2020-08-04, 13:25
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
(Vet inte om det hör hemma i det här forumet, flytta gärna.)

Om du i ett hypotetiskt scenario fick tillgång till ett laboratorium eller motsvarande studiemiljö, samt obegränsade resurser - vilken fråga skulle du söka svar på?

Själv skulle jag vilja se hur starka gorillor kan bli om de får kosttillskott och lär sig lyfta skrot.
Alltid varit nyfiken på var deras övre gräns går.
Men vetenskapen kommer nog aldrig undersöka det.

Ed: syftade till att publicera i biologi forum)
Senast redigerad av kangaroozzickness 2020-08-04 kl. 13:32.
Citera
2020-08-04, 13:39
Medlem
Gronestunes avatar
Väldigt svårt det där då jag är väldigt nyfiken som person och gärna vill utforska själv. Önskar nästan att jag kunde välja.

Det hade nog varit att utföra diverse operationer på mig själv och andra för att se om jag kunde fixa det. Svårare och precisa saker kan jag glömma, men vore kul att kunna operera bort sin egna blindtarm eller liknande. Och för att fuska lite så hade jag alla droger till mitt förfogande och verktyg som krävs för att skapa problemen för att sedan lösa dem. Typ skjuta en människa och se om jag kan fixa upp honom/henne. Men får väl nöja mig med typ grisar, då vi lever i ett samhälle.

Vore dock trevligt att försöka operera bort sin egna blindtarm, balansera smärtstillande och precision, finner en viss fascination för det.

Men om vi säger att vi hade människor utan hjärna mer än hjärnstammen och bihang och jag kunde skjuta den, då bör en del iaf nöja sig då personen saknar till stor del medvetande och jag får min jäkla kropp.

Kommer dock att förbereda en del inför varje experiment där jag läser på en jäkla massa, kanske planerar månader i förväg för mer intensiva experiment. Sett så många obduktioner att jag tror att jag skulle kunna fixa det, iaf det praktiska, vad som krävs rent erfarenhetsmässigt är ju det jag inte har, tex hur exakt en lever ska se ut i färgen och vad man ska leta efter i tex hjärtat, hjälper ju inte att jag är delvis färgblind heller.

Min nyfikenhet har inga gränser, vill lära mig allt i princip, eller ja, allt som för mig har något värde, vilket är större delen av grejer. Bygga egna bomber vore ganska nice med.

Ovan är dock i rent hypotetiskt scenario såklart, skulle aldrig bygga en bomb hemma av rent praktiska skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in