2020-08-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacka163
Du tror folk gör sånt här gratis även fast de e småbarn? Visst dom kanske får en pissig summa För jobbet på 30-40 lax men de räcker till att tagga till hemlandet.

Dom hade säkert fått sina pissiga blodspengar om dom skjutit rätt person, men så var ju inte fallet...

Skulle jag bett en babian skjuta en annan sen kommer han tillbaka och säger att han sköt en liten flicka istället så skulle han inte få några bananer från mig iaf.
Senast redigerad av journeyman2k 2020-08-05 kl. 08:48.
Citera
2020-08-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag undrar mest vem som egentligen blev rånad på på bilen, enligt Expressen var det en bekant till hans vän medan Larmtjänst skriver att det var bilägaren själv.

Det var en kompis till bilägaren som skulle visa upp bilen för en av sina bekanta för en försäljning.
Citera
2020-08-05, 08:54
Medlem
Tarrous avatar
Oändligt banalt att Damberg och Hector går ut i media och påpekar att ’vittnen måste träda fram’.

Att Hector dessutom menar att skjutningen ’inte är ett misslyckande för Polisen’ ger onekligen bilden att det är dags att byta filttofflor mot kängor
Citera
2020-08-05, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag upptäckte samma sak när jag kollade hennes FB. Trodde först inte det var rätt person.

Många vänner med samma efternamn som trippelmördarna i Uddevalla, Saliba.
Fotot på brudparet trodde jag var från en maskerad där de var utklädda till familjen Adams.

Jag tror det rör sig om Libaneser.

Vem tror du Mr Adams är på runda bilden? Bilden är från 13 januari 2018.
Conny O*trowski 🙂
Citera
2020-08-05, 08:58
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpyzk
En fundering nu när bilen troligen hittats. Bilar av den kalibern brukar ju ha mobildata abonnemang för service, kartfunktioner etc. Rimligtvis borde det alltså gå att hyffsat spåra vart den åkt de senaste månaderna.

Då hade man kunnat spåra den.
Citera
2020-08-05, 08:59
Medlem
I målnummer B586-18 från Södertörns Tingsrätt finns följande att finna:

"Matay-Aryo Teymur har i samband med att han riktat en pistol eller något
som av Nasreen Nora Ahmad Salman uppfattades som en pistol mot Nasreen
Nora Ahmad Salman hotat att döda Robin Khorshid, Nasreen Nora Ahmad
Salman och Darin Kevin Khorshid. Hotet har kommit till Darin Kevin
Khorsid och Robin Khorshids kännedom och Matay-Aryo Teymur har haft
skäl att räkna med att hotet skulle förmedlas till dem. Det hände någon gång
den 14 januari 2018 på Noras väg 11 a, Norsborg, Botkyrka kommun. Hotet
var sådant att Nasreen Nora Ahmad Salman, Robin Khorshid och Darin Kevin
Khorshid kunde förväntas känna allvarlig rädsla för sin personliga säkerhet.
Matay-Aryo Teymur begick gärningen med uppsåt."

Känns då som att vi har vår första måltavla bekräftad.

Då är det väl bara börja gräva i vem måltavla två är (bär vara någon i hans närhet) samt eventuella beefs med dom två.

Och du som sa att du kunde 100% dementera....full av skit med andra ord.
Citera
2020-08-05, 09:08
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du svara nej. OK, då är alltså inte Isabella Ada Ostrowska hennes mor för hon bor på den adressen.
Då är det ju också lite märkligt att på IAs facebook finns bilder på Adriana Ostrowska som då ju är hennes stydotter.
På adressen bor CO som väl då är den biologiska pappan.
Vilken adress bor hennes mor då på?

På adressen i Tumba bor Conny Ostrowski och Isabella Ada. Om Adriana Ostrovska bor där syns inte på Ratsit för hon är för ung.
På Isabella Adas facebook finns bilder på BO och en äldre dam Helena Ostrovska.

Conny, född 1990, bor vid födseln hos HO på adressen Vetevägen, Norsborg.
På samma adress bor då även en DO som finns på Lexbase och enligt en FB har gått "livets hårda skola".

Märklig tråd där BOs namn och adress verkar hemlig. Rör det sig om skyddat boende så säg det isåfall.
Den biologiska pappan är väl Mil*d N*ghei? *=a Det har uppgivit i tråden. Han bor 1,5 timmes gångväg från macken.
Citera
2020-08-05, 09:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag undrar mest vem som egentligen blev rånad på på bilen, enligt Expressen var det en bekant till hans vän medan Larmtjänst skriver att det var bilägaren själv.

Tycker att omständigheterna kring bilrånet låter märkliga. Grundat på det jag läst här.
Var dessutom rätt länge sedan det hände. Var har bilen förvarats under tiden och av vem har det brukats. Någon borde sett någonting, men dessa några vill nog inte prata.

Bilen är ovanlig. Det är också av en typ som attraherar kriminella. Offret blir av med bilen i samband med att denne ska göra ett kontantuttag på en bankomat en bit därifrån. I samband med detta som genom en slump dyker gärningsmän upp och rånar honom på bilen.
Citera
2020-08-05, 09:14
Medlem
Dom skyldiga måste leva dagligen i misär. Fyfan, att ha det där på samvetet hade varit tufft. Man får väl hoppas att dom ens har ett samvete.

Stackars tjej!
Citera
2020-08-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker att omständigheterna kring bilrånet låter märkliga. Grundat på det jag läst här.
Var dessutom rätt länge sedan det hände. Var har bilen förvarats under tiden och av vem har det brukats. Någon borde sett någonting, men dessa några vill nog inte prata.

Bilen är ovanlig. Det är också av en typ som attraherar kriminella. Offret blir av med bilen i samband med att denne ska göra ett kontantuttag på en bankomat en bit därifrån. I samband med detta som genom en slump dyker gärningsmän upp och rånar honom på bilen.

Nån skrev här Audin sett snurra runt i trakterna bra länge
Citera
2020-08-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Rånen av såna bilar sker nog i många fall inte helt planerat när det händer ute på allmän plats/mackar osv.. kriminell 1 och 2 ser en bil ute och rånar vid första lämpliga tidpunkt sen förvaras den på lämpligt ställe i parkeringsgarage, eller annan lokal och plockas fram vid behov vid rån, inbrott, skjutningar
Citera
2020-08-05, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djbn
Rånen av såna bilar sker nog i många fall inte helt planerat när det händer ute på allmän plats/mackar osv.. kriminell 1 och 2 ser en bil ute och rånar vid första lämpliga tidpunkt sen förvaras den på lämpligt ställe i parkeringsgarage, eller annan lokal och plockas fram vid behov vid rån, inbrott, skjutningar

.För mycket slumpvisa ut bilen till en bekant som lägligt blir rånad just när han provkör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in