• 1
  • 2
2020-07-27, 17:46
Medlem
Jag sökte runt lite på forumet och google, men hittade bara gamla svar som kanske ej längre är aktuella.
Jag bor i city och tänkte skaffa en skruttig bil, men jag är inte sugen på att betala 1100kr boendeparkering i månaden - tänkte därför att jag kan ställa den någonstans i en förort eller liknande där det är gratis, men skulle vilja ha tips av er om bra ställen där man får stå gratis en längre tid.
Tack på förhand.
Citera
2020-07-27, 17:53
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickbike
Jag sökte runt lite på forumet och google, men hittade bara gamla svar som kanske ej längre är aktuella.
Jag bor i city och tänkte skaffa en skruttig bil, men jag är inte sugen på att betala 1100kr boendeparkering i månaden - tänkte därför att jag kan ställa den någonstans i en förort eller liknande där det är gratis, men skulle vilja ha tips av er om bra ställen där man får stå gratis en längre tid.
Tack på förhand.

När du menar city så är det innanför tullarna.
1100 för P och du gnäller.
Årka att peka pendel/tuben 30 min för att hämta bil.
För närmare kommer du inte med gratis idagens läge skulle jag tro. Fanns väl pendel P vid Danderyd förut men de vat var länge sen jag var där.
Citera
2020-07-27, 17:57
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Tack på förhand.

Hos mig kostar det 40kr per dygn att stå och då tar det mig 20 min till city.
Citera
2020-07-27, 18:05
Medlem
Många 7 dagars parkeringar har gjorts om till 24h och dom som ligger nära tunnelbana kostar nu pengar.

Ställer du dig på öde parkeringar kommer din bil vara trasig nästa gång du ska dit.

Hur ofta kommer du använda bilen och hur lång tid är du villig att lägga på dörr till dörr för att hämta bilen ?
Citera
2020-07-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
När du menar city så är det innanför tullarna.
1100 för P och du gnäller.
Årka att peka pendel/tuben 30 min för att hämta bil.
För närmare kommer du inte med gratis idagens läge skulle jag tro. Fanns väl pendel P vid Danderyd förut men de vat var länge sen jag var där.
Jag frågade om någon hade tips, inte vad någon random människas värderingar eller vad den tycker är dyrt och inte.
Man kan hitta gratisparkering bra mycket närmare än 30 minuter från stan.

Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Hos mig kostar det 40kr per dygn att stå och då tar det mig 20 min till city.
Okej. Tack för infon..?
Citera
2020-07-27, 18:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Jag frågade om någon hade tips, inte vad någon random människas värderingar eller vad den tycker är dyrt och inte.
Man kan hitta gratisparkering bra mycket närmare än 30 minuter från stan.

Okej. Tack för infon..?
Vart då?
Citera
2020-07-27, 18:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Vart då?

I en annan tid för länge sen.
Citera
2020-07-27, 18:16
Medlem
KingsBishops avatar
Förr fanns det 7 dygnsparkering på läggestavägen i Bandhagen. Har inte vart där på ett par år och vet inte om det finns kvar. Veckodagsområdet i hökarängen hade också gratis parkering på gatan, men med städdagar.
Citera
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
I en annan tid för länge sen.
Jo jag vet, men enligt TS så ska det finnas kvar. Frågan är bara vart?
Citera
Bannlyst
Citat:
Tack på förhand.
Har hört att skarpnäck har mycket plats.
Citera
2020-07-27, 18:23
Medlem
Finns lite ödeparkeringar längst ute på värmdö.

Om det nu skulle finnas gratisparkering i stan, vem fan är så dum att dom avslöjar det? Då är det ju fullt direkt.
Citera
2020-07-27, 18:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Mellan Telefonplan o Fruängen är det väl gratis men städnatt 1 gång i veckan vintertid.

Boende där är lagom roade av gratisparkerarnas bilar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in