Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Vådaskott och fler kommer . Vad säger regeringen?
Vems är felet?
Dom välbetalda som inte vill betala mer i skatt till ekonomiskt utsatta områden.
Fattigdom misär i områdena , ingen chans att studera?
SD rasisternas fel?

Uppenbarligen den som sköt.
Citera
2020-08-03, 12:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungKanel
Är du dum eller?
Det där är en babbe.
Kolla arabkranen.

Zlatan har en stor kran. Europa består inte bara av Sverige och Norge.

Hon ser inte svensk ut, men södra Östeuropa/Centraleuropa skulle man gissat på om man inte vetat att hon är 50% polska och 50% iranier.
Citera
2020-08-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Hon ser inte svensk ut, men södra Östeuropa/Centraleuropa skulle man gissat på om man inte vetat att hon är 50% polska och 50% iranier.
Min gissning hade varit turk-syrian (den största gruppen här ute).
Citera
2020-08-03, 12:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
” Enligt uppgifter till SVT Nyheter var flickan ute med hunden.”

Det kan ju vara så att om hon varit ute med den stora kamphunden så tycker väl föräldrarna att hon är trygg.

Som djurvän undrar jag hur det gått för jycken.
Citera
2020-08-03, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Jo, det tror jag vi kan göra. Dom har dessutom skjutit från 2 olika platser. Det har går att jämställas med Stureplan, förutom att fler dog där

Ok. Det visste jag faktiskt inte.
Att det går att jämställa med Stureplansmorden är ju absolut inte säkert/troligt. Där stod ju gärningsmännen och sköt in i nattklubben. Där fanns ju alla jävla uppsåt i hela världen (för det är fortfarande "uppsåt att döda" som diskussionen handlar om!) Dessutom var det första man gjorde att skjuta ned vakterna, som var upprinnelsen till detta och dom man var förbannade på.

Det lilla jag/vi vet är att:
- Flickan var bara 12 år gammal
- Flickan var ute och rastade hunden
- Media pratar om en förlupen kula
- Media pratar om att det var en s k "drive by-skjutning"

Detta KAN tyda på att flickan inte var den primära måltavlan. Just därför är det möjligt att det kan vara ett Vållande till annans död. Men det är också möjligt att det kan vara ett Mord - För det kan du väl inte ha missat att jag skrev, eftersom 3/4-delar av inlägget handlade om just uppsåt/Mord!??
Citera
2020-08-03, 12:43
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att det går att jämställa med Stureplansmorden är ju absolut inte säkert/troligt. Där stod ju gärningsmännen och sköt in i nattklubben. Där fanns ju alla jävla uppsåt i hela världen (för det är fortfarande "uppsåt att döda" som diskussionen handlar om!) Dessutom var det första man gjorde att skjuta ned vakterna, som var upprinnelsen till detta och dom man var förbannade på.

Detta KAN tyda på att flickan inte var den primära måltavlan. Just därför är det möjligt att det kan vara ett Vållande till annans död. Men det är också möjligt att det kan vara ett Mord - För det kan du väl inte ha missat att jag skrev, eftersom 3/4-delar av inlägget handlade om just uppsåt/Mord!??

Så varför sköt man om motivet inte var att döda menar du?
Citera
2020-08-03, 12:44
Medlem
30Lugers avatar
Här är något som jag inte har förstått. Hennes far bor i Uttran vilket är långt från brottsplatsen. Hennes mamma sägs ha varit på semester i Spanien.

Om hon var ute med hunden så kan hon inte ha bott hos pappan. Alltså har hon varit i mammans bostad eller hos sin kompis. Om hon har varit i sin mammas bostad, har hon och kompisen varit ensamma där med hunden?

Till er som anser att det är oviktigt varför hon var vid Donken mitt i natten, så håller jag inte med. Jag vill förstå hur detta kunde hända. Hennes rörelser under de sista timmarna är en del av helhetsbilden.
Citera
2020-08-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Ojoj, utropstecken och 2 frågetecken... förutom vakterna på Stureplan. Så blev det mord, inte vållande. Även fast dom inte var primära måltavlorna. Jag skulle bli oerhört förvånad om inte detta rubriceras som mordförsök samt mord, istället för mordförsök och vållande. Här fanns ju ett klart uppsåt att döda, att dom skjutit från 2 platser tycker jag bekräftar det, och att man har varit likgiltig för om det stått nån annan i vägen
Citera
2020-08-03, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsernameMe
Ja det är en kort promenad från hemmet. Hon och en vän rastade hunden och bestämde sig även för att köpa något.

Oavsett vad du anser om det så är det så enkelt.
Nej det är inte enkelt. Oavsett hur det ”borde vara” i den bästa av världar så är det ingen normal svensk förälder som låter sin 12-åriga dotter ens vara vaken 330. Än mindre gå en promenad i Botkyrka. Så är det bara. Så antingen är mamman helt oansvarig eller så är det en lögn.
Citera
2020-08-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Zlatan är inte ens svensk, så snoken ger viss vägledning. Men det kvittar om tjejen var gtån Botkyrka eller Albanien, de djävlarna ska inte skjuta små flickor.
Citera
2020-08-03, 12:51
Medlem
Det verkar som att vittnen har filmat och polisen analyserar i detta nu.

https://www.aftonbladet.se/a/BRABOg
Citera
2020-08-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Så varför sköt man om motivet inte var att döda menar du?

Det har jag aldrig sagt. Primärt handlar det ju om UPPSÅT ATT DÖDA FLICKAN (antingen genom avsikt, insikt eller likgiltighet) och alltså inte uppsåt att döda någon helt annan person, för att detta fall skall kunna bedömas som Mord. Finns uppsåt, ja då är det mord! Det är dock inte säkert att det funnits uppsåt att döda flickan.

Du får läsa inlägg 1644, så kommer du få en bättre bild av juridiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in