Citat:

Ursprungligen postat av 
klyban

Jag redan sagt att det är i denna storleks ordning, och behövs inte sägas en enda sak mer där.
Och det är specificerat var gång, dra tillbaka dessa två permanenta skattelättnader så har du dragit in lejonparten av denna summa.
Dock vet jag varför du säger specificera på det sättet, då du redan vet du har fel och hoppas ingen ska märka det.(Dock solklart)
60st företag 2019 betalar inte federal skatt, på dessa kan man skatta.
Ditt pratade om annat ändrar inte detta faktum.
Joe kan med enkelhet dra in detta, och enbart för man är så HOPPLÖST fel på lafferkurvan.
Då den permanenta skattesänkningen lades helt statsskulden, och det såg vi när man hade den bästa högkonjunkturen någonsin.
Joe Biden är det ENDA trygga valet för USA´s framtid.,
Ser ditt ord är inte värt nått heller, du kom tillbaka 

Nej, KLyban. Man kan inte bara säga att det är jättelätt om man inte ens vet hur mycket dessa 60 företag gick med vinst. Det är nämligen vinsten som beskattas. Ingen vinst - ingen skatt. Detta vet de flesta om, men inte du, KLyban. Var inte ledsen för det. Du har ju MIG här som kan hjälpa dig lite.
Man kan heller inte säga att det är jättelätt att dra in 4 000 000 000 000 dollar genom att slopa ett par skattesänkningar om man inte ens vet hur mycket skatt man drar in genom att slopa dem.
Om man inbillar sig att man ska kunna dra in 4 000 000 000 000 dollar genom att höja skatten för "de rika" är man sannolikt en komplett idiot som saknar sinne för ekonomi och sannolikt inte förstår hur mycket 4 000 000 000 000 dollar är. För att sätta det i perspektiv, är det mer än BNP för världens femte största ekonomi.
Det är helt enkelt omöjligt att dra in 4 000 000 000 000 dollar genom att höja skatten för "de rika" och genom att öka skatten på företag som inte går med vinst. 
Detta förstår de flesta, men eftersom du är som du är, kommer du inte klara av det. På samma sätt som du inte förstår att kol är inte är ett gift. Eller som du inte förstår att en privatfinansierad mur inte är ett bevis på 100% korruption. Det beror på att du är ointelligent. Det ska du inte må dåligt över. Känn dig glad över att du har personal som tar hand om dig och att du har en god man som håller ordning på din ekonomi.