2020-08-03, 16:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Har en korv med vildsvin och en med älg. Tycker inte om att äta dom i korvform. Skulle väl vara på en macka då.

Men tänkte man kanske kunde göra nån korvgryta? Vad hade ni hittat på?
Citera
2020-08-03, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Har en korv med vildsvin och en med älg. Tycker inte om att äta dom i korvform. Skulle väl vara på en macka då.

Vilken vikt/storlek är den på?

Mvh Apan
Citera
2020-08-03, 16:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
Vilken vikt/storlek är den på?

Mvh Apan

Två mindre bitar, så vi talar två portioner kanske. Kanske 10cm styck, á 4cm diameter.

Har ju lök, grädde, buljong, morötter o lite annat så tänkte om man kanske skulle kunna slänga ihop nåt enkelt.
Citera
2020-08-03, 17:05
Medlem
Citat:
Två mindre bitar, så vi talar två portioner kanske. Kanske 10cm styck, á 4cm diameter.

Har ju lök, grädde, buljong, morötter o lite annat så tänkte om man kanske skulle kunna slänga ihop nåt enkelt.

Jag skulle nog köra på kokta morötter och palsternacka som jag steker med potatis bitar, sen in med det i ett tunnbröd och någon klick Johnnys senap (skånsk). Kanske en pytte sträng med ketchup på, barndoms minnen som har hängt med. Men är rysligt schysst att gå ut i solen och sätta sig med, en kall bira också kanske men då skippar jag nog ketchupen. Lätt som stryk oxå Hoppas det blir schysst iaf, lite avis faktiskt.

Edit: Ångrade mig, kör det gröna i ugnen med lite salt och peppar istället (men helst råstekt potatis)

Mvh Apan
Citera
2020-08-03, 17:26
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
Jag skulle nog köra på kokta morötter och palsternacka som jag steker med potatis bitar, sen in med det i ett tunnbröd och någon klick Johnnys senap (skånsk). Kanske en pytte sträng med ketchup på, barndoms minnen som har hängt med. Men är rysligt schysst att gå ut i solen och sätta sig med, en kall bira också kanske men då skippar jag nog ketchupen. Lätt som stryk oxå Hoppas det blir schysst iaf, lite avis faktiskt.

Edit: Ångrade mig, kör det gröna i ugnen med lite salt och peppar istället (men helst råstekt potatis)

Mvh Apan

Det är ett alternativ. Tackar.
Citera
2020-08-03, 17:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Eller:

Spenatpasta med viltkorv

https://alltommat.se/recept/spenatpa...yddstark-korv/
Citera
2020-08-03, 18:33
Bannlyst
Citat:

Är det torkad korv, typ salami?
Eller en mer bratwurstliknande variant?
Citera
2020-08-03, 18:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Är det torkad korv, typ salami?
Eller en mer bratwurstliknande variant?

Nä, inte i stil med salami. Ingen torkad korv. Mer i stil med ett isterband.

-

Funderar utöver era tips på att göra nån slags pyttipanna.

1. Koka potatis, tärna.
2. Sakta steka korven i bitar på låg värme så att fettet smälter.
3. Röra om de båda i stekpannan.
4. Stänga av plattan och tillsätta finhackad lök (Gillar inte stekt lök, men värmd)
5. Rulla runt allting och sedan hälla av överbliven vätska (Gillar torrare pytt), och sedan ner i pannan igen.
Citera
2020-08-03, 19:07
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Gör en torr risotto med smala skivor korv i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in