Fast saken är att det är något konstigt med bilen. Men flera indicier pekar på ett försäkringsbrott, eller något annat märkligt..ägaren kanske är inblandad själv i nått fuffens... Oavsett så är det nedanstånde som jag finner konstigt.
1. Den ställdes av 2020-06-15, ju tidigare man ställer av en bil, ju mer får man tillbaka i skatt om jag minns rätt
2. Vem lånar ut en S4 AVANT för provkörning utan att själv sitta i bilen? dessutom var den avställd, vilket i sig är ett brott, mig veterligen.
3. 10 st ägare på 9 år, är ovanligt mkt, även om t.ex 2 st är bilfirmor, så skulle även 8 ägare vara ovanligt mkt på bara 9 år.
4. Fordonet stulet, Kreditköp, hade han inte råd att ha kvar bilen? Ett kreditavtal går inte att bara avbryta hur som helst, då kostar det extra pengar
5. Förvärvsdatum: 2020-03-21, ägaren hade haft den bara i 3 månader!
Ang GPS:
Den går att stänga av på det sättet att den inte skickar ut bilens position. Men när man använder den till kartan så fungerar den ändå. Men det är inte helt enkelt att hitta denna inställning, i min bil tog det typ 45 min innan jag hittade den inst...
Referens:
https://fu-regnr.transportstyrelsen....terAnnatFordon
CLR416