2020-07-30, 23:19
Medlem
ibmachines avatar
De lyssnar ofta på grupperna Nightwish och Hammerfall.
Citera
2020-07-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Tack, nu har jag fått en lektion om vargfolket. Jag har undrat vilka som köper sådana tröjor men aldrig sett vargfolket på nära håll.
Ibland får jag reklamblad i brevlådan där de vill att jag ska köpa galet dyra lampor/väggklockor/stora prydnadsföremål med vargar på, gärna i kombination med indi...förlåt, jag menar amerikanska urinvånare. Jag har alltid undrat vem som köper sådant, har trott att det är new age kvinnor som även har drömfångare och kristaller hemma, men bra, nu vet jag!

Beror nog lite på vart i landet du bor jag bor i en av stockholms förorter där det fortfarande finns en del svenskar kvar och bland de äldre svenska kvinnorna så finns det några som rockar varg t-shirts varje dag damt en sverige vimpel från balkongen men dessa människor verkar trevliga dom hälsar gärna när man går förbi samt verkar ofta ha hund som husdjur gärna en hund som liknar en varg så gott det går.
Citera
2020-07-31, 00:21
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Jag känner till en vargperson!

Hon är en lite äldre kvinna som äger ett halvdussin hundar, bor avsides och har under lång tid fört en lokal, donquijotisk kamp mot utbyggnaden av 3G/4G/5G-näten. Detta på grund av att hon är självdiagnosticerad elallergiker och anser att dessa master långsamt kommer döda henne inifrån. Att hon bor ensligt beror enligt egen utsago på att hon "fick känningar" från elsystemen i passerande bilar, så hon blev tvungen att flytta bort från civilisationen. Mobiltelefon och dator går dock an av orsaker som hon aldrig lyckats redogöra för på ett förståeligt sätt.

En av hennes talanger är att hon kan se på träd om de har, som hon uttrycker det, "mycket becquerel" i sig. Slutligen så litar hon inte heller på kommunalt vatten, utan tomten hon bor på har tack och lov egen brunn. Håret tvättar hon dock endast i regnvatten som samlas upp i en tunna vid stupröret.
Senast redigerad av Banzai-Perkele 2020-07-31 kl. 00:24.
Citera
2020-07-31, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonehard
Fanns ju en facebookgrupp som hette "Knäppa en varg" där folk la upp smygfoton på folk i vargkläder, vet inte om den existerar fortfarande.

Jajamen, den finns fortfarande! Jag är medlem och kan verkligen rekommendera att gå med för alla som hyser intresse för det mytomspunna vargfolket. Gruppen har bytt namn några gånger, numera heter den ”Vargfleecens nya vänner”.
Citera
2020-07-31, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Detta skulle kunna överlappa i varg-newage människorna, där både gener och intressen har utvecklats till den gräns att kristaller och drömfångare kommer in i bilden, ett nytt folk som under generationer har lyckats bryta vargens mäktiga kraft och tagit steget till kvack(varg)salvare. För under ytan, så är trots allt vargen det mäktigaste för dessa människor, symbolen, djuret och drömmen om att kanske någon gång få åka till Kolmårdens djurpark och se en livs levande varg.

Då reparationer av bil, inköp av diverse skräp från Wish eller Alibaba och annat går bort så får ju vargfolket sällan chansen eller har råd att komma iväg till en djurpark.

Intressant, mycket intressant. Kan denna tes stämma?
Jag tror du och andra (inlägg 2 i tråden är i princip en home-run) har rätt i mycket. Däremot är min erfarenhet att wish och alibaba ej nyttjas mycket av manlig vargbroder; dels är det utländskt och suspekt, och man vill ju gynna svensk industri. Det mesta handlas bekvämt på ÖB och lågprisaffärer istället. Dessutom kan det läggas en kvalitetspeng på spelkonsoler då detta är den enda dyra hobbyn förutom bilen.
Citera
2020-07-31, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibmachine
De lyssnar ofta på grupperna Nightwish och Hammerfall.
Eller för att utöka lite; de lyssnar på hårdrock, läser fantasyböcker och spelar rollspel, både på dator och bordsrollspel. Gjort mycket av detta själv, så inget ont om det.
Citera
2020-07-31, 05:38
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Eller för att utöka lite; de lyssnar på hårdrock, läser fantasyböcker och spelar rollspel, både på dator och bordsrollspel. Gjort mycket av detta själv, så inget ont om det.

