2006-05-07, 14:21
Medlem
TriKris avatar
Finns det många som är intresserade av en Flashback wiki? En wiki bara med Flashback underground-artiklar ... eller passar inte det här med flashbacks rykte? Kan moderatorn möjligtvis skapa en omröstning i frågan?
Citera
2006-05-07, 16:37
Medlem
GreenManalishis avatar
Det var en på gång under 2003 eller 2004. Vet inte om det ledde till nåt.
Flashback Uppslagsverk skulle det heta
Citera
2006-05-07, 19:36
Medlem
TriKris avatar
Vad skulle det ligga för artiklar i det uppslagsverket då? Tro inte nu att jag är emot ett wiki bara, jag är bara intresserad av vad man skulle kunna använda det till.
Citera
2006-05-08, 09:50
Bannlyst
Jag kan tänka mig att det skulle förekomma mycket vandalism på Flashback's egen Wiki. Det förekommer ju redan en hel del vandalism på Wikipedia, och jag tror knappast att folket som hänger här är mer seriösa än Wikipedia folket. Dock är väl Wikipedia mycket större, och på så sätt drar till sig mer idioter.
Citera
2006-05-08, 10:45
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TriKri
Finns det många som är intresserade av en Flashback wiki? En wiki bara med Flashback underground-artiklar ... eller passar inte det här med flashbacks rykte? Kan moderatorn möjligtvis skapa en omröstning i frågan?

Absolut!
Jag vill bygga en sådan, helst med anknytning till forumet (som chatten).
På så sätt slipper man vandalismen.
Precis som forumet ska alla ämnen avhandlas, men förhoppningsvis ha lite högre till tak och med inriktning på mer udda saker.
Jag gillar idén, och har faktiskt diskuterat den under de senasta dagarna.

Jag gillar de alternativ som finns idag, men tror vi har potential att bygga upp något annorlunda och helt nytt här. Om vi tänker till rätt redan från början.

admin
Citera
2006-05-08, 14:22
Medlem
Draugs Hargs avatar
Låter onkeligen som en bra idé. Men jag undrar vad det ska vara för artiklar som man inte kan hitta på t.ex wikipedia redan?
Citera
2006-05-08, 14:25
Bannlyst
risken blir ju den att medlemmar sitter och skriver roliga artiklar om varandra i stället och hela wikin utvecklas till en bisarr klubb för inbördes beundran
Citera
2006-05-08, 14:27
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
risken blir ju den att medlemmar sitter och skriver roliga artiklar om varandra i stället och hela wikin utvecklas till en bisarr klubb för inbördes beundran

Jag kanske skulle få en förklaring på om ditt användarnamn är handen-du-vet eller om det är han-den-du-vet?
Citera
2006-05-08, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Jag kanske skulle få en förklaring på om ditt användarnamn är handen-du-vet eller om det är han-den-du-vet?
en fullständigt ointressant detalj.
Citera
2006-05-08, 14:48
Medlem
Ruskigbusss avatar
Alla FAQ-trådar som finns i diverse forum kan nog vara vettigt att samla samman, som det är nu så drunknar de lite bland övriga trådar. Risken finns iofs att dårfinkar går in och saboterar, men det går kanske att åtgärda.

Men, ev diskussion bör i så fall ske på forumet - inte i wiki-systemet. Annars sitter vi där med två parallella diskussioner om samma sak.
Citera
2006-05-11, 20:01
Avslutad
Stöder denna idé till fullo!

Jag hade gärna skrivit artiklar om det jag är intresserad, så som droger, mediciner, psykologi, kemi, m.m.

Wiki:n bör vara lika modererad som forumet för att undvika trams, reklam o annat skräp. Reglerna bör vara det samma som på forumet. Man bör även vara registrerad på forumet för att få skriva i den.
Citera
2006-05-11, 20:33
Medlem
dallassallads avatar
Någon (En jävla smartskalle, tror jag det var) hade ju en länk till en Flashback-wiki i sin signatur för inte alls så länge sedan.

Där fanns det ett dussintal artiklar om lite allt möjligt, men de verkade bara vara skrivna av en enda person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in