2020-08-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
För mig är det helt omöjligt att den som skjuter vilt med ett automatvapen och "råkar" ha ihjäl en annan person än den han ville döda inte skulle bli dömd för mord.

Eller hur, förstår inte varför människor inte tänker lite innan de skriver. Som att det vore en förmildrande omständighet att missa sitt tänkta mål och skjuta ihjäl ett oskyldigt barn istället. Stolpe ut, det är solklart livstid om gärningsmännen är 21+.

Slår i taket på straffskalan så det står härliga till, oerhört hänsynslöst agerande från början till slut. Nog för att Sverige ofta dömer till löjligt låga straff, men här finns det inte mycket att dividera om. Livstid, alternativt 18 års fängelse minus åldersrabatten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja de har 40 års erfarenhet av fail. Nej, den här saken kommer att lösas av gängen själva. På gott och ont.

Tjejen är ju inte med i något gäng och vi har i dagsläget inget som tyder på att hennes familj är det heller. Så vem skulle hämnas?
Det ska vara om de som var det egentliga målet, kan ju också ha anledning att befara nya attacker mot sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Folk som bor i Eriksberg bredvid som hörde skotten. Personal på Shell och McDonalds som hörde skotten och såg att någon låg döende på marken.

Skotten hördes över E4an och i större delen av Alby, hördes över 1000 meter därifrån.
Citera
2020-08-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Alby ligger ju hyfsat off därifrån, de måste ju över E4an för att hänga där isf liksom?
Det går en gångtunnel under Hågelbyleden sedan följer man gångstigen längs med Bauhaus för att sedan gå på gångbron över E4 sedan är man framme.
Det går snabbt och lätt att ta sig dit.
Citera
2020-08-02, 15:57
Medlem
Man hoppas ju att sånt här gnager hos gärningsmannen och att han såsmåningom överlämnar sig själv. Spontant känns det som det troligaste scenariot.

Ingen respekt på gatan och en jävla skam han lär bära på. Upprättelse till den dödes familj och förklara sig är nog att vänta sig. Återstår att se men jag lägger mitt bröd i den korgen.
Citera
2020-08-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillkyken
Så målet var två random gängmedlemmar som står med skyddsväst (?) på sig på gatan mitt i natten ?

Är det vanligt att folk går runt med skyddsväst nuförtiden ?

Finns det något nyspråk för detta ännu?
Jag har sett flera hobbygangsters posera öppet i skyddsvästar. I vissa miljöer vill man riktigt visa upp dem och signalera hur cool man är som har anammat den mest idiotiska livsstilen vårt samhälle har att bjuda på. Med tanke på hur utbredd den kulturen är idag så skulle jag nog säga att ja, det är vanligt nuförtiden.
Citera
2020-08-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Eventuellt Adriana 12 år, pappa vakt i ett centrum i närheten och pappa från Iran, mamma från Polen. Mamman har ny kanske tvivelaktig pojkvän. Hon var där med en kompis och en hund förmodligen. Killar från Botkyrkanätverket hängde i dörren och var den egentliga måltavlan för dom 20-30 skotten från automatvapnet.
Är det bekräftat att mamman varit på plats?
Det märkligaste är väll fortfarande vad en så liten tjej gjort ute den tiden. Även om mamman varit där och radtat hunden. Blrde hon inte ha sovit för 4-6 timmar tidigare
Citera
2020-08-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Man hoppas ju att sånt här gnager hos gärningsmannen och att han såsmåningom överlämnar sig själv. Spontant känns det som det troligaste scenariot.

Ingen respekt på gatan och en jävla skam han lär bära på. Upprättelse till den dödes familj och förklara sig är nog att vänta sig. Återstår att se men jag lägger mitt bröd i den korgen.
Människor som åker omkring och skjuter på folk, om än kriminella, har sällan någon empati för andra än sig själv och sin egen familj (möjlighen). Så denna 12-årings död lär inte gnaga på något samvete. De är sig själva närmast. En axelryckning.
Citera
Medlem
Spelar väl ingen roll om det är etnisk svensk eller icke etnisk svensk. 12 årig flicka som inte hunnit bli vuxen.. tragiskt.
Hon skulle bidragit till samhället oavsett etnicitet.
Citera
Medlem
Citat:

Det har ingen annan gjort till de andra 4 barnen som mördats, överlämnat sig. Du kan nog fetglömma det. Sedan så överskattar du reaktionerna detta skulle få bland kriminella. De var förmodligen flera stycken som kom i den bilen och som hade som mål att skrämma eller peppra andra gängmedlemmar. Att sedan den här flickan råkade dö är inget de bryr sig nämnvärt över.
Citera
2020-08-02, 16:01
Medlem
Citat:

En gång i tiden hade övriga i omgivningen tvingat fram det då polisen efter något sånt här hade tagit fram storsläggan och smällt mot alla.
Eftersom det inte är något extremt längre så lär det dock inte hända och tror inte gärningsmännen sover sämre för det. Samhället är inte var det varit.
Citera
2020-08-02, 16:01
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:

Jag tror inte att gärningsmannen kommer överlämna sig självmant. Däremot händer det att personer från rivaliserande gäng (som mycket väl vet vem det handlar om och som normalt sett inte skulle vara samarbetsvilliga gentemot polisen) öppnar upp sig och berättar när våldet drabbar en utomstående person.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-02 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in