• 1
  • 2
2020-07-31, 22:33
https://www.bohuslaningen.se/nyheter...cka-1.31985917

Tyvärr inget konstigt med tanke på hur dom kör. Både skotrar och motorbåtar, kör som galningar här i farlederna.
Men väldigt tragiskt så klart.
Citera
2020-07-31, 22:42
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn888

Tyvärr inget konstigt med tanke på hur dom kör. Både skotrar och motorbåtar, kör som galningar här i farlederna.

50-årsåldern, trodde det var yngre som råkade illa ut.
Citera
2020-07-31, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ja, det kan man tro. Men det är många medelålders män som åker runt utan någon koll alls...
Citera
2020-07-31, 23:53
Medlem
funktioners avatar
Bevittnade hela händelsen på plats. Fick precis in min entrecôte när jag och kompisen uppmärksammar att det ser ut som att det är en kollision på väg och mycket riktigt kom sen en hög och tydlig duns..
Riktigt tragisk olycka.
Citera
2020-08-01, 00:03
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Bevittnade hela händelsen på plats. Fick precis in min entrecôte när jag och kompisen uppmärksammar att det ser ut som att det är en kollision på väg och mycket riktigt kom sen en hög och tydlig duns..
Riktigt tragisk olycka.
Kan du berätta något mer om olyckan?
Citera
2020-08-01, 03:11
Medlem
Citat:
Riktigt tragisk olycka.
Var den blodig? Ja, alltså olyckan. Hur gick det till, var det inne i hamnområde, låg båten stilla eller körde den med?
Citera
2020-08-01, 08:46
Citat:
Riktigt tragisk olycka.

Såg det ut som om båda hade hög fart ? Var det precis vid badstranden ?
Kan inte varit kul att bevittnat detta .
Vet du något om personerna som var inblandade ?
Citera
2020-08-01, 09:55
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Kan du berätta något mer om olyckan?

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var den blodig? Ja, alltså olyckan. Hur gick det till, var det inne i hamnområde, låg båten stilla eller körde den med?

Citat:
Såg det ut som om båda hade hög fart ? Var det precis vid badstranden ?
Kan inte varit kul att bevittnat detta .
Vet du något om personerna som var inblandade ?

Motorbåten var på väg från sotekanalens inlopp ut mot öppet hav i hög fart dryga 30-40 meter från badstranden vid ramsviks camping. Jag är inte sjövan så jag ger mig inte på att gissa hastigheter men det gick fort. Både skotern och motorbåten körde fort i en relativt liten vik.
Vattenskotern korsade motorbåtens farled och jag gissar på att föraren av vattenskotern missbedömde avståndet och trodde han skulle klara sig förbi. Skotern blev alltså i princip rammad av motorbåten.

Det small till och passageraren åkte i vattnet och föraren hoppade efter. Flera motorbåtar gav sig ut från närmaste brygga och snart var passageraren uppe på bryggan ungefär tio meter från restaurangen och badplatsen. HLR kom igång snabbt och folk motades bort från platsen.

Ambulans, räddningstjänst, helikopter och räddningstjänst var snabbt på plats.

Räddningstjänsten fick spola av bryggan efter alla lämnat platsen så det var nog ingen vacker åsyn.
Gissningsvis har väl fronten på motorbåten klippt passageraren i sidan eller i låret.
Citera
2020-08-01, 10:06
Medlem
funktioners avatar
Bilder på skotern och båten

https://imgshare.io/image/N39PKX
https://imgshare.io/image/N39j2p
Citera
2020-08-01, 11:15
Medlem
Citat:
Riktigt tragisk olycka.

Om du var vattenskotern kom båten från höger?
Citera
2020-08-01, 13:42
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KebabBorje
Om du var vattenskotern kom båten från höger?
Ja precis
Citera
2020-08-01, 13:47
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft

Citat:

Samma Darwin awards typ som kraschar med motorcykeln och vurpar med racercykeln.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in