2020-07-27, 22:06
Medlem
Blir det inte bättre skippa köpa skruttbil som oavsett kostar, samt böset åka ut till förorten titt som tätt för att flytta iom städnätter vintertid.

Du verkar inte vara i behov av bil mer än då och då, är det inte bättre hyra en bil för tillfällena?
Citera
2020-07-27, 23:26
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Mellan Telefonplan o Fruängen är det väl gratis men städnatt 1 gång i veckan vintertid.

Boende där är lagom roade av gratisparkerarnas bilar.

Det var ett ganska stort område som du täckte in.

Fruängen är det enda som är gratis.

Midsommarkransen(stadsdelen som telefonplan ligger i)har taxa 4
Hägerstensåsen och Västertorp är taxa 5.
Citera
2020-07-27, 23:28
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Finns massor av gator där det är gratis att parkera i hägersten/fruängen.

På villagatorna runt omkring exempelvis. Eller älvsjö/herrängen/segeltorp.

Så allt beror ju på hur långt man tycker är okay att åka.

Däremot är det städdagar vintertid och finns säkert någon maxtid man får parkera men det är i så fall flertalet dagar (sju kanske)

Generellt är det taxa 4 och 5 i i postorten Hägersten. I stadsdelen fruängen är fritt än så länge.
Nu kan det finnas gator i Mälarhöjden som blivit undantagna i och med överklagandet.
Citera
2020-07-27, 23:57
Medlem
Du får rikta in dig på områdena utan boendeparkering om du ska hitta kommunal kantstensparkering utan avgift.
Se kartan på länk här nedanför
https://parkering.stockholm/boendeparkering/
Citera
2020-07-28, 00:11
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Finns massor av gator där det är gratis att parkera i hägersten/fruängen.

På villagatorna runt omkring exempelvis. Eller älvsjö/herrängen/segeltorp.

Så allt beror ju på hur långt man tycker är okay att åka.

Däremot är det städdagar vintertid och finns säkert någon maxtid man får parkera men det är i så fall flertalet dagar (sju kanske)

Nope, det är 24h som gäller i de fall det inte är skyltat att annat gäller och det törs jag lova att det inte är på villagatorna.
Citera
2020-07-28, 00:15
Medlem
idiamindadas avatar
Lidingö är mitt heta tips.
Citera
2020-07-28, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Du får rikta in dig på områdena utan boendeparkering om du ska hitta kommunal kantstensparkering utan avgift.
Se kartan på länk här nedanför
https://parkering.stockholm/boendeparkering/

Förstår inte riktigt vad du menar med kantstensparkering eller vad jag ska titta efter på kartan. Kan du förklara? =)

Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Lidingö är mitt heta tips.
Låter intressant, vet du mer exakt var på Lidingö?
Citera
2020-07-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kickbike
Förstår inte riktigt vad du menar med kantstensparkering eller vad jag ska titta efter på kartan. Kan du förklara? =)

Kantstensparkering är där parkering är tillåten längs en gata, alltså utan uppmålade p-rutor.

Vad du ska se på kartan är den områden inom Stockholm Stad där det inte är markerat boendeparkering, där är störst chans att du finner kantstensparkering utan avgift.
Citera
2020-07-28, 10:50
Medlem
Bromma. Söder om Västerled runt Ålsten har 7-dagars fri parkering.
Citera
2020-07-28, 12:21
Medlem
Du kan stå i bostadsområden runt omkring bandhagen, svedmyra/stureby, ett av få ställen där stockholms komun ej valt att införa boende-taxa på.
Citera
2020-07-28, 17:59
Medlem
Skaffa en betald plats istället, sånt här myglande är inte värt tiden eller huvudvärken det ger. Leta runt så kan du nog hitta en garageplats eller liknande som inte är allt för dyr. Det enda detta kommer leda till är parkeringsböter för att du litar på vad idioter på flashback skriver.

Dessutom är du ett rövhål mot de som bor där du parkerar, bor själv i ett av de sista gratisområdena i staden jag bor i och vi kommer snart få boendeparkering på grund av tattare som är för snåla för att betala 400 kr i månaden för att ställa sin bil på en grusplätt nånstans.
Citera
2020-07-28, 21:29
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Dessutom är du ett rövhål mot de som bor där du parkerar, bor själv i ett av de sista gratisområdena i staden jag bor i och vi kommer snart få boendeparkering på grund av tattare som är för snåla för att betala 400 kr i månaden för att ställa sin bil på en grusplätt nånstans.

Håller med. Jag bor också i ett av områdena med gratis parkering. Det är väldigt nära tunnelbanan och 20 min in till stan.

Jag hoppas att boendeparkering införs snart. Jag betalar gladeligen några hundringar i månaden för att alltid kunna hitta p-plats. Som är idag är det hopplöst på grund av att så många som inte bor här utnyttjar den fria parkeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in