2020-07-30, 17:30
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreaft
Att de röstar på SD, behöver inte just vara så att deras politik riktar sig mest mot landsbygden, jag har en teori att detta vargfolk ser invandrare som en sorts annan grottstam, dvs. Att de är fientliga mot att en ny sorts människor ska komma, ta över jobben. Komma med nya ideal och idéer som är farliga, när vargfolket precis krasat sin fjärde bil kommer en nysvensk i en ny fin Mercedes.

Sen just detta att du går in på, har vi(jag och en barndomsvän) alltid kallat "blondes have more fun" desto lägre IQ du har desto mindre problem ser du, och då är du antagligen mer lycklig.

Vargfolket har nog minimalistiskt med problem utifrån den teorin.

Jag tror att panflöjten är lite av vargfolkets svar på fredspipan.
Om de ser Sydamerikaner som spelar panflöjt på gator och torg blir de euforiska.
Panflöjtare är välkomna i landet.
Citera
2020-07-30, 17:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Det finns ett speciellt slags folk, ett folk som bär tröjor, har tavlor, till och med mattor med vargar på. Jag har alltid haft en speciell slags konstig fixering just vid dessa människor.

Det som jag definierar dessa människor med är.

Varg associerar och kläder

Läser dom böcker så finns det endast en bokserie(då äger de självfallet alla böcker) Grottbjörnens folk av Jean Marie Auel(antagligen det enda de läst och kommer läsa)

De ska ha ägt minst fyra, eller fem bilar som ofta byts ut. Då dom kör dom i bott, självfallet är det bilar som ligger runt 2-3000 i inköpspris.

De har oftast ett IQ som kanske sträcker sig lite över medel(eller lite under)

Självfallet röstar man på SD(Jag är med Jimmie!)

Du klär självfallet dina barn i samma sorts kläder, varg T-shirts, och genom genetiken har varg intresset passerat ner från mor till barn, sen urminnes tider.

Nu behöver självfallet inte alla kategorier passa in, det viktigaste tror jag nog är klädseln, sen nej äger du en T-shirt med en varg som du sover i, då tillhör inte du detta vargfolk. Du ska kunna aktivt gå och handla i din stolta varg jacka,väst eller tröja.

Nu till min frågeställning
Vad ser dom/ni för charm i dessa kläder, associerar?

Sedan denna WT-kultur som man genast förknippar vargfolket med. Vore otroligt intressant om någon vargmänniska skulle kunna förklara detta för en borttappad själ. Som inget hellre vill än att respektera och förstå dom.

Finns det några slags hemliga möten som ni går på?

Samt hur ofta läser ni, just grottbjörnens folk? Varje vecka? Varje Månad? En gång per år?(Om nu ni har möten är det någon som läser högt ur boken?)

Jag vill absolut inte kränka någon med denna tråd, denna tråd är bara för ren nyfikenhet. Så är du en vargmänniska som blir kränkt eller förbannad skicka gärna ett PM(istället för att skriva som en grottmänniska i tråden)
Är det samma människor som också har drömfångare hemma?

Har också en fascination för dessa oftast män, men även kvinnor. Ser dem inte sällan i New Age-sammanhang. Såg en igår: långt hår, gick med rullator, högljudd (antagligen Bajare). Självklart en vargmunkjacka. Lite socialt osorterad men inte otrevlig.
Citera
2020-07-30, 17:34
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Haha härlig tråd!

När jag tänker vargfölk tänker jag på en skåning med riktigt grov dialekt, gärna hästsvans och halvtaskigt hårfäste och så har han några vargtröjor som han köpt på Tomelilla marknad. En ny t-shirt varje år sedan 2012 så klart.

Tunna, lätta glasögon. Gillade World of Warcraft för 10 år sedan men sysslar mest med klassiska spelkonsoller eller rollspel typ Dungeons and Dragons.

Jag tycker dock sällan vargfölket har barn?

Oftast har de sambos, inte fruar utan sambos då de inte ser vitsen i att gifta sig.

Vargkillarnas tjejer klär sig mycket i lila, har svarta ovala glasögon typ dessa fast gärna någon glittrig stjärna på bågen: https://cdn.shopify.com/s/files/1/07...g?v=1556071257

Ska gärna bo i en liten villa lite utanför stan, ett riktigt jävla ruckel.
Bor bara sambon och vargkillen.

Har man turen att få komma in i varglyan så ser man att det inte är mycket tid som lagts på inredningen i sig utan pengarna går till att köpa gamla spelkonsoller, gärna 7 stycken dreamcast som står och dammar i ett hörn, bredvid ligger 3 kartonger från ett Playstation 1.
Finns en korrelation mellan vargtröja och såna där glasögon som kan bli solglasögon utomhus (tonade rutor s a s)? Tycker mig känna stark sammankoppling. Eventuellt hatt också.

Tror de som unga hade samma brillor och hatt, men då hade de Wässarö-tröja från typ sjöscouterna, och hade gärna ett halmstrå i munnen...
Citera
2020-07-30, 17:45
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Finns en korrelation mellan vargtröja och såna där glasögon som kan bli solglasögon utomhus (tonade rutor s a s)? Tycker mig känna stark sammankoppling. Eventuellt hatt också.

