2020-07-30, 16:19
Medlem
Minn en gång att jag såg en kvinna som verkade hög på en tågstation som höll på och gjorde hönsliknande rörelser och ljud. Det verkade vara ofrivilligt.
En annan gång såg jag en pundarkille som cyklade runt och gjorde upprepade konstiga rörelser med sin arm, som var helt bisarra. Verkade vara omedvetet.

Varför blir det så? Vad är det för drog de är på när de håller på då? Och hur mår de vid tillfället när de beter sig så?
Citera
2020-07-30, 16:21
Medlem
Pundare gotta punda.

Tjack eller annan stim.
Citera
2020-07-30, 16:39
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Du kan ha observerat musikanter; s.k. rappare. De gör tecken. Ibland till rytmiska rörelser.

Även vissa etniska grupperingar gör tecken medan de pimplar ormgift.

Vi kan själva ibland göra tecken för att vi äskar Livet så Mycket lr för att uttrycka spontant tillblivna Levande Charader.
Citera
2020-08-01, 06:08
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
kan mycket väl vara någon stackare med tics, bara för att man beter sig udda betyder det ej att man är påverkad.
Citera
2020-08-01, 13:23
Medlem
Tjack, nervskador, allmänna ticks.
Citera
2020-08-02, 03:38
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Du kan ha observerat musikanter; s.k. rappare. De gör tecken. Ibland till rytmiska rörelser.

Även vissa etniska grupperingar gör tecken medan de pimplar ormgift.

Vi kan själva ibland göra tecken för att vi äskar Livet så Mycket lr för att uttrycka spontant tillblivna Levande Charader.

Helt rätt, detta inkluderar mer än rap och hiphop, framförallt den infantila och drogromantiserande skitmusiken för tonåringar som odz. Gatumusikanter av alla dess slag är emellertid ett mycket obehagligt inslag i stadsbilden.
Citera
2020-08-02, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Minn en gång att jag såg en kvinna som verkade hög på en tågstation som höll på och gjorde hönsliknande rörelser och ljud. Det verkade vara ofrivilligt.
En annan gång såg jag en pundarkille som cyklade runt och gjorde upprepade konstiga rörelser med sin arm, som var helt bisarra. Verkade vara omedvetet.

Varför blir det så? Vad är det för drog de är på när de håller på då? Och hur mår de vid tillfället när de beter sig så?
Neuroleptikum.
Citera
2020-08-02, 06:05
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:

Alla tips hittills är bra (kan även handla om rappare som signar sina krews), varför det blir så på droger är för att muskelcellerna drar ihop sig ofrivilligt p.g.a. överstimulerat nervsystem, konsekvensen blir en konstig person utåt sett. Vet inte hur det förhåller sig riktigt, men att äta magnesium dämpar dessa tics.

- Amfetamin orsakar rörelsestimulering, eufori, upphetsning, stereotypt beteende (speciellt i högre doser) och anorexi (ffa i början av användningen – efter långvarigare användande återfås normalt födointag).
Senast redigerad av psykoshippien 2020-08-02 kl. 06:08.
Citera
2020-08-10, 03:10
Citat:

Tics förmodligen.
Kände en kille som hade käkat ecstasy för länge. Han rörde sig "flytande" oavbrutet, som i ett motverkande av Parkinsons eller något.
Citera
2020-08-10, 07:42
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Slänger in Huntingtons sjukdom, eller danssjukan som den kallas. Låter helfestligt, men är nog ett av de värre sätten att dö på och ligger väl till en början inte allt för långt ifrån de skador man får av gedigen tjackkonsumtion. Sen käkar den upp nervsystemet och det som folk brukar dö av är att svalget lägger ner och du drunknar i din egna saliv.

Tänk på det nästa gång ni ser en rappare med monotona rörelser, de kan faktiskt vara så att de lever i en mycket svår situation.
Citera
2020-08-10, 15:44
Medlem
Makronators avatar
Problem med dopamin.. kan komma av många orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in