Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-14, 23:28
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ublezer0
Bump!
Snälla människor, kan ni inte sluta skriva massa trams och istället komma med information från fuppen? Är det någon som hittat konversationer på sky där det bekräftas vilka som var i den vita audin när Adriana tragiskt nog blev skjuten?

Det är Maykil Yokhanna, Benjamin Mahdi och Hassan Mohammad som är åtalade för mordet. Har inte läst utredningens FUP, men i så fall var det väl de som var i bilen även om det var oklart vem som sköt. I det här fallet verkar åklagaren gå på "de har agerat i samförstånd" strategin, som vid rättegången efter Malexander.

https://www.expressen.se/nyheter/atalet-gangmannen--mordade-adriana-12/
Citera
2022-10-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Det är Maykil Yokhanna, Benjamin Mahdi och Hassan Mohammad som är åtalade för mordet. Har inte läst utredningens FUP, men i så fall var det väl de som var i bilen även om det var oklart vem som sköt. I det här fallet verkar åklagaren gå på "de har agerat i samförstånd" strategin, som vid rättegången efter Malexander.

Aa, vet att det är dom som är åtalad för mordet men jag har inte lyckats hitta någon konversation via sky där det bekräftas att just dom satt i bilen. Har dock bara gått igenom sky konversationerna rätt snabbt så möjligt att jag missat just det, därför jag undrar om någon annat sett det?
Citera
2022-10-15, 00:04
Medlem
LeBronThurmans avatar
Bilder på några utav de kombinerat åtalade.
Konflikten emellan Vårbynätverkets ledare Chiab Lamouri (som sedan tidigare sitter dömd t 17 år o 10 mån) och den häktade Maykil Yokhanna f-92 (bild här) ledaren för May-gänget (som i bästa fall döms till livstid för mord på den 12-åriga Ariana) hamnar knappast på paus.

Maykil stack till Västerås efter att en annan person i den bil han satt i (för några år sedan) träffades av de kulor som var avsedda för honom.

Hassan Mohammad f-90 (bild här) står också åtalad för det som drabbade Ariana och kan i bästa fall dömas till livstid precis som även Benjamin Mahdi f-98 (har tyvärr f.n. ingen bild).

Mycket info har kommit rättsväsendet till del efter analys utav krypterat material.

Även Serkan Demirkiran, Ferdi Kücükgöl o Furkan Kücükgöl (bild här m namnen fr vänster) är sedan länge internationellt efterlysta och har genom internationellt samarbete konstaterats befinna sig i Turkiet.

Avslutningsvis så är även den i tråden tidigare bildlänken för den i åtalet tilltalade Ruben Sanchez Velaz f-98 ur funktion, men en ny (bildlänk finns här).
Citera
2022-10-15, 01:16
Medlem
Stones avatar
Citat:

Deras familjer har agerat i samförstånd. Det kommer inte att gå att ändra något om rötterna finns kvar i jorden.
Citera
2022-10-15, 01:30
Medlem
5thchmbrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Blandar du ihop goare med goLare? Nyfiken fråga, gangster-lingo är ej min grej.

Någon frågade om föräldrarna. Hon var ute och gick med hunden. Mamman hade varit utomlands. Var föräldrarna skilda? Att en 12 åring tar och går ut med hunden är väl inte särskilt farligt.

Goa:
Lura någon till en plats för att sedan antingen misshandla eller mörda. Planeras oftas av två eller fler personer, alla vinner på detta då den som planerar ger ut en summa till medbrottsligen.

I det här tillfället var det ju faktiskt livsfarligt.

Skönt att dom åkte dit.
Citera
2022-10-15, 01:43
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Nog borde det vara möjligt rent tekniskt att avgöra från vilket vapen kulorna som dödade flickan kom från?
Och DNA på vapnet ifråga borde väl kunna knytas till GM?
Själva vet nog inte GM vem som sköt de dödliga skotten. Alla tre brassade väl på för glatta livet utan att sikta så noga,
Citera
2022-10-15, 01:56
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Avslutningsvis så är även den i tråden tidigare bildlänken för den i åtalet tilltalade Ruben Sanchez Velaz f-98 ur funktion, men en ny (bildlänk finns här).
Den där kotten ser ju alldeles hjärndöd ut.

Tack för ett bra inlägg i övrigt.
Citera
2022-10-15, 02:03
Medlem
Att ha hennes död på samvete är det med plågsamma straffet. Något som följer med resten av livet. Ett samvete som ju äldre man blir mer plågsamt är denna hemska last ödet givit dessa personer, även de utan finger på avtryckaren.
Citera
2022-10-15, 03:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Bilder på några utav de kombinerat åtalade.
Konflikten emellan Vårbynätverkets ledare Chiab Lamouri (som sedan tidigare sitter dömd t 17 år o 10 mån) och den häktade Maykil Yokhanna f-92 (bild här) ledaren för May-gänget (som i bästa fall döms till livstid för mord på den 12-åriga Ariana) hamnar knappast på paus.

Maykil stack till Västerås efter att en annan person i den bil han satt i (för några år sedan) träffades av de kulor som var avsedda för honom.

Hassan Mohammad f-90 (bild här) står också åtalad för det som drabbade Ariana och kan i bästa fall dömas till livstid precis som även Benjamin Mahdi f-98 (har tyvärr f.n. ingen bild).

Mycket info har kommit rättsväsendet till del efter analys utav krypterat material.

Även Serkan Demirkiran, Ferdi Kücükgöl o Furkan Kücükgöl (bild här m namnen fr vänster) är sedan länge internationellt efterlysta och har genom internationellt samarbete konstaterats befinna sig i Turkiet.

Serkan är fortsatt misstänkt i detta fall och efterlyst internationellt. Notera dock att Ferdi och Furkan är avskrivna sedan någon månad och inte efterlysta i detta fall.
Citera
2022-10-15, 03:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nog borde det vara möjligt rent tekniskt att avgöra från vilket vapen kulorna som dödade flickan kom från?
Och DNA på vapnet ifråga borde väl kunna knytas till GM?
Själva vet nog inte GM vem som sköt de dödliga skotten. Alla tre brassade väl på för glatta livet utan att sikta så noga,
Var väl 3 olika vapen så teknisk sätt går det att veta, framgår nog i FUP vilket vapens kulor som träffade henne, bar hennes DNA.
Vem som höll i vilket vapen vet bara de inblandade. Man åtalar ju numera för att alla utfört dådet i samförstånd. Tycker det är rätt de bör alla straffas lika hårt. Skjuta med 3 olika vapen mot en folkmassa, och att person anser det vars ok att köra dessa de har alla haft samma uppstått.
Citera
2022-10-15, 06:14
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Spelar väl ingen roll? Några små barn blev ju skjutna sommaren 2021 (tror jag?) mitt på dagen. Någon annan kvinna blev ju skjuten bland lekande barn för någon månad sedan, så vet ej riktigt vad du vill få fram.

Jag vill peka på att föräldrarna brustit oerhört i sitt ansvarstagande. Hade jäntan haft bättre tur i föräldralotteriet hade hon levt idag. Mina egna barn skulle aldrig få vara ute klockan 3 på natten.

Det är vad jag vill få fram.
Citera
2022-10-15, 06:24
Citat:
Ursprungligen postat av Hagis124
Så du smet aldrig ut på natten och va rebell som ung och va taggad på livet? Du låter som en riktigt hjärndöd horunge med det du vill få fram.

Nej det gjorde jag verkligen inte. Och inte heller några barn i familjer jag känner till. Det där är ett typiskt babbebeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in