Tror de som unga hade samma brillor och hatt, men då hade de Wässarö-tröja från typ sjöscouterna, och hade gärna ett halmstrå i munnen...
Jag försöker få mer förståelse för dessa människor då jag alltid sett dom som det beskrivs i tråden. Allt som är skrivit passar utmärkt in på dessa människor, men man får tänka på att alla människor har rätt till att välja sin livsstil och socialekonomisk sits(visa väljer dock inte det utan blir påtvingade)

Jag vill verkligen ha mer förståelse för dessa människor, varför vargtröjor? Kunde det inte lika gärna vara en tröja på en björn som ylar mot månen, eller en struts? Kanske till och med en utter. Men Vargfolket har nog kommit från början och utvecklats från marknader på 1970-2000ish(2009). Då knalle marknader var en big deal i en liten stad.

Jag har nog svarat på min egen fråga.
Senast redigerad av Kreaft 2020-07-30 kl. 18:05.
Citera
2020-07-30, 17:48
Medlem
Jag tror att det är du som gör en stor grej av det i din hjärna. Ungefär som att jag skulle göra en stor grej av att en del har delfintröjor.

Vargens psykologi är intressant då dess sätt att leva finns inspiration att hämta för oss människor. vargen har alltid haft en plats i sagans och mystikens värld.

Inom MMA brukar vargbegrepp förekomma:
Citat:
Wolf fight promotion 2, Halmstad: Vinst för Addis, och förlust för Jakob efter en bra start.

http://akademinord.se/2019-tavlingsrapport-del-2/

Låter väl kanske tufft eller töntigt men det förekommer i "tuffa" kretsar.

Din övriga beskrivning på hur folk lever kan lika väl stämma in på människor som inte bryr sig om vargar. Jag vet massvis av människor som lever dekadenta liv utan att ha vargtröjor.

För övrigt tror jag varghatet har med jägarkulturen att göra. Att vargen är en konkurrent till jägaren och jag tror det är därför man gör en sådan stor grej av det.
Citera
2020-07-30, 17:48
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag tror att panflöjten är lite av vargfolkets svar på fredspipan.
Om de ser Sydamerikaner som spelar panflöjt på gator och torg blir de euforiska.
Panflöjtare är välkomna i landet.

Ja absolut panflöjt musik är ett måste, nu är vi inne på newage(varg)kvacksalvare. Inte riktiga Vargmänniskor.
Citera
2020-07-30, 17:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det finns ett speciellt slags folk, ett folk som bär tröjor, har tavlor, till och med mattor med vargar på. Jag har alltid haft en speciell slags konstig fixering just vid dessa människor.

Det som jag definierar dessa människor med är.

Varg associerar och kläder

Läser dom böcker så finns det endast en bokserie(då äger de självfallet alla böcker) Grottbjörnens folk av Jean Marie Auel(antagligen det enda de läst och kommer läsa)

De ska ha ägt minst fyra, eller fem bilar som ofta byts ut. Då dom kör dom i bott, självfallet är det bilar som ligger runt 2-3000 i inköpspris.

De har oftast ett IQ som kanske sträcker sig lite över medel(eller lite under)

Självfallet röstar man på SD(Jag är med Jimmie!)

Du klär självfallet dina barn i samma sorts kläder, varg T-shirts, och genom genetiken har varg intresset passerat ner från mor till barn, sen urminnes tider.

Nu behöver självfallet inte alla kategorier passa in, det viktigaste tror jag nog är klädseln, sen nej äger du en T-shirt med en varg som du sover i, då tillhör inte du detta vargfolk. Du ska kunna aktivt gå och handla i din stolta varg jacka,väst eller tröja.

Nu till min frågeställning
Vad ser dom/ni för charm i dessa kläder, associerar?

Sedan denna WT-kultur som man genast förknippar vargfolket med. Vore otroligt intressant om någon vargmänniska skulle kunna förklara detta för en borttappad själ. Som inget hellre vill än att respektera och förstå dom.

Finns det några slags hemliga möten som ni går på?

Samt hur ofta läser ni, just grottbjörnens folk? Varje vecka? Varje Månad? En gång per år?(Om nu ni har möten är det någon som läser högt ur boken?)

Jag vill absolut inte kränka någon med denna tråd, denna tråd är bara för ren nyfikenhet. Så är du en vargmänniska som blir kränkt eller förbannad skicka gärna ett PM(istället för att skriva som en grottmänniska i tråden)

Handlar om arketyper och symbolism. Vargen står för frihet, det vilda. Indianmotiv något av det samma. Du hittar det i alla samhällsklasser, men i olika former.
Citera
2020-07-30, 17:58
Medlem
Kreafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femtekolonnaren
Jag tror att det är du som gör en stor grej av det i din hjärna. Ungefär som att jag skulle göra en stor grej av att en del har delfintröjor.

Vargens psykologi är intressant då dess sätt att leva finns inspiration att hämta för oss människor. vargen har alltid haft en plats i sagans och mystikens värld.

