Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Hej jag håller på med ett arbete i skolan, angående hjältar och så, och jag behöver er hjälp med att besvara frågan utförligt.
här är den alltså `
Tack på förhand
Han kunde ha skjutit i luften, så gjorde finnarna när dom jagade tyskarna till Sverige. Inte alla förstås, men dom rättfärdiga gjorde på det viset. Då har du inte dödat någon, vare dig själv eller någon annan.
Det också möjligt att han led av krigsneuros och ville dö - stod inte ut längre helt enkelt, vilket är förståeligt, men jag tycker att det är bättre att maska då. Gör som dom säger, men gör fel - ingen kan klandra dig.
Men det är klart om du är ensam och officeren står med pistolen i nacken på dig och säger skjut, då är det lite krångligare. Men man kan ju fråga sig: vem är det riktigt som skjuter under sådana omständigheter. Hur som helst kan du ju skjuta men missa tills officeren får åt nerverna...det finns alltid möjligheter, man måste bara vara kylig som fan.
En annan möjlighet är att man fixar vapnet så att det "klickar", eller att man har ett antal lösa skott och viskar åt jugoslaven "spela död".