Ja samma här när jag var yngre var det mycket d&d. Samt spelar jag fortfarande mtg.

Jag får för mig att dansband med är en stor favorit.

Vill tacka alla som skrivit sedan jag läste sist. Tror vi bara haft en sann vargmänniska som än har uttalat sig. Mitt mål är självklart att få höra från fler i vargflocken.
Citera
2020-07-31, 05:46
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag tror du och andra (inlägg 2 i tråden är i princip en home-run) har rätt i mycket. Däremot är min erfarenhet att wish och alibaba ej nyttjas mycket av manlig vargbroder; dels är det utländskt och suspekt, och man vill ju gynna svensk industri. Det mesta handlas bekvämt på ÖB och lågprisaffärer istället. Dessutom kan det läggas en kvalitetspeng på spelkonsoler då detta är den enda dyra hobbyn förutom bilen.

De jag känner utnyttjar Wish frekvent, sedan frågar hen alltid om de får låna pengar. Pengarna skall givetvis gå till vargens föda. Pizza.

Du vet wish är såpass billigt och har såna otroligt mycket skräp som får en vargmänniska att se wish som ett magiskt Ullared. Halsband till tre hundar, nya matskålar; då både till sig själva och fyra hundar. Spelkonsoler som kostar 100:- som är ren skit, och träskor till hela familjen.

Sen måste nog drömmen va att hitta en affisch på grottbjörnens folk.
Citera
2020-07-31, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Detta skulle kunna överlappa i varg-newage människorna, där både gener och intressen har utvecklats till den gräns att kristaller och drömfångare kommer in i bilden, ett nytt folk som under generationer har lyckats bryta vargens mäktiga kraft och tagit steget till kvack(varg)salvare. För under ytan, så är trots allt vargen det mäktigaste för dessa människor, symbolen, djuret och drömmen om att kanske någon gång få åka till Kolmårdens djurpark och se en livs levande varg.

Då reparationer av bil, inköp av diverse skräp från Wish eller Alibaba och annat går bort så får ju vargfolket sällan chansen eller har råd att komma iväg till en djurpark.

Intressant, mycket intressant. Kan denna tes stämma?
Jag ser att det mycket väl kan finnas ett släkte som hör hemma i new-age kretsen. Men då inriktning varg. Känner att kristaller och drömfångare ligger nära till hands då, men fortfarande fokus på vargtröjor. En gråsvart med en varg i halvprofil lite från sidan. Blåa ögon.

Känner mer med New-age-vargen. Finns mer att hämta där, lägg gärna till ett elektronik intresse och en förkärlek för ljudanläggningar och techno-fester så närmar vi oss raskt techno-hipster men fortfarande inriktning på varg. Något djupt inom oss tilltalar vargen
Citera
2020-07-31, 08:56
Medlem
Vargtröja
Illa dold övervikt
Drömfångare
Svarta mjukisbyxor
Prydnadsgeoder
Rostig volvo
Citera
2020-07-31, 09:09
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Fan...nu vill jag ju ha en vargtröja med....vad behöver jag mer?
Citera
2020-07-31, 10:11
Medlem
guderis avatar
Det där med SD vet jag inte om jag håller med om, min erfarenhet från landsbygden är att de som röstar SD är de som tjuvjagar varg.
Drömfångare och vargtröjor är mer flummiga mp sympatisörer men framförallt V sympatisörer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in