2020-08-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-siste-tsaren
Jag funderade på om detta brott kan ha en koppling med killen som flydde från sin permission i Göteborg för ett par veckor sedan. Hamnade själv som vittne till polisens jakt på honom efter att hans kumpaner frigjort honom. Polisen har ju gripit de båda "räddarna" som jag förstått det som, men inte han som satt för brottet, dvs mördaren är fortfarande på fri fot. Eftersom han var ung och bara blev dömd till 3 års ungdomsvård och endast hade 1 år kvar var min tanke att de säkert hade en plan för honom att begå ytterligare brott inom en snar framtid, annars hade man väl inte riskerat så mycket för att få honom fri, när han snart ändå skulle ha avtjänat hela straffet? Hans förra brott begick han som bekant i Rinkeby centrum, vilket också ligger i Stockholmsområdet, om än inte grannområde med Botkyrka.

Bara en tanke jag inte kunnat släppa...

Rinkeby och Botkyrka är väl inte grannområde? Tror inte shacki(han som fritogs) är inblandat i detta, då han främst är inblandad i Rinkeby konflikten (shottaz - dp)
Citera
2020-08-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillroven
Kan 100% dementera detta.

Återigen - regnr någon?

Hur kan du så säkert dementera detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillroven
Kan 100% dementera detta.

Återigen - regnr någon?

Hur kan du 100% dementera det?
Har hört samma namn av folk som vet vem den här personen är och är övertygad om att det är 18-åringen.

Dommen om skyddatillsyn sent 2018/tidigt 2019 borde gå att få ut.
Visar det sig att han är dömd för att ha viftat en pickadoll i fejset på en polare så har vi vårt första mål.
Senast redigerad av Stegbil 2020-08-04 kl. 23:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Det spelar ingen roll om vapnen ska användas. Har man inte tillstånd att hantera vapnen så kan du torska på vapenbrott. Att HD friade var för att de gick på linjen att de misstänkta inte visste vad som var i väskorna i såna fall.

Du kan exv torska på att du poserar med ett vapen på foto om det är i Sverige och som de kan se serienumret på och därför se att det är riktigt. Ja givet att du inte har licens eller ett skäl till det som är förklarligt.

Olagligen befatta sig med tillståndspliktigt vapen säger lagen.
Ja stackars barnen visste säkert inte vad det var där i
Citera
2020-08-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Hur kan du 100% dementera det?
Har hört samma namn av folk som vet vem den här personen är och är övertygad om att det är 18-åringen.
Jasså så snacket går att det är han? Går det något snack om vem som kan tänkas vilja skjuta honom?
Citera
2020-08-04, 23:24
Medlem
den-siste-tsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Rinkeby och Botkyrka är väl inte grannområde? Tror inte shacki(han som fritogs) är inblandat i detta, då han främst är inblandad i Rinkeby konflikten (shottaz - dp)

Nej det var ju det jag skrev, att de inte är grannområden.

Alright, tack för svar!
Citera
2020-08-04, 23:25
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brobertsta
Hmm, du har förmodligen rätt. Jag tänker nog på nyare bilar som i stort sett alltid är uppkopplade. Hur som helst, hade polisen kunnat hitta bilen via GPS så hade de nog redan haft den i beslag.

Det handlar ju inte så mycket om att hitta själva bilen utan om att få uppgifter om hur den rörde sig i samband med skjutningen för att med lite tur kunna räkna ut var den varit gömd och eventuellt kunna knyta några personer till den platsen.
Släpp bilägaren, vanlig ung bilintresserad kille bara...
Förövrigt, navigationssystemet i en så gammal bil kan enbart läsa av sin aktuella position och visa den för föraren, det finns ingenting som kan skicka den positionen vidare utanför fordonet och det finns inget minne där den sparar var den varit (om du inte manuellt sparar en destination).
Citera
2020-08-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jasså så snacket går att det är han? Går det något snack om vem som kan tänkas vilja skjuta honom?

Det är inte från den kriminella världen jag hört det utan från den sida som tar hand om ungdomar/unga vuxna i dom områdena som hamnar under lupp hos polis/myndigheter.

Så hur snacker går i den kriminella världen vet jag inte då jag inte har några fötter i den.
Citera
Medlem
Jag vill inte att ni går så hårt mot mamman om jag nu kollat rätt så kan mamman ha varit med om en olycka där hon sedan var tvungen och amputera ett ben. Vad heter mamman? Är det Isab*lla L*ikas? *=e
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Någon som vet vilken väg bilen tog?
Längs E4 sitter det iaf trafikkameror med jämna mellanrum.
Om de inte åkte ut på E4 direkt mot Södertälje vid macken så skulle nog gamla södertäljevägen vara bästa flyktväg om man vill vara lite inkognito.

Vill man mot Hallunda/Norsborg kan man ju svänga av, eller så fortsätter man raka spåret till Södertälje.
Eller åker ut i skogen och dumpar bilen i Bornsjön.

I skogen går det nog bra att ställa bilen men runt Bornsjön är det väl vägbommar överallt vad jag har sett.
Citera
2020-08-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skin2018
Kan någon eller några av de här vara inblandade ?

https://www.expressen.se/nyheter/bro...en/qs/de-styr/
Artikeln är för gammal tror jag. Har hänt mycket sedan dess.
Citera
2020-08-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Det handlar ju inte så mycket om att hitta själva bilen utan om att få uppgifter om hur den rörde sig i samband med skjutningen för att med lite tur kunna räkna ut var den varit gömd och eventuellt kunna knyta några personer till den platsen.
Släpp bilägaren, vanlig ung bilintresserad kille bara...
Förövrigt, navigationssystemet i en så gammal bil kan enbart läsa av sin aktuella position och visa den för föraren, det finns ingenting som kan skicka den positionen vidare utanför fordonet och det finns inget minne där den sparar var den varit (om du inte manuellt sparar en destination).
Jag tycker tvärtom att det är mkt konstigt med bilen!!!, se tidigare inlägg
(FB) Flicka född 2007 skjuten i Norsborg, Stockholm 2020-08-02 (avliden)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in