Ett mönster fler byggnadsföretag kommer att fortsätta med i framtiden.
Uppsala är verkligen en stad svensken har glömt bort. Skjutningar i Stenhagen och Gottsunda, rån mitt på öppna dagen i direkt anslutning till centralstationen och mycket våld och rån vid Dragarbrunnsgatan sen kvällstid.
Blir ledsen över att Sverige går samma väg som USA och börjar med gated communitys.
Det är ingenting som ska existera i Sverige, men som tyvärr pga en sinnessjuk politik kommer bli mer och mer populärt.
Skulle aldrig uppfostra mina barn i Uppsala.
Citat:
Ursprungligen postat av
Marcen
Man bör undvika centralstationen kvälls- och nattetid, anser jag. Även klokt att undvika nattklubbarna (finns bara två...), oerhört mycket kriminellt pack, oftast beväpnade med kniv eller dylikt. Framåt småtimmarna bör man även undvika Max och Burger King i city, många bråk som startar där.
Måste man ändå besöka alla dessa ställen gör man bäst i att hålla en låg profil. Sjukt att det ska behövas, men men.
Har man möjlighet är studentnationerna att föredra, där är det aldrig bråk eller slagsmål. Av naturliga anledningar...
Jag hoppas verkligen det. Vi får se om den kokta grodan kvicknar till...
Så sant som det är sagt. Jag är skonad från det du skriver, då jag stack ifrån stan innan problemen verkligen kom in i stan.
Innan var det Gottsunda och Stenhagen man undvek, men man kunde ändå befinna sig där utan större problem annat än några småkids som ville gaffla och skoja lite.
Idag är det innerstan man vill undvika - dessutom är innerstan så fruktansvärt ful, identitetslös och tråkig så det inte ens är värt att åka dit.
Centralstationen är helt bisarr. Äckliga marockaner som sitter och glor och spanar in byten både dagtid och nattetid. Trots att Uppsala är en polisstad deluxe så är det helt fantastiskt hur fritt kriminella horbarn kan få ränna runt.
Vet inte hur det varit senaste år, men för 2-3 år sedan var det en rejäl våg av invällare som ryckte halskedjor på pensionärer mitt på öppna dagen.
Ska man till Uppsala och har ärenden tar man bilen och åker till butiker i boländerna eller gränbygallerian typ. Käkar på food courtsen som man tar bil till och hämtar upp mat ur.
Uppsala är Sveriges kanske mest amerikaniserade stad på det sättet. Skillnaden är att det en gång var högsäte i Sverige och har en rik historia, som idag är utsuddad.
Studentnationerna är det enda stället man är skonad och som du säger, det har ju med att vissa människor inte har intelligensen att plugga och kunna entra dessa rum, förutom sekulära Iranier eller typ Indier.