Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-30, 10:19
  #1
Medlem
Slaxarns avatar
Jag har tänkt köpa en Omega Seamaster 200M och noterat att priserna skiljer sig en del mellan herr och dam-klocka. På vissa annonser står inte det utskrivet ifall det är dam eller herrmodell, så jag undra om det går att se bara genom att se en bild på klockan. Eller måste man mäta diametern för att ta reda på det?
Citera
2020-07-30, 10:39
  #2
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaxarn
Jag har tänkt köpa en Omega Seamaster 200M och noterat att priserna skiljer sig en del mellan herr och dam-klocka. På vissa annonser står inte det utskrivet ifall det är dam eller herrmodell, så jag undra om det går att se bara genom att se en bild på klockan. Eller måste man mäta diametern för att ta reda på det?

Ja, diametern är en indikation, samt damur är lite "blingigare" generellt, lite andra färger och materialval till tavlorna och glittriga stenar på damur. Armbandsur kan vara modeaccessoarer och är därför trendkänsliga, det finns stora blaffor till damur som är lika stora som herrur. Efterforska på tillverkarens hemsida eller på entusiastsidor.
Citera
2020-07-30, 10:41
  #3
Medlem
Ingen sida som säljer ur missar att skriva ut diametern. Då är det ingen seriös nätbutik.
Citera
2020-07-30, 10:42
  #4
Medlem
Slaxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Ingen sida som säljer ur missar att skriva ut diametern. Då är det ingen seriös nätbutik.

Är andrahand
Citera
2020-08-12, 11:59
  #5
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaxarn
Är andrahand

Då föreslår jag att du skickar ett mail eller ringer och frågar andrahandssäljaren om klockans diameter. Problem solved!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback