2020-08-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shotor
Finns ballistiska missiler som slår ned i Mach 25.
Åh, har du nån info jag kan läsa om det?
Citera
2020-08-08, 22:22
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Varför har Saudi inte köpt nåt då?
Eeh, jag har ingen aning... kanske det har köpt nå't? Jag vet faktiskt inget om den saken men det jag hjälpte IR5 med var att förstå en postning- hur den skulle kunna läsas och tolkas. Vad Saudiarabien har, vill ha, eller inte har är jag oändligt okunnig om.
Citera
2020-08-08, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Eeh, jag har ingen aning... kanske det har köpt nå't? Jag vet faktiskt inget om den saken men det jag hjälpte IR5 med var att förstå en postning- hur den skulle kunna läsas och tolkas. Vad Saudiarabien har, vill ha, eller inte har är jag oändligt okunnig om.

Jag hjälpte bara dig förstå en postning också. Men du citerade bekvämt (och efterblivet) nog bara en rad av det IR5 skrev.
Citera
2020-08-08, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Under Gulf War I skickade Saddam en massa Scudisar mot Israel (o beroende på censur fick vi inget nys om den saken). USA lovade Israel att utföra även de bombuppdrag som Israelerna så gärna ville utföra som hämnd varför Israel inte drogs in konflikten den gången.

Skulle dock skäggtomtarna i Iran få för sig att börja bomba Israel med en massa raketer så finns ju alltid risken att Israel gör om Iran till en radioaktiv rykande hög med bråte (då Israel lär ha minst 200 kärnvapen).

Sålunda kommer väl skäggtomtarna att skicka iväg någon trams-raket mot Saudierna i hopp om att skäggtomtaran inte blir utplånande genom kärnvapenanfall. Saudi har ju dock en del gött att sätta emot så det lär nog heller inte inträffa.

Saker o ting är på MAD. Dina drömmar om att atombomba Iran förblir drömmar.
Citera
2020-08-08, 22:53
Medlem
Citat:
Vad jag läst ska missilen vara ovanligt snabb. Så det intressanta måste vara bränslet, Iran har kanske uppfunnit ett nytt bränsle, eller kanske en ny motor. Varför är materialet det intressanta? Minskad friktion? Att det skyddar det explosiva från att antändas trots att det glöder?

Den där RVn lämnar atmosfären. I den klassen är det ovanligt med tanke på storleken. Iran kan nu få styrning på dessa utanför atmosfären med en motor som sitter vid RVn (derivat av Salman). Kolfiber och aramidfiber uthålliga på många sätt men det finns en del nackdelar

Budskapet är att USA inte kan göra något, varken innan uppskjutningen eller efter för att neutralisera dessa. Bilderna på den amerikanska basen var en del av budskapet.

Det enda som kan stoppa det är kärnvapen.
Citera
2020-08-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Den där RVn lämnar atmosfären. I den klassen är det ovanligt med tanke på storleken. Iran kan nu få styrning på dessa utanför atmosfären med en motor som sitter vid RVn (derivat av Salman). Kolfiber och aramidfiber uthålliga på många sätt men det finns en del nackdelar

Budskapet är att USA inte kan göra något, varken innan uppskjutningen eller efter för att neutralisera dessa. Bilderna på den amerikanska basen var en del av budskapet.

Det enda som kan stoppa det är kärnvapen.
Alltså ingen ballistisk missil.
Citera
2020-08-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Under Gulf War I skickade Saddam en massa Scudisar mot Israel (o beroende på censur fick vi inget nys om den saken). USA lovade Israel att utföra även de bombuppdrag som Israelerna så gärna ville utföra som hämnd varför Israel inte drogs in konflikten den gången.

Skulle dock skäggtomtarna i Iran få för sig att börja bomba Israel med en massa raketer så finns ju alltid risken att Israel gör om Iran till en radioaktiv rykande hög med bråte (då Israel lär ha minst 200 kärnvapen).

Sålunda kommer väl skäggtomtarna att skicka iväg någon trams-raket mot Saudierna i hopp om att skäggtomtaran inte blir utplånande genom kärnvapenanfall. Saudi har ju dock en del gött att sätta emot så det lär nog heller inte inträffa.

Israel klarar sig inte vare sig med eller utan kärnvapen. Det räcker för Iran att genomföra massiva attacker på Dimona.

Iran behöver dock ta fram och presentera doktriner för att på något sätt svara på västmakternas kärnvapenhot.
Citera
2020-08-08, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Alltså ingen ballistisk missil.

Det är drönarteknologi från Jemen.
Citera
2020-08-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Åh, har du nån info jag kan läsa om det?
Sejjil
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sejjil
”Precision-guided hypersonic Strategic MRBM”
Citera
2020-08-08, 23:19
Medlem
Citat:
Det är drönarteknologi från Jemen.
Vilken drönare?
Citera
2020-08-08, 23:41
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Israel klarar sig inte vare sig med eller utan kärnvapen. Det räcker för Iran att genomföra massiva attacker på Dimona.

Iran behöver dock ta fram och presentera doktriner för att på något sätt svara på västmakternas kärnvapenhot.

Nu är du väl inte nykter? Klarar sig inte Israel ens med kärnvapen?
Japanerna bet i det sura äpplet och höll ut första smällen (Hiroshima) efter andra i Nagasaki var det över.

Om Iran skulle få 2 (smällar) på en vecka som Japanerna fick skulle Iran hamna i 1920 talets depression.
Förstår verkligen inte vad man får ut av att inbilla sig eller försöka övertyga andra att Korpen är vit, när den är svart (synonym) dvs tokerier. Jag vet inte om det framkommit men jag gissar att du är Iranier själv med vanföreställningar om en Iransk fabricerad krigsmaskin som inte finns eller judehatare vilket Iranier visserligen är.
Oavsett vilket ämne så fort vi kommer in på Iran är de världsbäst i allt enligt dig och några till.
Alltså Hälsoministern står o hostar i Tv med Corona och Analfabeter som slickar på helgedomar, religiösa föremål är bortom allt förstånd och precis som alla andra mellan- österländer har de alla eller är fortfarande varit beroende av västvärlden för sin samhällsutveckling.

I Saudiarabien är hatet mot USA enormt stort, ändå kör de Amerikanska bilar, har varenda matkedja representerad. När jag körde in i Saudiarabien från Bahrain var det första jag såg i KSA En Mc Donalds restaurang. De här länderna är fan helt handikappade utan hjälp, utbildning, teknik, varor etc från västvärlden.
Citera
2020-08-09, 00:00
Medlem
StigAllans avatar
Rätt kul att se de självutnämnda genialiska iranierna i tråden!

Som vanligt så har skitlandet en militär förmåga att erövra vad som helst som stollarna har siktet inställt på men hittills så är det bara munväder som vanligt.

Inte ens ett egenkonstruerat flygplan har den arabiska supermakten kunnat få flygande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in