Din övriga beskrivning på hur folk lever kan lika väl stämma in på människor som inte bryr sig om vargar. Jag vet massvis av människor som lever dekadenta liv utan att ha vargtröjor.

För övrigt tror jag varghatet har med jägarkulturen att göra. Att vargen är en konkurrent till jägaren och jag tror det är därför man gör en sådan stor grej av det.

Ja självfallet är det en stor sak i min hjärna, annars skulle jag inte göra en tråd på ett diskussionsforum om alternativa subkulturer, sen är ju det så här jag har uppfattat dessa människor i alla år. Jag har nog aldrig lagt märke till en människa i en delfintröja, antingen för att är något som barn har på sig, eller är det inte lika vanligt.

Denna tråd handlar inte om att det skulle vara tufft eller töntigt, bara att få mer insyn i vargfolkets kultur. Självfallet finns det folk som lever lite utanför det "normala" sociala sammanhang som ännu inte hunnit hittat vargen. Men det är bara en fråga om tid och diverse faktorer i livet.

Att sedan vargens psykologi är intressant, så för mig är den lika intressant som en gäddas psykologi. Deras sätt att leva, du menar alltså att dessa människor köper vargkläder för att utmärka sig att dom skulle vara så kallade "ensamvargar" Jo vargen existerar i en saga, men att det skulle finnas någon mystik kring en ylande varg på en t-shirt, finner jag svårt att tro.

Men tack, för ditt inlägg jag har nu fått lite mer insyn i tänkandet och att vargen används inom MMA med, med var något nytt för mig!

Jag har inte tänkt en tanke på jägare för du nämnde det. Jag har absolut inget hat eller ilska mot varken vargfolk eller jägare. Jag vill bara förstå mer om vargens inverkningar på dessa individer som köper kläder med motivet. Då jag själv har världens tråkigaste klädsmak, men jag skulle aldrig kunna med att visa mig ute med en varg T-shirt, sedan om det gör mig till en bättre eller sämre människa är en helt annan fråga, för en helt annan tid.
Senast redigerad av Kreaft 2020-07-30 kl. 18:06.
Citera
2020-07-30, 18:50
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Att de röstar på SD, behöver inte just vara så att deras politik riktar sig mest mot landsbygden, jag har en teori att detta vargfolk ser invandrare som en sorts annan grottstam, dvs. Att de är fientliga mot att en ny sorts människor ska komma, ta över jobben. Komma med nya ideal och idéer som är farliga, när vargfolket precis krasat sin fjärde bil kommer en nysvensk i en ny fin Mercedes.

Sen just detta att du går in på, har vi(jag och en barndomsvän) alltid kallat "blondes have more fun" desto lägre IQ du har desto mindre problem ser du, och då är du antagligen mer lycklig.

Vargfolket har nog minimalistiskt med problem utifrån den teorin.

Ja alltså, att de inte gillar invandrare kan bero på flera saker. En sak som jag tror står i direkt konflikt med dem är: Utbildningsnivå. När många kommer hit har de inte ens gymnasial utb. Vilka ska de konkurrera mot, inte mig iaf. Det är ju de låga jobben de söker. Vart finns våra lågutbildade SD-folk, på de jobben. Vart ska de bo? I en förort där det är billigt att bo, vilka bor där? SD folket. Sedan kan jag hålla med om att det finns många drivna invandrare som går om dem efter säg 10 år. Det är avundsjuka, då inser de att man kunde gjort bättre ifrån sig.

Så jag tycker att SD är logiskt på något sätt. Vi konkurrensutsätter folk, de gillar det inte. De röstar SD för att få mindre konkurrens. Varje SD människa är inte per se rasist. Det måste man logiskt kunna komma fram till, annars är man blond
Citera
2020-07-30, 19:16
Medlem
grungewhores avatar
Vargmänniskorna är väl ensamvargar, "ensam är stark" på något sätt, och vill gärna uttrycka detta för omgivningen med klädsel. Tyvärr verkar inte klädsel med tryck uppritade efter 1980-talet (vargtryckets guldålder) finnas att tillstå, men nöden verkar ej ha någon lag.

Ett besläktat folk är väl de som drömmer om att vara indianer, och använder vissa attribut för att på ett djupare plan leva ut denna dröm. Indianmodet tycks också härstamma från en guldålder som 70-80-tal men har tack vare sin mer tidlösa look fastfrusen i tv-rutans manifest av 1800-talet, gjort att de inte ser lika tidskapslade ut. Däremot ser de snäppet töntigare ut, eftersom de approprierar en stamtillhörighet.

Skulle ändå säga att fenomenet är likartat, genom att drömma sig iväg i sin identifikation med något bortom den moderna urbana människan och manifestera detta i ett klädesuttryck som tycks ge dem en slags inre kraft.
Citera
2020-07-30, 22:36
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femtekolonnaren

Du äger en vargtröja, va?
Citera
2020-07-30, 22:47
Medlem
Fanns ju en facebookgrupp som hette "Knäppa en varg" där folk la upp smygfoton på folk i vargkläder, vet inte om den existerar fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in