2020-08-05, 14:14
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Dom skyldiga måste leva dagligen i misär. Fyfan, att ha det där på samvetet hade varit tufft. Man får väl hoppas att dom ens har ett samvete. Stackars tjej!
Det kan du glömma fullständigt. De tycker kanske att det är tråkigt, men de är mer besvikna att de inte också kunda döda måltavlan eller måltavlor och funderar redan hur de kan komma åt dem innan de kommer åt dem.
Citera
2020-08-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Denna M4tay-4ryo-T3ymur är 18 år och skriven i Södertälje. Så den tänkta konflikten kan ju ligga mellan gruppering i Södertälje och annan gruppering då.

Boender är så vitt jag har kunnat få reda på ett stödboende.

Så just att det ligger i Stälje kan man nog bortse ifrån.

Han är en botkyrkagrabb.
Tydligen haft enorma problem och levt jävel i nån skola han gick i.
Citera
2020-08-05, 14:15
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Okej, är detta mamman alltså 🤔
Så flickan har även tagit styvpappans efternamn då 🤔

Men 🤔 flera som heter os*trowska skriver att de är kusiner med flickan 🤔 då borde det ju vara mammans flicknamn?
Citera
2020-08-05, 14:26
Medlem
Hursomhelstings avatar
Ska polisen få vittnen att träda fram då måste vittne också tas på allvar vilket inte alltid är fallet, polis verkar ofta när det kommer till kritan att vilja hålla allt hos sig och då syftar jag särskilt på tänket i kring brottet, att dom tänker helst själva eller tänker inte alls, allmänheten ska skita i vad polisen gör och inte gör, det är min bild.

Staten måste utöka skyddet för vittnen för att som det är och att jag vet av egen erfarenhet igenom andra personers mindre intelligenta vägval i livet att dom kriminella drar sig inte för att göra hembesök hos personer i kring den sökte och vilka inte har något alls med saken att göra, det sker helt öppet och att folk i kring smyger utefter väggarna och står bakom gardinerna och smygkikar.

Det är ett avskyvärt brott som har skett, en så djävla klantigt och fegt utförd skjutning och att en ung oskyldig tjej dog men att det är så det är idag, det är helt ok.
Citera
2020-08-05, 14:27
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Jaha ja, där ser man, vad kan det vara för nationalitet på den här skithögen Matay-Aryo då?

Bra grävt där, Stegbil
Troligtvis är pojken svensk. Men förnamnet M*t*y förekommer på Filippinerna.
Citera
2020-08-05, 14:29
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Polisen är inte så korkad att dom tror på sådana blattelögner.

Jisses...men du går på den hehe

Nä du fattar väl att jag inte gjorde det för då hade bilen enkelt hittats när den var efterlyst som stulen och inte som flyktbil.

Tycker bara att det är löjligt att msm ens skriver ut det i tidningen.
Citera
2020-08-05, 14:30
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ska polisen få vittnen att träda fram då måste vittne också tas på allvar vilket inte alltid är fallet, polis verkar ofta när det kommer till kritan att vilja hålla allt hos sig och då syftar jag särskilt på tänket i kring brottet, att dom tänker helst själva eller tänker inte alls, allmänheten ska skita i vad polisen gör och inte gör, det är min bild.

Staten måste utöka skyddet för vittnen för att som det är och att jag vet av egen erfarenhet igenom andra personers mindre intelligenta vägval i livet att dom kriminella drar sig inte för att göra hembesök hos personer i kring den sökte och vilka inte har något alls med saken att göra, det sker helt öppet och att folk i kring smyger utefter väggarna och står bakom gardinerna och smygkikar.

Det är ett avskyvärt brott som har skett, en så djävla klantigt och fegt utförd skjutning och att en ung oskyldig tjej dog men att det är så det är idag, det är helt ok.

Ingen med en IQ över 50 skulle väl vittna i ett sådant fall. Om ditt vittnesmål leder till ett gripande kommer advokaten få ditt vittnesmål, ditt personnummer och din adress. Hen skickar ett meddelande via Telegram eller annan krypterad messenger till den gripnes kompisar och du får besök av grabbar med en kalle som inte tvekar att ta livet av dig eller hota att döda dina barn. Vi behöver lite annorlunda regler i Sverige för att få vittnen träda fram. Det finns ju ingen säkerhet för dem.
Citera
2020-08-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Ni menar att barnet var måltavlans flickvän?

I alla fall hangaround
Citera
2020-08-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Haha ja det är väl den de har hittat utbränd nu 😄

Hoppas dom har fast mördarna snart med, luktar gäng Krim lång väg.
Citera
2020-08-05, 14:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ingen med en IQ över 50 skulle väl vittna i ett sådant fall. Om ditt vittnesmål leder till ett gripande kommer advokaten få ditt vittnesmål, ditt personnummer och din adress. Hen skickar ett meddelande via Telegram eller annan krypterad messenger till den gripnes kompisar och du får besök av grabbar med en kalle som inte tvekar att ta livet av dig eller hota att döda dina barn. Vi behöver lite annorlunda regler i Sverige för att få vittnen träda fram. Det finns ju ingen säkerhet för dem.

Integritets skyddet måste utökas vilket betyder + 99%.

Fan som det är idag att i princip vem som helst kan vaska fram fullständiga uppgifter om en person.
Jag kände en vriden djävel som hade som sin lilla hobby att veta allt om alla, givet är ju att kriminella har sådana gökar i sitt koppel
Citera
2020-08-05, 14:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Troligtvis är pojken svensk. Men förnamnet M*t*y förekommer på Filippinerna.

Varför det? När hans släkting David teymur har syriansk härkomst. https://sv.wikipedia.org/wiki/David_Teymur
Citera
2020-08-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Integritets skyddet måste utökas vilket betyder + 99%.

Fan som det är idag att i princip vem som helst kan vaska fram fullständiga uppgifter om en person.
Jag kände en vriden djävel som hade som sin lilla hobby att veta allt om alla, givet är ju att kriminella har sådana gökar i sitt koppel

Det är väl en jävla tur att den öppenheten finns i Sverige, trots dess nackdelar.

Annars skulle vi vara helt ulämnade till den sanning som myndigheter eller av myndigheterna godkänd reporter vill förmedla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in