Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-08, 17:01
  #13
Medlem
Ah, lite % från. ppm kan man lägga in
Citera
2020-08-09, 22:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Ah, lite % från. ppm kan man lägga in

Ny teknik kan inte köpas i ppm.
Citera
2020-08-09, 22:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ny teknik kan inte köpas i ppm.
Stämmer fel av mig köpte tech, A.
Citera
2020-08-12, 10:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massatassa
Hej! Funderar på Robur ny teknik som verkar gå som tåget. Dock sjukt dyr men vinsten verkar kompensera avgiften med råge. Har ni andra den och vad tycker ni?
Jag har haft den sedan den hette Banco Teknik & Innovation i början på 00-talet. Det var ju ingen höjdare de första två-tre åren kan jag ju säga. Låg väl minus 95% vill jag minnas. Men läs denna sedelärande berättelse och börja månadsspara i fonden så skall du se att det kommer gå bra för dig:
https://www.swedbank-aktiellt.se/blo...orn/ktoatq.csp
Månadssparande är faktiskt ganska smart tycker jag. Andra tycker man skall pumpa in alla pengarna på en gång.
Citera
2020-08-12, 10:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ny teknik kan inte köpas i ppm.
Vilket är mycket synd.
Citera
2020-08-12, 12:11
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Jag har haft den sedan den hette Banco Teknik & Innovation i början på 00-talet. Det var ju ingen höjdare de första två-tre åren kan jag ju säga. Låg väl minus 95% vill jag minnas. Men läs denna sedelärande berättelse och börja månadsspara i fonden så skall du se att det kommer gå bra för dig:
https://www.swedbank-aktiellt.se/blo...orn/ktoatq.csp
Månadssparande är faktiskt ganska smart tycker jag. Andra tycker man skall pumpa in alla pengarna på en gång.

Oj 95% back har du tagit igen det nu.
Månadssparande är bra för å sprida risken. Jag köper flera ggr under månaden för å skynda på det lite. Så veckospar skulle jag rekommendera.
Citera
2020-08-12, 12:13
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Vilket är mycket synd.

Det är det. Man får köra på technology fonden istället.
Citera
2020-08-18, 11:04
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Oj 95% back har du tagit igen det nu.
Månadssparande är bra för å sprida risken. Jag köper flera ggr under månaden för å skynda på det lite. Så veckospar skulle jag rekommendera.

Nej, jag sålde på minus 83% år 2005. Vid inköpet så var det mitt största innehav som blev mitt minsta. Började månadsspara sedan, dock inte köpt tillbaka i PPM. Har trots denna miss lyckats nå upp till nästan 10% per år i avkastning.
Veckospar har jag -manuellt- hållit på med ibland. Tyvärr så klarar inte fondbolagen av att lägga upp det i sina system. Jag antar du sköter det manuellt?
Citera
2020-08-18, 12:14
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Nej, jag sålde på minus 83% år 2005. Vid inköpet så var det mitt största innehav som blev mitt minsta. Började månadsspara sedan, dock inte köpt tillbaka i PPM. Har trots denna miss lyckats nå upp till nästan 10% per år i avkastning.
Veckospar har jag -manuellt- hållit på med ibland. Tyvärr så klarar inte fondbolagen av att lägga upp det i sina system. Jag antar du sköter det manuellt?

Hos Swedbank kan man välja vilka datum köpen skall Ske i månaden. Man kan välja hur många ggr i månaden som helst.
Det tycker jag är mkt bättre än Nordnet som man bara kan spara ett datum i månaden oavsett hur många fonder man har.
Så det är automatiserat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback