2020-08-31, 10:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Aha, Ok. Men glöm inte bort att Kamala var den kandidaten som kom näst sist i mätningarna på landsbasis i USA ander demokraternas primärval, drygt 2 procent av den amerikanska befolkningen backade henne.

Hur som helst, så hade inte jag jublat över valet av Harris som VP-kandidat om jag hade hoppas på valvinst för Biden.
Det du tar upp betyder inget mer än att det fanns kandidater som fick mer procent, som Biden som sopa hem allt med Bernie.

Kamala är ett kompetent val, och vad du eller andra bananrepublikaner och trumpnissar tycker, det är faktiskt ingen som bryr sig om ens.
Kanske om man hade diskuterat sakligt, så hade det funnits nåt man kunde diskutera om Kamala.
Nu, inte alls!
Citera
2020-08-31, 10:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det du tar upp betyder inget mer än att det fanns kandidater som fick mer procent, som Biden som sopa hem allt med Bernie.

Kamala är ett kompetent val, och vad du eller andra bananrepublikaner och trumpnissar tycker, det är faktiskt ingen som bryr sig om ens.
Kanske om man hade diskuterat sakligt, så hade det funnits nåt man kunde diskutera om Kamala.
Nu, inte alls!
Det spelar ingen roll, saken är klar. Siffrorna visar klart och tydligt att Kamala Harris inte är hälften så populär som du önskar/tror att hon är.

Och ser man hur andra president/VP-kandidater som tex, Trump/Pence, Hillary/Kaine, Obama/Biden, Bush/Cheney, Clinton/Gore, Gore/Liebermann, Bush/Quale, Reagan/Bush så är inte detta ngt starkt kort eller taktiskt bra val av Biden.

Tycker inte att Kamala Harris är en starkare kandidat som VP än vad Sarah Palin eller John Edwards var i 2004/08.
Citera
2020-08-31, 11:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det spelar ingen roll, saken är klar. Siffrorna visar klart och tydligt att Kamala Harris inte är hälften så populär som du önskar/tror att hon är.

Och ser man hur andra president/VP-kandidater som tex, Trump/Pence, Hillary/Kaine, Obama/Biden, Bush/Cheney, Clinton/Gore, Gore/Liebermann, Bush/Quale, Reagan/Bush så är inte detta ngt starkt kort eller taktiskt bra val av Biden.

Tycker inte att Kamala Harris är en starkare kandidat som VP än vad Sarah Palin eller John Edwards var i 2004/08.
LoL, ingen bryr sig om vad du säger om detta, för ni säger alltid samma sak.

Kamala är en kompetent politiker och kommer vara ett stort lyft på VP mot mekkavändaren.
Din avslutade mening berättar du inget vet om politik.
Citera
2020-09-02, 20:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
vilket skämt. Från att ha sagt emot dig på dom punkterna i början för att sedan hålla med dig om det, och ställa sig bakom punktena som något bra! Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Blir nog det vanliga och bara skratta åt idiotin.

Ja men vad bra att ni nu kunde enas om att du hade rätt på dom punkterna.

Välkommen tillbaka förresten! Roligt att se dina texter fylla trådarna igen. Var du borta i 6 månader eller mindre?

Så vad tycker du om valet av Kamala? Vem hade du förväntat dlg skulle väljas som VP?
Tackar!

Om Kamala var hon ju favorittippad, men hon var det inte pga sin kompetens eller popularitet, utan enbart för att hon uppfyllde de etniskt- och genusbaserade urvalskriterierna. Trots hennes tillkortakommanden som redovisats tidigare (sexdocka, slavförsäljarättling, sålt fångar mot kampanjbidrag med mera) är hon faktiskt det bästa DNC kan producera som VP material. De valde Biden som presidentkandidat, eftersom han var det bästa bondoffret. Ingen kan vinna mot Trump. Han är ju fan i mig magnifik i allt!

Så Biden, vars karriär är över och som knappast ens kommer minnas något av detta om tre år, står vid Kamala som förlorare och deras syfte är inte annat än att förlora.

Vem ska de välja? Pocahontas, Brazile? Måste vara en mörkhyad kvinna. Blir Kamala, som suger, bokstavligt talat. Identitespolitik. Men det är allt DNC har kvar.

De borde spärras in. Hela bunten! Arbetsläger!
Citera
2020-09-05, 02:48
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tackar!

