2020-08-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack för vänligt svar. Och ja, det låter plausibelt. Det är farligt därute på nätterna. Både för små och stora. Förjävligt detta. Jag hoppas verkligen man får tag på idioterna som är skyldiga till det här dådet.
Upphör problemen då?
Citera
2020-08-04, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Upphör problemen då?

Ja till viss grad, ett par mindre på listan.
Citera
2020-08-04, 23:03
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Det sitter en 1984-kameria vid Västerbron/Långholmen som sattes upp relativt nyligen. Borde ju rimligtvis finnas fler sådana kameror. Och om det inte gör det så visar väl det återigen hur felprioriterad den så kallade trygghetspolitiken är. Först sätter man upp tusentals kameror i tunnelbanan för att kunna identifiera stoppa klottrare (och enstaka personrånare vilket är en trevlig bieffekt), sedan låter man galningar med automatvapen glida runt incognito på vägarna. Jag vill naturligtvis inte ha ett 1984-samhälle där Svensson får en böteslapp hem i brevlådan så fort han har kört 10 km/h för fort i Volvon på E4:n, men i sådana här fall tror jag alla förstår att polisen måste ha lite bättre underrättelsematerial än rena UFO-rapporter.

Någon som vet vilken väg bilen tog?
Längs E4 sitter det iaf trafikkameror med jämna mellanrum.
Om de inte åkte ut på E4 direkt mot Södertälje vid macken så skulle nog gamla södertäljevägen vara bästa flyktväg om man vill vara lite inkognito.

Vill man mot Hallunda/Norsborg kan man ju svänga av, eller så fortsätter man raka spåret till Södertälje.
Eller åker ut i skogen och dumpar bilen i Bornsjön.
Citera
2020-08-04, 23:04
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mamman med familj åkte samma morgon (lördagsmorgonen) som flickan blev dödad. Mamman åkte hem när polisen kontaktade henne föra att säga att flickan var svårt skadad. Hemma i Sverige fick hon veta att flickan var död. Styvpappan är kvar på semesterorten. Biopappan till barnet skulle ha varit den som gav flickan "vård och omsorg" medan mamman var bortrest, men han var ju inte hemma under natten, så jag förstår inte hur han hade tänkt att ta hand om flickan.
Men hunden var ju där.
Många i tråden har vittnat om att de själva har levt under liknande förhållanden - utan att bli skjutna.

Jaså var det så 🤔 känner du famijen? Kan du intyga att detta stämmer?
Har mamman barn med sin nya man alltså? Varför får inte 12 åringen följa med på semester kan man ju undra 🤔 biologiska pappan ska alltså haft ansvaret för henne denna natt 🤔 han som jobbar som vakt borde väl verkligen sett till att hon inte var ute vid den tiden 🙄
Citera
2020-08-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youholic
En GPS tar i mot data från satelliter den skickar inte data. Så om det bara står GPS skall du utgå från att den också skickar dess position. (Jag gissar att de enheter som även har den funktionen gör det via mobilnätet men det får du kolla upp själv).

Hmm, du har förmodligen rätt. Jag tänker nog på nyare bilar som i stort sett alltid är uppkopplade. Hur som helst, hade polisen kunnat hitta bilen via GPS så hade de nog redan haft den i beslag.
Citera
2020-08-04, 23:07
Medlem
bulletproofsouls avatar
Fokusera på skyttarna och inte en massa ovidkommande om någon i hennes ålder ska vara ute på nätterna eller inte.
Citera
2020-08-04, 23:10
Medlem
den-siste-tsarens avatar
Jag funderade på om detta brott kan ha en koppling med killen som flydde från sin permission i Göteborg för ett par veckor sedan. Hamnade själv som vittne till polisens jakt på honom efter att hans kumpaner frigjort honom. Polisen har ju gripit de båda "räddarna" som jag förstått det som, men inte han som satt för brottet, dvs mördaren är fortfarande på fri fot. Eftersom han var ung och bara blev dömd till 3 års ungdomsvård och endast hade 1 år kvar var min tanke att de säkert hade en plan för honom att begå ytterligare brott inom en snar framtid, annars hade man väl inte riskerat så mycket för att få honom fri, när han snart ändå skulle ha avtjänat hela straffet? Hans förra brott begick han som bekant i Rinkeby centrum, vilket också ligger i Stockholmsområdet, om än inte grannområde med Botkyrka.

