2020-08-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Kan nästan garantera att Donken inte har öppet vid den tiden. Det lär vara McDrive som gäller.

Men blev hon inte skjuten utanför shell? Vem har sagt att hon var inne på donken?
Shell har ju öppen nattlucka , hon kanske var där och skulle köpa godis,läsk? Tragiskt e det iallafall..
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det behövs ytterligare en nationell polisstyrka med utökade befogenheter o ett våldskapital som får smågangsterna att skita på sig. Det är först när polisen offentligt avrättar några knarkhandlare på torget som ”respekten” i orten kommer ändras.

Som Ruba al-Bitar antyder så lär väl polisen även i detta fall inte få fram något som håller. Det borde dock finnas kameravilder från macken o ev Mc Donalds. O man tycker även att de som blev beskjutna kunde ha nytta av att anonymt ge polisen ett tips.

Jag är inte så säker.
Tydligen ska Dialogpolisen ha hoppborg och varmkorv med saft på McDonaldsparkering i morgon.
I samband med det så ska dom ställa lite frågor till besökarna.

Tappa inte hoppet!
Citera
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...elseordforande
Citera
2020-08-03, 00:43
Medlem
intesomdetsyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Känns vidrigt förövrigt på något sätt att ifrågasätta offret. Som om det ska va hennes fel om hon va ute sent. Vafan är det för fel på folk här.

När jag va 12 kom jag hem vid midnatt många gånger. Gick ibland till avlägsna mackar som Statoil för att köpa chips till filmkväll, eftersom dom var dom enda som va öppna efter 22:00.

Var livet när du var 12 som det är nu för tiden?

Men ifrågasätter de flesta verkligen offret som det är hennes del?
Är det inte mer att "är hon också en liten gangster?"
Citera
2020-08-03, 00:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
När de låter inte troligt att dom har parkerat i driven o sen ställt sig utanför donken. Haha

Dom har skjutit från vägen ovanför, 100%. Om du står i driven och jag på vägen ovanför så kommer vi se varandra jävligt bra.

Yep.
Jag tror dom varit på väg in i McDriven eller flytt in i den när dom blivit beskjutna från Shell. Det blir ganska naturligt att försöka komma runt hörnet där med bil.

När sen Audin drar iväg, så har dom fritt skottfält uppifrån vägen.
Citera
2020-08-03, 00:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Men blev hon inte skjuten utanför shell? Vem har sagt att hon var inne på donken?
Shell har ju öppen nattlucka , hon kanske var där och skulle köpa godis,läsk? Tragiskt e det iallafall..

Nej, alla skott är mot drive-in på McDonalds. Inga skott har avlossats mot Shell.

https://c.cdn-expressen.se/images/82...nan/640@60.jpg
Citera
Medlem
Nyss så hittade man hennes kropp utanför Shell och nu helt plötsligt har hon varit inne på donken?
Jag tror mer på att, tjejen var sugen på något gott och det enda som e öppet i området den tiden e Shell. Hon gick dit och när hon var påväg därifrån blev hon träffad. Donken stänger där inne vid 1-2 på natten om jag inte minns fel, sen har driven öppen hela natten. Men bara för att måltavlorna var på donken, så betyder ju inte det att hon var det?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Nej!

Läs vad den anställde på McDonalds sa. Han hittade henne när han skulle slänga sopor.
Blomhögen som är där nu är också på McDonalsparkeringen.
Citera
2020-08-03, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
ALL media beskriver att hon skulle fylla tretton år i september. Hon var alltså 12. Men det har ingen betydelse. Hon är skjuten, död. Pga idioter som tror att de lever i en jävla krigsfilm.

Ok då kan vi avsluta denna diskussionen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Yep.
Jag tror dom varit på väg in i McDriven eller flytt in i den när dom blivit beskjutna från Shell. Det blir ganska naturligt att försöka komma runt hörnet där med bil.

När sen Audin drar iväg, så har dom fritt skottfält uppifrån vägen.

Yes har ungefär samma teori som du.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...elseordforande

Jag är fortfarande förvånad att några i tråden har sagt det är lugnt i Norsborg, och att det bor jätte mycket Svenskar där. Det är så uppåt väggarna fel så man storknar. Då Norsborg varit på topp i flera år bland dom mest utsatta områdena i Sverige. Så ingen nyhet direkt, varför stannar folk inte inne där borta. Borde vara utegångsförbud efter klockan 20:00 på såna tungt kriminella ställen.
Citera
2020-08-03, 00:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Nyss så hittade man hennes kropp utanför Shell och nu helt plötsligt har hon varit inne på donken?
Jag tror mer på att, tjejen var sugen på något gott och det enda som e öppet i området den tiden e Shell. Hon gick dit och när hon var påväg därifrån blev hon träffad. Donken stänger där inne vid 1-2 på natten om jag inte minns fel, sen har driven öppen hela natten. Men bara för att måltavlorna var på donken, så betyder ju inte det att hon var det?

Nej, det är du som hittat på att hon hittats vid Shell. Hon har hittats vid kryssen på bilden.

https://c.cdn-expressen.se/images/82...nan/640@60.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in