• 1
  • 2
2020-08-02, 01:59
Medlem
Iphone-telefon som är aktuell. Problemet ifråga; Jag hör den jag ringer upp men mottagaren hör inte mig. Detta är första gången som detta inträffar, hur löser man detta smidigast? Någon med egna erfarenheter av detta? Alla tips mottages tacksamt. Obs! Testat med olika hörlurar givetvis. Problemet kvarstår. Jag hör. Men mottagaren hör inte mig.
Citera
2020-08-02, 02:01
Medlem
TonyFlygares avatar
Jag har samma problem emellanåt med mina Airpods Pro, det brukar lösa sig om jag väljer att spela upp ljud via högtalaren för att sedan skifta över till Airpods. Bluetooth är sannerligen en usel teknologi.
Citera
2020-08-02, 09:22
Medlem
note-its avatar
Du skriver inte om du har provat att starta om mobilen. Det är en förutsättning att det gjorts.
Citera
2020-08-02, 13:39
Medlem
Tvonds avatar
Du behöver använda ett headset, Hörlurar har ingen mikrofon
Citera
2020-08-02, 13:49
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Du behöver använda ett headset, Hörlurar har ingen mikrofon

Finns det inte möjlighet att ställa in så att det bara skall användas som hörlurar?
Citera
2020-08-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Finns det inte möjlighet att ställa in så att det bara skall användas som hörlurar?

Antingen har hörlurarna en mic, eller så saknar hörlurarna en mic. Då fungerar de bara till att lyssna på saker med. Och stoppar man in sladden så brukar mixen stängas av.
Citera
2020-08-02, 13:53
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ljudutgången på mobilen avstängd ?
Citera
2020-08-02, 13:54
Medlem
Ichwills avatar
Vilka lurar försöker du med?
Citera
2020-08-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vilka lurar försöker du med?

https://www.pricerunner.se/pl/94-296...EX650AP-priser

Sådana här hörlurar (Länk ovanstående till modell; Sony MDR-EX650AP). Å föregående skribents inlägg som lyfter upp vikten av ett headset, det är totalt nonsens och bullshit att dessa hörlurar inte skulle fungera att prata i telefon med. Har använt de smidigt via inkommande och utgående samtal i åratals och aldrig varit ett problem. Plötsligt hör jag den jag ringer, men den som svarar hör inte mig. Blåser i utgången för att få bort damm men ingenting förändras. Vad säger ni, vad är problemet?
Citera
2020-08-02, 14:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
https://www.pricerunner.se/pl/94-296...EX650AP-priser

Sådana här hörlurar (Länk ovanstående till modell; Sony MDR-EX650AP). Å föregående skribents inlägg som lyfter upp vikten av ett headset, det är totalt nonsens och bullshit att dessa hörlurar inte skulle fungera att prata i telefon med. Har använt de smidigt via inkommande och utgående samtal i åratals och aldrig varit ett problem. Plötsligt hör jag den jag ringer, men den som svarar hör inte mig. Blåser i utgången för att få bort damm men ingenting förändras. Vad säger ni, vad är problemet?
Kan micken gått sönder, eller är det någon inställning på mobilen?
Citera
2020-08-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kan micken gått sönder, eller är det någon inställning på mobilen?

Provat två olika hörlurar. Samma fel på bägge. Jag får väl prova någon till för att utesluta helt att det har med hörlurar att göra. Notera att jag kan höra musik ypperligt, men även spela in röstklipp. Enbart när jag ringer utomstående så hör plötsligt denne inte mig. Väldigt plötsligt sådär.
Citera
2020-08-02, 14:23
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Provat två olika hörlurar. Samma fel på bägge. Jag får väl prova någon till för att utesluta helt att det har med hörlurar att göra. Notera att jag kan höra musik ypperligt, men även spela in röstklipp. Enbart när jag ringer utomstående så hör plötsligt denne inte mig. Väldigt plötsligt sådär.
Då vete fasen vad det kan vara för fel.
Lycka till, hoppas att det går bra till slut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in