• 1
  • 2
2020-08-03, 18:42
Medlem
Hej var kan man beställa cigarretter lagligt från utlandet ? Är inte intresserad av några billigare priser utan det kan till och med kosta mer än i sverige . Tex 700 för en limpa är inga problem .

Så länge det är helt lagligt och man slipper få en massa räkningar av tullen osv .

Varför jo för att jag vill köpa en del sorter som är väldigt svåra att hitta i Sverige .

Mvh .
Citera
2020-08-03, 18:51
Medlem
Får gärna vara från ett eu land men det går bra om det är utanför bara det är säkert att beställa och helt lagligt osv .
Citera
2020-08-03, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Hej var kan man beställa cigarretter lagligt från utlandet ? Är inte intresserad av några billigare priser utan det kan till och med kosta mer än i sverige . Tex 700 för en limpa är inga problem .

Så länge det är helt lagligt och man slipper få en massa räkningar av tullen osv .

Varför jo för att jag vill köpa en del sorter som är väldigt svåra att hitta i Sverige .

Mvh .

Ganska dum tråd eftersom syftet är att du vill få tag på vissa sorter men du nämner inte ens vilka de rör sig om.
Vad är vitsen med få någon sida om de inte har sorten du vill få tag på?
Citera
2020-08-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Ganska dum tråd eftersom syftet är att du vill få tag på vissa sorter men du nämner inte ens vilka de rör sig om.
Vad är vitsen med få någon sida om de inte har sorten du vill få tag på?
Är en väldigt stor mängd sorter och har inte lyckats hitta en enda sida så vill jättegärna få något förslag så att jag kan kolla om dom finns . Verkar ju knappt finnas några sidor . Priser är inga problem kostar det mycket så är det lugnt vill bara slippa att tullen beslagtar leveransen som sagt .
Citera
2020-08-03, 18:57
Bannlyst
Citat:
Är en väldigt stor mängd sorter och har inte lyckats hitta en enda sida så vill jättegärna få något förslag så att jag kan kolla om dom finns . Verkar ju knappt finnas några sidor . Priser är inga problem kostar det mycket så är det lugnt vill bara slippa att tullen beslagtar leveransen som sagt .

Nämn en sort bara..
Citera
2020-08-03, 19:08
Medlem
Citat:
Nämn en sort bara..
Kan vara vilken som helst bara det inte är mentol . Vill testa att importera en del bara . Kanske några utländska Winston ? Men märke spelar inte jättestor roll vill mest se vad som finns bara och beställa och prova utan problem med tullen .
Citera
2020-08-03, 19:09
Medlem
constants avatar
Citat:
Hej var kan man beställa cigarretter lagligt från utlandet ?
Här: https://www.dutyfreepro.com/?utm_sou...ent=sliderLink

Tänk på att tull, skatt och moms tillkommer.
Citat:
Handla tobak från ett EU-land
Om du är 18 år får du beställa tobak för ditt eller din familjs privata bruk. Din familj är de närmast anhöriga som du delar hushåll med, till exempel partner, make eller sambo. Tullverket hänvisar till en dom från Hovrätten över Skåne och Blekinge från den 20 april 2006 (mål nummer B2328-04). I avsaknad av dom från Högsta domstolen betraktas den som prejudicerande.

Du behöver betala tobaksskatt
När du beställer tobak från ett annat EU-land via internet eller genom en vän eller bekant ska du betala svensk tobaksskatt. Om du inte har betalat svensk tobaksskatt för tobaken till Skatteverket innan den transporteras till Sverige kan Tullverket omhänderta tobaken och inleda en skatteutredning. När Tullverket omhändertar tobak kontaktar vi alltid dig via brev.

Handla tobak från ett land utanför EU
Ska du handla tobak från ett land utanför EU gäller andra regler. Du behöver då betala tull, moms och tobaksskatt. På Skatteverkets webbplats kan du läsa om hur du betalar tobaksskatt.

Tobaksskatt – Skatteverket

Betala tull, moms och tobaksskatt
Om du beställer tobak från ett land utanför EU måste du betala tull, moms och svensk tobaksskatt.

Cigaretter – tull 57,6 % och skatt 160 öre/styck
Cigarrer och cigariller – tull 26 % och skatt 141 öre/styck
Röktobak – tull 74,9 % och skatt 1 957 kr/kg
Snus – tull 41,6 % och skatt 459 kr/kg
När du handlar tobak på nätet från ett land utanför EU tillkommer alltid moms på 25 %.
https://www.tullverket.se/sv/privat/...e9e71092f.html
Citera
2020-08-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Här: https://www.dutyfreepro.com/?utm_sou...ent=sliderLink

Tänk på att tull, skatt och moms tillkommer.
https://www.tullverket.se/sv/privat/...e9e71092f.html
Men frågan är hur betalar jag skatten ? Kontaktar jag företaget eller hur gör jag ? Måste jag prata med tullen ? Mvh .
Citera
2020-08-03, 19:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Men frågan är hur betalar jag skatten ? Kontaktar jag företaget eller hur gör jag ? Måste jag prata med tullen ? Mvh .
Det framgår av länken till tullverket:
Citat:
Företaget som transporterar tobaken räknar ut avgifterna och skickar en faktura till dig. Om du saknar ditt paket ska du kontakta din transportör.
Citera
2020-08-03, 19:15
Bannlyst
Citat:
Kan vara vilken som helst bara det inte är mentol . Vill testa att importera en del bara . Kanske några utländska Winston ? Men märke spelar inte jättestor roll vill mest se vad som finns bara och beställa och prova utan problem med tullen .

Jag förstår dig inte.

Citat:
Varför jo för att jag vill köpa en del sorter som är väldigt svåra att hitta i Sverige

Och ditt svar är att märket inte spelar någon roll, bara de inte är mentol (vilket är förbjudet med mentol).
Så med andra ord så skiter du egentligen i sorterna?
När jag kollade igenom sidor så såg jag inte några direkt unika märken eller sorter, de var jävligt dyrt dessutom.
Citera
2020-08-03, 19:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag förstår dig inte.
När jag var yngre var det en bekant som alltid försökte få ickerökare som åkte utomlands att handla cigaretter till honom. Priset var inte så noga, det var att det såg tuffare ut att ha utländska cigg på krogen. Det var på den tiden man rökte där, och cigg-paketet kunde ligga framme.
Citera
2020-08-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det framgår av länken till tullverket:
Så paketet fastnar i tullen tills man betalat fakturan ? Finns det inga sidor där skatten ingår i priset så att man slipper allt krångel med fakturor osv ? Så att man betalar en gång och kan ta det lugnt sen ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in