• 1
  • 2
2020-07-31, 17:30
Medlem
Bränder verkar vara populära. ”Storbrand i industribyggnad. Brandkåren uppmanar invånarna att stanna inne”. Så står det i rubriken men man utelämnar ”var” branden är. Man blir således tvungen att klicka för att få den informationen.

Vad finns det mer för exempel hur vi luras att klicka?
Citera
2020-07-31, 17:37
Medlem
Asmodeusvults avatar
Förr så var ”Vi har hela listan” ett givet inslag vid sidan av ”XXX kan vara dold YYY”. (Där XXX är vardagliga symptom som huvudvärk, ledvärk, andfåddhet vid ansträngning, etc och YYY är en mycket allvarlig sjukdom.)
Citera
2020-07-31, 17:38
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har märkt att många klick-texter är på olika tester, till exempel gräsklippartester med mera.
Citera
2020-07-31, 17:50
Medlem
Ninjors avatar
Rockstjärna död - Visar bild på hela bandet (fungerar på flertalet kategorier)

Lasse Berghagen obotligt sjuk - Har tinnitus.

Känd skådespelare dömd - Var med i en 90-talsfilm som man inte såg ett behov av att släppa på DVD.

Så vet du om du kommer dö i förtid.

Lars-Roger gick ner 37kg - Man klickar för att personen i fråga är så jävla inavel.
Citera
2020-07-31, 17:58
Medlem
MirrorsMinds avatar
I princip allt Aftonbladet/Expressen publicerar (+95% av övrig media) är fakefabriker.
Citera
2020-07-31, 18:48
Medlem
Amazon-mannens avatar
Ofta, om inte alltid, ett antiklimax. Skitnyheter vrids och vänds för att som beskrivits ovan få ett större nyhetsvärde..
Här det inte hänt nåt speciellt? Då får vi vrida till det:

Folkkär musiker hastigt död " Han hade sålt miljoner skivor" vilket visar sig vara nån okänd snubbe från Bogota som halkat i duschen och som sålt drösvis med skivor enbart i sitt hemland..
Citera
2020-07-31, 19:05
Medlem
De behöver inte lura oss. Istället så uttalar sig statsministern bakom familjen Bonniers betalfilter och lurar ministrar via DN att Adolf Hitler återföds om företag annonserar hos Bonniers konkurrenter ex samnytt, fria tider mm. Bonniers got you by the balls. För er som undrar vem som har makten.
Citera
2020-07-31, 19:20
Medlem
frdks avatar
Finns nyhetssiter som inte bygger sin journalistik på klick i samma omfattning, prova DN eller SvD

Även alternativ media är bättre på content
Förstår faktiskt inte vem som läser Aftonbladet /expressen numera med sån otydlig flummig huvudsida, ett par kronor plus men samtidigt krasch i värdighet

Märkt att de nyligt börjat med fördröjd reklam högst upp.. 3 sek in när man trycker på en titel då dyker reklamen upp så att man istället trycker på reklamen. Känns ju föga roligt som läsare/annonsör.
Citera
2020-07-31, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Finns nyhetssiter som inte bygger sin journalistik på klick i samma omfattning, prova DN eller SvD

Även alternativ media är bättre på content
Förstår faktiskt inte vem som läser Aftonbladet /expressen numera med sån otydlig flummig huvudsida, ett par kronor plus men samtidigt krasch i värdighet

Märkt att de nyligt börjat med fördröjd reklam högst upp.. 3 sek in när man trycker på en titel då dyker reklamen upp så att man istället trycker på reklamen. Känns ju föga roligt som läsare/annonsör.

Nja? DN och SvD har väl låst in det mesta?
Citera
2020-07-31, 19:34
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMason
Nja? DN och SvD har väl låst in det mesta?

Fast nått måste tidningar tjäna pengar på.
Jag läser mest bara för att få ett hum och då funkar titel + ingress fint och ovanstående berättar det viktigaste utan ludd o kryddning. Är man mer engagerad och vill läsa allt så är kanske inte en hundralapp i mån en dealbreaker egentligen
Citera
2020-07-31, 19:48
Medlem
LordLongburks avatar
Gått över till SVT Nyheter, enda stället där man inte måste se på äckliga Bianca och hennes fånflinande morsa varje dag, den kärringen kommer att fånflina även när hon dör...
Expressen och Aftonbladet kan suga min otvättade kuk!
Eftersom jag ändå tvågsbetalar till SVT kan jag lika gärna läsa deras nyheter, inte så mycket Bernad och Bianca där
Citera
2020-07-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Fast nått måste tidningar tjäna pengar på.
Jag läser mest bara för att få ett hum och då funkar titel + ingress fint och ovanstående berättar det viktigaste utan ludd o kryddning. Är man mer engagerad och vill läsa allt så är kanske inte en hundralapp i mån en dealbreaker egentligen

Nix, DN och SvD vill jag inte stödja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in