Citat:
Ursprungligen postat av
Femtekolonnaren
Jag tror att det är du som gör en stor grej av det i din hjärna. Ungefär som att jag skulle göra en stor grej av att en del har delfintröjor.
Vargens psykologi är intressant då dess sätt att leva finns inspiration att hämta för oss människor. vargen har alltid haft en plats i sagans och mystikens värld.
Inom MMA brukar vargbegrepp förekomma:
http://akademinord.se/2019-tavlingsrapport-del-2/
Låter väl kanske tufft eller töntigt men det förekommer i "tuffa" kretsar.
Din övriga beskrivning på hur folk lever kan lika väl stämma in på människor som inte bryr sig om vargar. Jag vet massvis av människor som lever dekadenta liv utan att ha vargtröjor.
För övrigt tror jag varghatet har med jägarkulturen att göra. Att vargen är en konkurrent till jägaren och jag tror det är därför man gör en sådan stor grej av det.
Ja självfallet är det en stor sak i min hjärna, annars skulle jag inte göra en tråd på ett diskussionsforum om alternativa subkulturer, sen är ju det så här jag har uppfattat dessa människor i alla år. Jag har nog aldrig lagt märke till en människa i en delfintröja, antingen för att är något som barn har på sig, eller är det inte lika vanligt.
Denna tråd handlar inte om att det skulle vara tufft eller töntigt, bara att få mer insyn i vargfolkets kultur. Självfallet finns det folk som lever lite utanför det "normala" sociala sammanhang som ännu inte hunnit hittat vargen. Men det är bara en fråga om tid och diverse faktorer i livet.
Att sedan vargens psykologi är intressant, så för mig är den lika intressant som en gäddas psykologi. Deras sätt att leva, du menar alltså att dessa människor köper vargkläder för att utmärka sig att dom skulle vara så kallade "ensamvargar" Jo vargen existerar i en saga, men att det skulle finnas någon mystik kring en ylande varg på en t-shirt, finner jag svårt att tro.
Men tack, för ditt inlägg jag har nu fått lite mer insyn i tänkandet och att vargen används inom MMA med, med var något nytt för mig!
Jag har inte tänkt en tanke på jägare för du nämnde det. Jag har absolut inget hat eller ilska mot varken vargfolk eller jägare. Jag vill bara förstå mer om vargens inverkningar på dessa individer som köper kläder med motivet. Då jag själv har världens tråkigaste klädsmak, men jag skulle aldrig kunna med att visa mig ute med en varg T-shirt, sedan om det gör mig till en bättre eller sämre människa är en helt annan fråga, för en helt annan tid.