Om Kamala var hon ju favorittippad, men hon var det inte pga sin kompetens eller popularitet, utan enbart för att hon uppfyllde de etniskt- och genusbaserade urvalskriterierna. Trots hennes tillkortakommanden som redovisats tidigare (sexdocka, slavförsäljarättling, sålt fångar mot kampanjbidrag med mera) är hon faktiskt det bästa DNC kan producera som VP material. De valde Biden som presidentkandidat, eftersom han var det bästa bondoffret. Ingen kan vinna mot Trump. Han är ju fan i mig magnifik i allt!

Så Biden, vars karriär är över och som knappast ens kommer minnas något av detta om tre år, står vid Kamala som förlorare och deras syfte är inte annat än att förlora.

Vem ska de välja? Pocahontas, Brazile? Måste vara en mörkhyad kvinna. Blir Kamala, som suger, bokstavligt talat. Identitespolitik. Men det är allt DNC har kvar.

De borde spärras in. Hela bunten! Arbetsläger!
Ja det är verkligen dåligt att man i förväg annonserar att VP:en kommer att vara en färgad kvinna. Varför inte ta den vettigaste, eller den mest omtyckta efter Biden bland Demokraternas väljare. Eller som andra har varit inne på i tråden, där man väljer en VP som är från en delstat som man vill vinna över. Men, jag är glad att dom valde henne, då jag är av åsikten att valet av Kamala gynnar Trump.

Det återstår att se.

Var det nån som följde cirkusen här nedan och som kan berätta lite mer om händelserna?

Never forget Kamala Harris’ cruel lies in the Kavanaugh confirmation fight

Citat:
Two years ago today, during his initial hearing, Harris tried to steal the show with a bizarre series of “gotcha” questions asking if he’d ever had a discussion about Robert Mueller’s investigation of the Trump campaign with any employees of the law firm Kasowitz, Benson & Torres.

Kavanaugh appeared to have no idea what she was talking about, but he was astute to the Democrats’ tactic of setting perjury traps that would lead him into making inconsistent statements that could later be spun as lies.

Harris’ tactics would*not have been permitted in a courtroom. As it turned out, both Kavanaugh and the law firm denied any such conversations, and Harris said nothing more on the subject. A San Francisco Chronicle*headline reported: “Kamala Harris’ viral grilling of Kavanaugh ends with a thud.” But she had gotten what she was looking for — a “viral moment” for social media — even though she later would be mocked for pursuing such viral moments indiscriminately.

https://nypost.com/2020/09/04/never-...rmation-fight/
Citera
2020-09-05, 10:52
Medlem
Japhys avatar
Ju mer folk får se av Kamala, desto mindre tycker de om henne. Hennes impopularitet har ökat för varje uttalande hon gjort. Bland demokratiska väljare är det numera över 20% som avskyr den skrattande häxan.

https://www.statista.com/chart/22543...kamala-harris/
Citera
2020-09-05, 11:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ju mer folk får se av Kamala, desto mindre tycker de om henne. Hennes impopularitet har ökat för varje uttalande hon gjort. Bland demokratiska väljare är det numera över 20% som avskyr den skrattande häxan.

https://www.statista.com/chart/22543...kamala-harris/
Det är ingen som bryr sig om vad en trumpnisse tycker om Kamala, och varför ja, för man inte ens kan återge politiken rätt.
Kamala är en mycket kompetent politiker, och det enda säkra valet för USA direkta framtid.
Och är älskad av många som är demokrater.
Citera
2020-09-05, 11:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är ingen som bryr sig om vad en trumpnisse tycker om Kamala, och varför ja, för man inte ens kan återge politiken rätt.
Kamala är en mycket kompetent politiker, och det enda säkra valet för USA direkta framtid.
Och är älskad av många som är demokrater.
Men inlägget och länken handlar om vad demokratiska väljare tycker om Kamala. Förstod du verkligen inte den enkla? Mycket komiskt.

