2020-08-01, 03:21
Medlem
Främst män då... Det finns något med lesbiska kvinnor som är lite "obehagligt". De vill inte ha män... Sen kommer tanken vad de egentligen tjänar för syfte? För sig själva tjänar de såklart ett syfte men för män?

Attraktionen finns ju inte där men kan ni vara vän med en lesbisk kvinna? Är hon oattraktiv går det kanske bättre men hon har kanske en partner och lesbiska vänninor som är snygga.

Får ni en känsla att hon är bortslösad som kvinna? Att det vore bättre att hon var med en man, vilken som helst?

Och ännu en fråga... Kan du som heterosexuell man attraheras av en lesbisk kvinna? Även om det är en kändis så vet du att hon inte ens teoretiskt skulle vilja ha dig.

Lite löjliga funderingar... Jag har inte något emot kvinnor med den läggningen men upplagt att ställa lite frågor som sällan ställs.
Citera
2020-08-01, 03:35
Medlem
Varför skulle jag känna något särskilt inför just lesbiska kvinnor? I den mån jag ens vet om deras läggning (det är ju inte som att de alltid går omkring i skitiga blåställ och huggarstövlar! ) är de väl inte annorlunda för mig än hundratals andra kvinnor jag träffat som av någon outgrundlig orsak inte heller vill ligga med mig!

Jag föredrar att fokusera på de som vill..!
Citera
2020-08-01, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Främst män då... Det finns något med lesbiska kvinnor som är lite "obehagligt". De vill inte ha män... Sen kommer tanken vad de egentligen tjänar för syfte? För sig själva tjänar de såklart ett syfte men för män?

Attraktionen finns ju inte där men kan ni vara vän med en lesbisk kvinna? Är hon oattraktiv går det kanske bättre men hon har kanske en partner och lesbiska vänninor som är snygga.

Får ni en känsla att hon är bortslösad som kvinna? Att det vore bättre att hon var med en man, vilken som helst?

Och ännu en fråga... Kan du som heterosexuell man attraheras av en lesbisk kvinna? Även om det är en kändis så vet du att hon inte ens teoretiskt skulle vilja ha dig.

Lite löjliga funderingar... Jag har inte något emot kvinnor med den läggningen men upplagt att ställa lite frågor som sällan ställs.

En del är så sjukt avtändande och fula, de ser ut som små mulliga kortklippta män.

Sen finns det extremt kvinnliga sexiga lesbiska/bi tjejer såna som man blir kär i på direkten...
Citera
2020-08-01, 04:41
Medlem
Lesbiska kvinnor är lite som en helt annan främmande ras. De fyller i princip ingen funktion för ett folk. De föder för få barn och är oftare i fertila. Men jag tror väldigt få grubblar över lesbiska kvinnor. Alla är inne i sin egen värld och är totalt ointresserade av utanför sin egen grupp. Och folk de inte kan dra nytta utav. Man klumpar ihop dem med alla övriga vänsterextrema antivita självhatare.
Om en skulle se ett par vita lesbiska kvinnor som höll på att våldtäktsmördas av främlingar. Så hade i ala fall jag inte försökt stoppa morden. Finns liksom ingen vinst i att rädda liv som är menlöst och som oftast har en Antivit antifamiljär och vänsterextrem agenda. Verkligen inte värt att riskera något för.
Citera
2020-08-01, 04:58
Medlem
IInsights avatar
En sak jag verkligen inte förstår är varför de lesbiska kvinnor jag stött på har alltid haft så jävla mycket fördomar emot män..
Det får mig att undra och tänka om vissa ”väljer” att vara lesbisk bara för de hatar män!?
För varför kan man inte gilla män bara för man är lesbisk?!
Tyvärr är har den största delen av de flator jag träffat haft dessa negativa åsikter och fördomar så det är därför jag frågar, och ursäkta mitt språk ifall jag säger något olämpligt, vet inte riktigt vad som är okej att säga och inte när det kommer till sådana härs frågor faktist..
men Som vissa skriver så klumpas de ofta ihop med vänsterextrema Manshatare ..
Och detta sker tyvärr inte utan anledning..

