2020-07-30, 18:40
Medlem
Cameltotems avatar
Hur gör ni med aktieägandet? Fyller ni på varje månad eller lägger ni en klumpsumma i en aktie varje månad och hittar en ny nästa?
Citera
2020-07-30, 18:58
Medlem
Månadssparar gör jag i fonder.

Aktier köper jag ofta en större mängd när jag tycker värderingen är attraktiv.
Citera
2020-07-30, 19:28
Medlem
Har 12 olika bolag som jag månadssparar i. I regel en insättning per månad per bolag så alla bolag får en insättning per år.

Utvärderar givetvis så att underpresterare åker ut.

Har en utdelningsfokuserad portfölj.

Under uppbyggnadsfasen la jag in en bestämd summa fem månader i rad i samma aktie för att uppnå mitt insättningsmål. Men sen rullar det, och givetvis återinvesteras utdelningarna.
Citera
2020-07-30, 21:49
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Månadssparar gör jag i fonder.

Aktier köper jag ofta en större mängd när jag tycker värderingen är attraktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Har 12 olika bolag som jag månadssparar i. I regel en insättning per månad per bolag så alla bolag får en insättning per år.

Utvärderar givetvis så att underpresterare åker ut.

Har en utdelningsfokuserad portfölj.

Under uppbyggnadsfasen la jag in en bestämd summa fem månader i rad i samma aktie för att uppnå mitt insättningsmål. Men sen rullar det, och givetvis återinvesteras utdelningarna.

Tack tänker göra något liknande.
Citera
2020-07-30, 22:22
Medlem
Speedy25Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hur gör ni med aktieägandet? Fyller ni på varje månad eller lägger ni en klumpsumma i en aktie varje månad och hittar en ny nästa?

Jag månadssparar i fonder, indexfonder.

Aktier har jag en pott till som jag investerar i när jag tycker att läget är bra. Alltså när det går dåligt för ett bolag jag tror på. Jag köper mycket utdelningsaktier och jag har 12-15 olika i olika brancher.

Utdelningen återinvesteras I DEN AKTIE SOM HÄRNÄST HAR UTDELNING. Dvs det blir som en våg av utdelningar som genererar mer utdelningar. Jag har försökt lägga utdelningarna jämt över året, men det är sekundärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in