Bara en tanke jag inte kunnat släppa...
Citera
2020-08-04, 23:11
Medlem
Har fått privatmeddelande från en som inte vill riskera outa sig, om att den 18 årige "måltavlan" ev kan vara en Mata* Ar*o Te*mur, *=y. Södertälje. Ska bo på nåt stödboende.

Har inte det blekaste om trovärdigheten. Intressant dock om någon kan snoka upp nåt...

Edit. Osäker om stödboendet ligger i Norsborg eller S-tälje.
Senast redigerad av Rovsmor-bredbart 2020-08-04 kl. 23:15.
Citera
2020-08-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
Men snälla. Det är nästan uteslutet att hon kan ha sovit hos pappan. Det sägs att hon sovit i sin mammas lägenhet och att någon vuxen, okänt vem, haft uppsikt över henne. Hon uppges ofta ha tagit hunden med sig när hon smitit ut, för att den inte ska skälla när hon kommer hem. Snälla, läs tråden.

hur gick det för hunden?

oavsett, stackars flicka att växa upp i detta samhälle, verkar som vuxna liksom yngre lever ett lattjolajban liv - kriminella är idoler och myndigheterna tonar ner det mesta
Citera
2020-08-04, 23:18
Medlem
Fast saken är att det är något konstigt med bilen. Men flera indicier pekar på ett försäkringsbrott, eller något annat märkligt..ägaren kanske är inblandad själv i nått fuffens... Oavsett så är det nedanstånde som jag finner konstigt.

1. Den ställdes av 2020-06-15, ju tidigare man ställer av en bil, ju mer får man tillbaka i skatt om jag minns rätt
2. Vem lånar ut en S4 AVANT för provkörning utan att själv sitta i bilen? dessutom var den avställd, vilket i sig är ett brott, mig veterligen.
3. 10 st ägare på 9 år, är ovanligt mkt, även om t.ex 2 st är bilfirmor, så skulle även 8 ägare vara ovanligt mkt på bara 9 år.
4. Fordonet stulet, Kreditköp, hade han inte råd att ha kvar bilen? Ett kreditavtal går inte att bara avbryta hur som helst, då kostar det extra pengar
5. Förvärvsdatum: 2020-03-21, ägaren hade haft den bara i 3 månader!

Ang GPS:
Den går att stänga av på det sättet att den inte skickar ut bilens position. Men när man använder den till kartan så fungerar den ändå. Men det är inte helt enkelt att hitta denna inställning, i min bil tog det typ 45 min innan jag hittade den inst...

Referens:
https://fu-regnr.transportstyrelsen....terAnnatFordon
CLR416
Senast redigerad av jmadden 2020-08-04 kl. 23:22. Anledning: Lägga till info
Citera
2020-08-04, 23:18
Så polisen vänder sig nu till allmänheten i Botkyrka. Stalltips: ingen kommer att våga vittna. Botis är, mer eller mindre per design, ett u-land jämfört med resten av Sverige. Knarket (och de medföljande skjutningarna/sprängningarna) bestämmer och gud nåde om du visar civilkurage.

Sluta knarka folk! Eller köp skiten direkt från Kina om du bara måste knarka.
Citera
2020-08-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Har fått privatmeddelande från en som inte vill riskera outa sig, om att den 18 årige "måltavlan" ev kan vara en Mata* Ar*o Te*mur, *=y. Södertälje. Ska bo på nåt stödboende.

Har inte det blekaste om trovärdigheten. Intressant dock om någon kan snoka upp nåt...

Edit. Osäker om stödboendet ligger i Norsborg eller S-tälje.

Kan 100% dementera detta.

Återigen - regnr någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in