanke på vilken pajjkastning det är ute i forumet i vissa delar ( missupfatta mig inte, det är det jag gillar med fb) så tror jag inte att ett uppslagsverk skulle bli någon höjdare. Kolla på de "heta" ämnena på vanliga wiki och tänk er sedan hur det skulle kunna se ut när ett gäng fb:are går loss på samma ämne. Det finns för många och starka åsikter här för att ofta kunna konstatera någon verklig koncensus i ett ämne, sen är det SÄLLAN någon anser att en annnan faktist har mer rätt i ett ämne än den den debatterar med.

Jag gillar fb för vad det är, ett forum där människor kan vädra sina åsikter och läsaren utifrån det får bilda sin åsikt. Att presentera en färdig åsikt/förklaring till ett område är en jävligt taskig ide då måååånga av dem är för komplicerade för att de som känner intresse av att ge en åsikt om ämnet skulle kunna överens.

.... och tänk er alla redigeringskrig ... gudars
Citera
2007-05-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin
Nej, hoppas inte för mycket. Vi som varit med ett tag vet ju hur det brukar vara med utlovade startdatum för det ena och det andra. Nu menar jag inte att ni gör ett dåligt jobb, bara att ni kanske ibland är lite väl optimistiska.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in