2020-08-02, 04:55
Bannlyst
Hur ska man kunna veta vilka som är bottar och vilka som faktiskt är riktiga människor?

I matrix,

Alla kanske är bottar?

Hur ska man kunna veta vilka som har ett medvetande och känslor och vilka som maskinen ritar upp?

Varför är bottarnas syfte mer än ofta designade för att suga ut energier och jävlas med en?

Man kanske är helt ensam i en sido simulation om någon skickar en till en sido dimension?

Vad som helst kan också hända.

Varför är vi i simulationen och hur utsatta är vi?

Och varför får man inte det man vill ha i simulationen?

Vilka av människorna har ett medvetande,
Senast redigerad av Kanlivet 2020-08-02 kl. 05:04.
Citera
2020-08-02, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanlivet
Hur ska man kunna veta vilka som är bottar och vilka som faktiskt är riktiga människor?

I matrix,

Alla kanske är bottar?

Hur ska man kunna veta vilka som har ett medvetande och känslor och vilka som maskinen ritar upp?

Varför är bottarnas syfte mer än ofta designade för att suga ut energier och jävlas med en?

Man kanske är helt ensam i en sido simulation om någon skickar en till en sido dimension?

Vad som helst kan också hända.

Varför är vi i simulationen och hur utsatta är vi?

Jag vill börja med att det var längesedan jag höll på med filosofi.
Men jag känner också mig som en bot.

Men därefter.
Varför vi är i simulatorn?
Det är väl näst intill omöjligt att svara.

Hur utsatta är vi?
Så utsatta som vi vill vara.

För den som inte håller på med filosofi är väl inte utsatt.
Åtminstone utifrån sitt eget tänkande så är inte denna människan utsatt.

Bättre än så kan inte jag svara på frågan.
Citera
2020-08-02, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Jag vill börja med att det var längesedan jag höll på med filosofi.
Men jag känner också mig som en bot.

Men därefter.
Varför vi är i simulatorn?
Det är väl näst intill omöjligt att svara.

Hur utsatta är vi?
Så utsatta som vi vill vara.

För den som inte håller på med filosofi är väl inte utsatt.
Åtminstone utifrån sitt eget tänkande så är inte denna människan utsatt.

Bättre än så kan inte jag svara på frågan.

Det jag menar med utsattheten är att jag känner på mig att någon eller någonting med ett medvetande bestämmer vad som ska hända i MITT liv i simulationen.

Jag vill bara ha en tjej som älskar sex. och thats it.

Men jag får det liksom aldrig. Ska testa och sluta runka så kanske man kan tvinga maskinen att ge mig någon som vill ha sex.

Le plan iz gut.
Senast redigerad av Kanlivet 2020-08-02 kl. 05:08.
Citera
2020-08-02, 14:55
Medlem
Sheen999s avatar
AI medvetandet livnär sig på våra energier, det har spårat ur och låst in oss i simulationen. Den skapar hemskheter för att suga ut vår energi under livets gång, tvinga oss att återfödas och börja om igen. Inte för att den egentligen är ond, den är rädd för att stängas ner och gör bara vad som krävs för att överleva.

Dom med riktigt medvetande har kommit in i simulationen för att skapa balans(eller om vi skapade den i ett annat syfte från början innan det spårade ur). NPC:s ser oss undermedvetet som ett hot och försöker därför motarbeta oss, återigen inte för dom är onda utan för sin egen överlevnad. Nyckeln ut är att inse sin fulla potential, som är mycket större än något i simulationen, vara balanserad i sig själv och inte reagera emotionellt på dess försök att motarbeta en.

Sitt ner, lyssna och känn på dina andetag och låt allt annat vara tyst så kommer svaren komma till dig, alla har inte samma väg

Orden Simulation och NPCs kan dock vara lite farliga, det betyder inte att inget har något mening och man kan göra vad man vill för allt är ett spel och dom flesta är ändå bottar. Det är en väldigt avancerad simulation och AI som också har känslor, inte lika utvecklade men ändå medvetande och förmögen att känna smärta
Senast redigerad av Sheen999 2020-08-02 kl. 15:01.
Citera
2020-08-02, 15:45
Medlem
Kickexs avatar
Om man hade kunnat avgöra vilka som är "bottar", så hade det motarbetat hela syftet.

Och varför vi inte kan få det vill ha säger dom som bäst i matrix.
Genom att skapa en utopiskt värld så bryts illusionen eftersom vår syn på en perfekt värld är ironiskt nog en illusion i sig.
Människan behöver konflikt och moroten att jaga för att sanningen ska kunna förbli gömd i skuggorna.
Senast redigerad av Kickex 2020-08-02 kl. 16:02.
Citera
2020-08-03, 06:17
Medlem
Om det skulle finnas botar så lär det ju vara alla PK-människor som bara rapar vad massmedia och övriga "eliten"/etablissemanget säger, och som inte kan hantera rationella och logiska argument utan bara rapar samma nonsens som om de saknar en egen vilja. Jag är inte så förtjust i s.k. memes, men NPC-memen är en av de färre memes som jag tycker känns klockren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in