2006-05-06, 17:43
Medlem
tänkte satsa på google AdSens och tjäna lite pengar, men vet inte riktigt hur jag ska komma igång med en hemsida någon som är bra på sånt som kan ge lite tips och råd?
Citera
2006-05-06, 18:04
Medlem
Seagates avatar
Har du någon gångbar affärsidé? Vad ska webbplatsen handla om, funktioner, målgrupp, osv?

Blir lättare att hjälap dig då..

För jag antar att du ville ha hjälp med det tekniska? Framgår inte så tydligt exakt vad du behöver ha hjälp med att komma igång med. Kan vara allt från hur man kommer igång med själva idétänkandet till hur man kommer igång med den tekniska biten, och eftersom du postade detta inlägg under datorer så antar jag att det är den tekniska biten du är fundersam över.

// Farbror Seagate
Citera
2006-05-06, 18:31
Medlem
jag behöver hjälp med den tekniska biten, vet inte riktigt hur man skapar en hemsida.. vore bra med lite tips om innehåll oxå men det spelar inte så stor roll,alltid lätt och hitta på något tror jag.
någon erfarenhet av google AdSense?
Citera
2006-05-06, 19:51
Medlem
Dengos avatar
Det tekniska är inte så svårt, beroende på vad du tänkte göra kan det räcka med ett konto på blogger.com el. dyl.
Men jag tror att du inte har så mycket att göra med en hemsida om du inte kommer på en bra idé, det är inte så lätt att "hitta på" något som det kan tyckas. Rent generellt är det dumt att starta en hemsida vars enda syfte är att ha annonser, det brukar besökarna märka nämligen. Inget fel i att ha som mål att dra in pengar på den också, men du bör ha en bra, någorlunda unik idé också, som du kan tänka dig att jobba på. Det är inte lätt att skapa en välbesökt sida, och du behöver mycket trafik för att tjäna några pengar att tala om.
Citera
2006-05-06, 20:44
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted2
jag behöver hjälp med den tekniska biten, vet inte riktigt hur man skapar en hemsida.. vore bra med lite tips om innehåll oxå men det spelar inte så stor roll,alltid lätt och hitta på något tror jag.
någon erfarenhet av google AdSense?

Kom på en bra idé först. Affärsidéen är själva grundpelaren i verksamheten du driver.

Kom dessutom ihåg att det är svårt att tjäna pengar på annonser, såvida du inte har en jättebra, unik idé. Det är mycket lättare att tjäna pengar på en webbsida genom att använda webbsidan för att göra reklam för egna produkter så att fler människor köper dina produkter och du tjänar mer pengar. T.ex. genom att starta en onlinebutik.

// Farbror Seagate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in