2020-08-01, 18:02
Jag skulle gärna ha en cykel, men är rädd för att den ska bli stulen eftersom det pågår så många cykelstölder.
Vill inte heller köpa en ny cykel pga att de är så dyra.
Så jag undrar om ni generellt vet hur hemförsäkringar är när det gäller begagnade cyklar? Spelar det någon roll om cykeln är begagnad, så länge som jag har kvittot som visar när den originellt köptes, och nypriset?

Någonting mer jag bör veta? Vet att försäkringar tränar sina anställda att lura kunderna och betala så lite som möjligt. Och att för varje år som gått sedan cykeln köptes, så sänks värdet på cykeln, och efter 10 år så är den värd 0kr.
Citera
2020-08-01, 18:13
Medlem
Greateds avatar
Spelar ingen roll om den är begagnad eller inte, däremot brukar självrisken ligga på 1500:- så oftast får man inte ut någonting.
Citera
2020-08-01, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Spelar ingen roll om den är begagnad eller inte, däremot brukar självrisken ligga på 1500:- så oftast får man inte ut någonting.

ah juste, jag glömde bort självrisken. Ja, det är ju runt 1500kr som en begagnad cykel kostar, tyvärr
Citera
2020-08-01, 22:30
Medlem
Jag tror att man gör avdrag för cykelns ålder också och det känns väl riktigt. Försäkringsbolaget följer försäkringsavtalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in