2020-07-30, 22:49
Medlem
Narutoshippchops avatar
Ja, då var det dags igen.
Taget från expressen:

"Det var vid 18.40 på torsdagskvällen som polisen larmades till en adress i Kungsbacka, efter att det kommit till deras kännedom att en man setts med en pistol i området.

När polisen anlänt till platsen hade mannen gått in i en lägenhet och polisen tog sig in i den.

Inne i lägenheten befann sig två män i 25, respektive 18-årsåldern. Männen greps på plats, misstänkta för grovt vapenbrott.

Polisen hittade en pistol på platsen, som beslagtogs."
https://www.expressen.se/gt/tva-man-...CyeQ67YY6yMF4A

Enligt en privat källa fick jag reda på att adressen det rör sig om är G*llregns*ägen 31. Efter googling ser jag inga babbar skrivna på adressen eller boende där som stämmer in åldersmässigt på vad expressen beskriver. Någon som vet mer? Skyddat boende? Socialfall?
Citera
2020-07-30, 23:03
Medlem
Bra jobbat av polisen,nu återstår dock det svåra att
lagföra dessa lowlife individer.
Citera
2020-07-31, 00:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Ja, då var det dags igen.
Taget från expressen:

"Det var vid 18.40 på torsdagskvällen som polisen larmades till en adress i Kungsbacka, efter att det kommit till deras kännedom att en man setts med en pistol i området.

När polisen anlänt till platsen hade mannen gått in i en lägenhet och polisen tog sig in i den.

Inne i lägenheten befann sig två män i 25, respektive 18-årsåldern. Männen greps på plats, misstänkta för grovt vapenbrott.

Polisen hittade en pistol på platsen, som beslagtogs."
https://www.expressen.se/gt/tva-man-...CyeQ67YY6yMF4A

Enligt en privat källa fick jag reda på att adressen det rör sig om är G*llregns*ägen 31. Efter googling ser jag inga babbar skrivna på adressen eller boende där som stämmer in åldersmässigt på vad expressen beskriver. Någon som vet mer? Skyddat boende? Socialfall?
Varför skulle det inte kunna vara etniska svenskar som gjort sig skyldiga till vapenbrott? Har hänt förr...
Citera
2020-07-31, 02:14
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Varför skulle det inte kunna vara etniska svenskar som gjort sig skyldiga till vapenbrott? Har hänt förr...

Ja, det var därför jag skrev socialfall.
Citera
2020-08-04, 03:54
Medlem
Narutoshippchops avatar
Uppdatering"

Utredningen skickas till Varberg
Enligt uppgift ska ett vapen ha kastats ut ur lägenheten där de båda männen greps.

– Vi vet inte ännu vad den yngre personen kan ha haft för roll. Ärendet har utretts av krimjouren och är nu skickat till Varberg, eftersom vi just nu inte har personal att göra det här, säger Liselott Törnqvist Collin.

Erkänner brott av normalgraden
25-åringen ställdes inför häktningsdomstol i lördags. Han har erkänt vapenbrott av normalgraden, men menar att han haft vapnet för annan persons räkning. Han häktades på sannolika skäl misstänkt för grovt vapenbrott.

25-åringen är välkänd av polisen sedan tidigare. Redan som tonåring fick han problem med rättsväsendet och har varit placerad för sluten ungdomsvård.

Tidigare dömd
Han är sedan tidigare dömd för bland annat grov misshandel, tillgrepp av fortskaffningsmedel och stöld.

I december 2019 dömdes han till fängelse i fyra månader för bedrägeri med mobiltelefoner och för narkotikabrott. Han ertappades med 126 gram cannabis som in i polisförhör erkände att han tänkt sälja.

Varken 25-åringen eller 17-åringen är boende på adressen där de greps. De är båda hemmahörande i Kungsbacka

Källa:https://norrahalland.se/en-haktad-ef...kans-tillslag/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in