Citat:
Ursprungligen postat av
EyesWideShut
Kan du berätta något mer om olyckan?
Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Var den blodig? Ja, alltså olyckan. Hur gick det till, var det inne i hamnområde, låg båten stilla eller körde den med?
Citat:
Ursprungligen postat av
Frysarn888
Såg det ut som om båda hade hög fart ? Var det precis vid badstranden ?
Kan inte varit kul att bevittnat detta .
Vet du något om personerna som var inblandade ?
Motorbåten var på väg från sotekanalens inlopp ut mot öppet hav i hög fart dryga 30-40 meter från badstranden vid ramsviks camping. Jag är inte sjövan så jag ger mig inte på att gissa hastigheter men det gick fort. Både skotern och motorbåten körde fort i en relativt liten vik.
Vattenskotern korsade motorbåtens farled och jag gissar på att föraren av vattenskotern missbedömde avståndet och trodde han skulle klara sig förbi. Skotern blev alltså i princip rammad av motorbåten.
Det small till och passageraren åkte i vattnet och föraren hoppade efter. Flera motorbåtar gav sig ut från närmaste brygga och snart var passageraren uppe på bryggan ungefär tio meter från restaurangen och badplatsen. HLR kom igång snabbt och folk motades bort från platsen.
Ambulans, räddningstjänst, helikopter och räddningstjänst var snabbt på plats.
Räddningstjänsten fick spola av bryggan efter alla lämnat platsen så det var nog ingen vacker åsyn.
Gissningsvis har väl fronten på motorbåten klippt passageraren i sidan eller i låret.