För övrigt har vi redan haft den där diskussionen kring Kamalas politik och detvisade sig att jag hade rätt på varenda punkt. Du höll dessutom med mig. Måste vara DEMENSEN som spökar nu igen. Ta din medicin, KLyban!
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
vilket skämt. Från att ha sagt emot dig på dom punkterna i början för att sedan hålla med dig om det, och ställa sig bakom punktena som något bra! Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Blir nog det vanliga och bara skratta åt idiotin.
Senast redigerad av Japhy 2020-09-05 kl. 11:49.
Citera
2020-09-05, 11:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men inlägget och länken handlar om vad demokratiska väljare tycker om Kamala. Förstod du verkligen inte den enkla? Mycket komiskt.

För övrigt har vi redan haft den där diskussionen kring Kamalas politik och detvisade sig att jag hade rätt på varenda punkt. Du höll dessutom med mig. Måste vara DEMENSEN som spökar nu igen. Ta din medicin, KLyban!
I Demokraterna är det okey att tycka nått annat än Supreme leader, men ja, hon är populär.

Nope, du förstod ju inte ens hur enkelt det var få in den skatten du nämnde, sen drog du pga du blev ägd av fakta och hur enkelt det skulle vara att ta in den summan.
Citera
2020-09-05, 12:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
I Demokraterna är det okey att tycka nått annat än Supreme leader, men ja, hon är populär.

Nope, du förstod ju inte ens hur enkelt det var få in den skatten du nämnde, sen drog du pga du blev ägd av fakta och hur enkelt det skulle vara att ta in den summan.
Allt du skrev var att jag hade rätt i att Biden vill höja skatterna med 4 000 000 000 000 dollar. Och att du tyckte det var bra. Någon faktautläggning om hur skatten ska dras in såg jag aldrig. Du har nämligen inga fakta då du saknar kunskaper om demokraternas politik. Mycket komiskt.
Citera
2020-09-05, 12:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Allt du skrev var att jag hade rätt i att Biden vill höja skatterna med 4 000 000 000 000 dollar. Och att du tyckte det var bra. Någon faktautläggning om hur skatten ska dras in såg jag aldrig. Du har nämligen inga fakta då du saknar kunskaper om demokraternas politik. Mycket komiskt.
Ja, inget fel med det och pga man är så extremt fel ute på lafferkurvan.
Vi såg det på den permanenta skattelättnaden vad det gjorde med statsskulden.
En statsskuld som skenade i den bästa högkonjunkturen någonsin, och vad bättre pekpinne är det att man har sänkt skatterna ALLDELES för mycket än så.
Svar inget, vet inte ens om den summan komemr rädda USA ifrån hyperinflation i någon form.

Men det blir väl som vanligt att när de vuxna kommer sätter sig vid bordet, så blir det mer ordning och reda.

Intressant att jag berätta hur enkelt var att dra in den summan, och nu låtsas du inte om det
Dra tillbaka de två permanenta skattelättnaderna av R och trumpen, så har du mer än halva den summan.
Och sen skattar man de företag som automatiserar arbeten och inte ens betalar skatt.
Så enkelt var det.

Därför är Kamala/Biden det enda trygga valet för USA idag.
Citera
2020-09-06, 11:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja, inget fel med det och pga man är så extremt fel ute på lafferkurvan.
Vi såg det på den permanenta skattelättnaden vad det gjorde med statsskulden.
En statsskuld som skenade i den bästa högkonjunkturen någonsin, och vad bättre pekpinne är det att man har sänkt skatterna ALLDELES för mycket än så.
Svar inget, vet inte ens om den summan komemr rädda USA ifrån hyperinflation i någon form.

Men det blir väl som vanligt att när de vuxna kommer sätter sig vid bordet, så blir det mer ordning och reda.

Intressant att jag berätta hur enkelt var att dra in den summan, och nu låtsas du inte om det
Dra tillbaka de två permanenta skattelättnaderna av R och trumpen, så har du mer än halva den summan.
Och sen skattar man de företag som automatiserar arbeten och inte ens betalar skatt.
Så enkelt var det.

Därför är Kamala/Biden det enda trygga valet för USA idag.
Man, KLYban. Du kan ju inte bara påstå något utan att backa upp det. Hur mycket kan Biden/Kamal dra in genom att slopa Trump skattesänkningar?
Hur hög skatt vill Kamala lägga på företag som automatiserar arbeten?
Vilka företag är det som inte ens betalar skatt?

Annars blir det ju bara svammel som vanligt.

Jag förväntar mig givetvis inga svar, men jag hoppas trådens läsare ser hur snäll jag är som försöker hjälpa dig i din sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in