2020-08-02, 20:30
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Vart har du hittat bild på mamman och hennes misslyckade skönhets operationer ?

Inlägget jag svarade på gällde en artikel i AB med mamman till BO:s kompis, inte BO:s mamma alltså. Finns bilder på henne i artikeln.

https://www.aftonbladet.se/a/Qod2pA
Citera
2020-08-02, 20:30
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Nej hon var 13

Citat:
Hon är ju född 2007 och då är man 13 i år

12 står det ju i tidningarna. Hon fyller ju 13 i september

Så, då var det löst
Senast redigerad av Orten19 2020-08-02 kl. 20:34.
Citera
2020-08-02, 20:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Stackars flicka. Men detta mord lär gå olöst. Värre synd att tjalla till polisen inom de här kretsarna. Förmodligen vet polisen exakt vilka som sköt och varför men då ingen kommer snacka och vapnen redan är kasserade finns det inte mycket de kan göra.

Ibland tycker man ju att det faktiskt borde vara bättre om det fanns en stark organisation en maffia som styrde. Istället för detta virrvarv av mindre nätverk. I städer där det finns starka aktörer ser man inte mycket av sådant här och om det skulle ske skulle man ta hand om det internt. Men såklart kommer ju det medföra allehanda nackdelar också.
Citera
2020-08-02, 20:34
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
12 står det ju i tidningarna. Hon fyller ju 13 i september.

Så, då var det löst

Snart 13 eller 13 .Det skiljer bara nån månad.
Släpp det nu alla!
Citera
2020-08-02, 20:36
Medlem
Orten19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Snart 13 eller 13. Släpp det nu .Det skiljer bara nån månad.

Rätt ska ju vara rätt. Hon var 12 år inget annat! Vi kan ju inte släppa det så länge som såna som dig påstår annat
Citera
2020-08-02, 20:37
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Ja det är dåligt av vuxna om det stämmer, men känns ju inte som hennes nattpromenader är orsaken till detta eller??

Inte orsaken kanske, men om hon hade legat i sängen på flickrummet den tiden som de flesta andra i den åldern så hade hon levt idag.
Citera
2020-08-02, 20:38
Medlem
Mekkys avatar
Den enda chansen till att det här fallet får en lösning är att Norsborg går samman och tar hand om slöddret själva. Vilka grupperingar styr/krigar om handeln i området?
Citera
2020-08-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jasså är du här för att försvara det här dådet också. Vet inte hur det är med dig, men jag tror då chansen är liten att det finns så många väletablerade "Svenskar" i Norsborg. Som är ett av dom värst drabbade kriminella områdena 2019/2020 i hela Sverige. Media är bra på att mörka och hitta på historier, skulle inte bli förvånad om det kommer fram tillslut att BO farsa är kriminell.
Det finns två delar i Norsborg.
I den gamla delen bor mestadels svenskar som jobbar på vattenverket.
Håll käften och snacka inte en massa skit när du inte vet ett skit.
Citera
2020-08-02, 20:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Nej hon var 13

Hon skulle fylla 13 i september:

Citat:
Hade planerat 13-årskalaset

Både Avan och Marieroze gick i samma klass som den mördade flickan. De var ett litet gäng som brukade hänga runt och bara umgås.

När de tänker på det så kommer det ett leende mitt i sorgen.

– Vi brukade äta sushi. Det var det enda vi gjorde. Våran favoritmat. Vi brukade gå till Heron city och spendera dagen, säger Marieroze.

I september skulle deras vän fylla 13 år. I höst skulle de börja sjuan tillsammans, och de andra i gänget hade redan blivit tonåringar.

https://www.expressen.se/nyheter/mor...-inte-ar-akta/

När hon dog var hon 12.

Hon hann inte ens bli en tonåring.
Citera
2020-08-02, 20:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag menar att vi inte vet om BO hade koppling till grov kriminalitet (genom exempelvis släkting eller kompisar). Men det innebär inte att jag försvarar dådet.

”Förlupen kula” har det stått i medierna. Det kan vara så, att det var riktat mot en person i en helt annan gruppering. Men det kan också vara så att hon befann sig i samma grupp eller klunga som skottet riktades mot, även om jag då kanske inte skulle kalla det för en förlupen kula.

Som vanligt finns det olika teorier om vad som ligger bakom skottet. Att det hade med hennes fars yrke är en teori (som jag personligen inte är inne på). Men jag tror inte att någon i tråden försvarar mordet, och vi måste kunna diskutera utan att slänga ur oss sådana anklagelser.

Lärare var förstås endast ett exempel. Hennes far verkar dock väletablerad i samhället med jobb och så, om än inte vad du skulle kalla för svensk. Vet inte vad mamman livnär sig på. Men tycker inte så mycket tyder på att BO:s familj har med saken att göra.

Många Kriminella jobbar också. Det står så i media ja, vilket som du vet betyder inte mycket i nuläget. Nej det vet vi inte, kan ju även visa sig att morsan till BO nya pojkvän är kriminell - så kan man inte räkna bort det heller. Även om det kan såklart vara helt fel uppgifter. Lite väl snabb jämnt du med att säga "all tyder på" då det inte kommit fram ett skit i princip. Men det misstaget gör du jämnt.
Citera
2020-08-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Den enda chansen till att det här fallet får en lösning är att Norsborg går samman och tar hand om slöddret själva. Vilka grupperingar styr/krigar om handeln i området?
Jag tror inte individerna är från Norsborg. Det är ju allmänt känt att Norsborgsnätverket ligger i fejd med andra grupperingar runt Stockholm, såsom andra nätverk som åker bort från deras sida och knäpper folk.

Fruktansvärt detta. Lider med flickan, familj och vänner. Vila i frid.
Citera
2020-08-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Japp, och bortsett från att mamman även verkar ha lagt en förmögenhet på misslyckade skönhetsoperationer så är det absolut inget konstigt enligt henne att en 12-åring gillar att ta ”kvällspromenader” kl. 03:30. Samtidigt som hon lite senare i artikeln beskriver hur otryggt och farligt området har blivit.

Snacka om att ha noll koll

Du verkar inte vara så smart.. Bara elak! Mamman till 12-åringens kompis har inga misslyckade operationer som iallafall syns i filmklippet. Hon ser naturlig ut och har bara smink på sig. Det är så sorgligt vad onda människor som finns här på flashback. Elaka små fula troll som skyddar sig bakom sina skärmar. Eftersom den jag syftar på inte verkar så skarp så klargör jag.. Jag syftar på dig bland annat Jon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in