Då jag älskar kvinnor finner jag det sorgligt att det finns kvinnor som mer eller mindre hatar en och har förutfattade meningar om en utan att de ens känner mig, bara för jag är en man..
liksom jag hatar inte folk jag inte tänder på, och jag hatar inte män heller bara för jag är hetero liksom wtf?
Citera
2020-08-01, 05:05
Medlem
IInsights avatar
Citat:
.

De lesbiska jag stött på eller de jag känner är dessvärre inget jag personligen attraheras av alls! Många gånger kan det vara deras personlighet och deras syn på män som bara får mig irriterad och halv äcklad..
Då de inte är i närheten av porrfilmernas lesbiska utseende som många gånger kan lura..
Och att vissa gillar att likna män gör det inte sexigare direkt, vilket faktist är lite märkligt nör jag tänker efter, de har ofta många negativa synpunkter på män men ändå vill vissa se ut dom en.. whats up with that?
Senast redigerad av IInsight 2020-08-01 kl. 05:08.
Citera
2020-08-01, 05:08
Medlem
Knucklehugss avatar
Tveksam. Mina grannar är två flator i 60+ åldern och kan nog icke finna ett surare par. De gnäller för minsta lilla och bankar i väggen för minsta ljud. Men å andra sidan så känner jag ett annat lesbiskt par där den ena är större än den andra men som riktigt trevliga. Den större flatan försöker vara man med keps och flanellskjorta, visst är det komiskt ur min synvinkel som man att se en kvinna försöka bära en manlig personlighet och stil, men jag ger cred till henne för gott försök, även om det inte stämmer med hur vi män beter oss.
Citera
2020-08-01, 05:16
Medlem
JamesFs avatar
Avundsjuk på lesbiska. Skulle själv kunna tänka mig vara lesbisk.
Citera
2020-08-01, 06:08
Medlem
Citat:

Jag lider av något slags tvångssyndrom som gör att jag så fort jag ser en kvinna jag inte stött på tidigare först måste bestämma mig för om jag skulle vilja ligga med henne eller inte och den biten kan jag hoppa över helt om jag på förhand vet att kvinnan är lesbisk, vilket jag kan tycka är ganska skönt.

Jag känner med andra ord i regel ingenting inför dom. Förutom om dom är 50+, är i sällskap av två eller flera och på väg till Pride. Dom har någon obehaglig aura runt sig som är svår att sätta fingret på.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-08-01 kl. 06:14.
Citera
2020-08-01, 06:57
Medlem
Studspojkens avatar
Det finns inget särskiljande mellan lesbiska kvinnor och heterosexuella kvinnor. Vissa är attraktiva, andra inte.
Citera
2020-08-01, 08:13
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Varför skulle jag känna något särskilt inför just lesbiska kvinnor? I den mån jag ens vet om deras läggning (det är ju inte som att de alltid går omkring i skitiga blåställ och huggarstövlar! ) är de väl inte annorlunda för mig än hundratals andra kvinnor jag träffat som av någon outgrundlig orsak inte heller vill ligga med mig!

Jag föredrar att fokusera på de som vill..!

Citat:
Ursprungligen postat av Studspojken
Det finns inget särskiljande mellan lesbiska kvinnor och heterosexuella kvinnor. Vissa är attraktiva, andra inte.

Japp. Varför orka bry sig. Folk får väl vara hur de vill. Synd om alla bitterpittar som känner sig kränkta om de inte är liggobjekt . De får väl skärpa till sig så att de får ligga överhuvudtaget med hetero- eller bitjejer då.
Citera
2020-08-01, 08:19
Medlem
grungewhores avatar
Det finns mängder av människor i samhället som inte fyller någon funktion. Incels till exempel.

Känner en hel del lesbiska, de är vänner till mig, familj eller kunder. Jag ser inte vänner, familj eller kunder som "funktioner" även om de i givna kontexter kanske har det.

Lesbiska aktivister är bland det värsta som finns, men med tyngdpunkten på aktivist. De är nästan lika jobbiga som feminist-, antirasist-, antikapitalistaktivister o s v
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in