2020-11-08, 15:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykosnyckel
Glömmer man sitt konto eller vill börja om på nytt av olika anledningar borde man få göra det

Det får man, så det är inget problem

Citat:
men då borde man inte få logga in på sina gamla konton igen

Det är inte heller förbjudet att ha flera konton aktiva samtidigt.

Citat:
och heller inte svara sig själv på inlägg man gjort med det tidigare kontot.

Det får man inte enligt regelverket, så det är också klarlagt. Har du ens läst regel 1.07?

Citat:
alla lagar måste man inte följa strikt. ta t.ex en super laglydig som trimmar sitt mobbade barns moped så den kan få åtminstone lite roligt.

Visst, men då får man också ta konsekvenserna.
Citera
2021-10-09, 09:27
Medlem
Kinesisk-Ap-Strutss avatar
Jag har en jävla massa konton, typ 5 sen 2001, man vill ha ren start samt inte öppna sig för giringar efter man avslöjat saker i vissa forumdelar. det vore bra om man själv kan permbanna ett konto medelst en knapp & därmed ta bort det i princip. jag vill inte skriva på internet men jag kan inte låta bli, jag har typ dynamisk IP från den här fuckade isp'n a3/bredband2 så det går inte ip banna tyvärr.
Citera
2021-10-28, 19:36
Medlem
nerdnerds avatar
Asså, jag vet vad som gäller på Flashback om TS fråga -- NEJ, man får ALDRIG sammankoppla konton eller öht ens andas om att man har en aning att någon har andra konton (för att detta kan uppfattas som hot och därmed inskränka yttrandefriheten).

Men det hindrar ju ingen från att ha en avvikande åsikt om hur det borde vara. Och då tycker jag att en uppenbar serieförbrytare mot 1.07 borde anses ha förverkat rätten till 1.06-skydd, pga sitt medvetna sabotage mot Flashback t ex just genom att denne är en levande 1.06-fälla mot annars skötsamma medlemmar. Iaf borde borttagande av inlägget räcka.
Citera
2021-11-28, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Men det hindrar ju ingen från att ha en avvikande åsikt om hur det borde vara. Och då tycker jag att en uppenbar serieförbrytare mot 1.07 borde anses ha förverkat rätten till 1.06-skydd, pga sitt medvetna sabotage mot Flashback t ex just genom att denne är en levande 1.06-fälla mot annars skötsamma medlemmar. Iaf borde borttagande av inlägget räcka.

Du tycker Flashback ska börja outa de få användare de inte stängt av? Låter bra då dör forumet ÄNNU snabbare.

Är det fetade en kommentar om modereringen? För ajabaja isf.

Personligen så är jag av åsikten att man ska låta troll skapa hur många konton som helst och korsposta i nuläget för då ser forumet mer aktivt ut och man kan fortfarande skapa en illusion av att det inte redan gjorts förlegat av "vissa människor". Förr var det här ett forum för diskussion. Numera bara en digital kyrkogård med ett litet antal kvarvarande cirkelrunkare.
Senast redigerad av harbogum 2021-11-28 kl. 21:39.
Citera
2021-11-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harbogum
Du tycker Flashback ska börja outa de få användare de inte stängt av? Låter bra då dör forumet ÄNNU snabbare.

Flashback bör givetvis inte börja göra det och för övrigt så har väl forumet fler besökare nuförtiden än förr.

Citat:

Det blir lite svårt att tolka som något brott emot regel 0.06, Moderatorsåtgärder och även om det hade varit det
så har preskriptionstiden nu gått ut ändå.

Citat:
Personligen så är jag av åsikten att man ska låta troll skapa hur många konton som helst och korsposta i nuläget för då ser forumet mer aktivt ut och man kan fortfarande skapa en illusion av att det inte redan gjorts förlegat av "vissa människor". Förr var det här ett forum för diskussion. Numera bara en digital kyrkogård med ett litet antal kvarvarande cirkelrunkare.

Det förefaller vara en mycket dålig ide att genomföra det du beskriver där och vad är det förresten för människor
som du anser har gjort Flashback till någonting förlegat enligt dig?
Citera
2021-11-29, 01:21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Jag uttryckte en personlig åsikt som jag vet avviker från gällande praxis, om hur jag tycker det borde vara i vissa fall ang TS allmänt ställda fråga. Anmäl för 0.06-brott om du vill, jag är inte speciellt orolig för utfallet.

Vad som förstör forumet mest kan nog diskuteras. Vanemässiga regelbrytare som har satt i system att bara skapa nya konton så fort de åker dit, eller observanta medlemmar som råkar säga något som kan tolkas som sammankoppling? Men du som ju är helt ny här har förstås ingen erfarenhet alls av något sådant.
...
Citera
2021-11-29, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Flashback bör givetvis inte börja göra det och för övrigt så har väl forumet fler besökare nuförtiden än förr.

X for doubt. Men OM det skulle vara så, högst otroligt, så är det som du säger besökare och inte användare/skribenter.

Citat:
Det blir lite svårt att tolka som något brott emot regel 0.06, Moderatorsåtgärder och även om det hade varit det
så har preskriptionstiden nu gått ut ändå.

Inte svårt för en moderator.

Citat:
Det förefaller vara en mycket dålig ide att genomföra det du beskriver där och vad är det förresten för människor
som du anser har gjort Flashback till någonting förlegat enligt dig?

Kan jag inte säga (mot reglerna).
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in