Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Bilen måste ha försökt köra rakt in mot anläggningen, eller kan det finnas någon annan förklaring?
Jag börjar med att säga att det var ett slag sedan jag var där ute så de kan ha byggt om lite men jag har svårt att se om det inte har ändrats hur det skulle ha gått till. Det är en allmän väg precis utanför, de har en egen busshållplats och allt, det går att ta bussen från Brommaplan -- den passerar sedan Drottningsholm och så svänger den av ut förbi lite hästhagar och annat. Det ligger en parkeringsplats där och så måste du svänga av för att köra upp några meter till ingången, det var ett gulvitt trähus eller något sådant vid den stora grinden. Så jag har svårt att se hur du skulle råka gasa på och fram där. Det brukar knappast stå en vakt framför grinden heller. De måste då i princip sakta ha svängt upp och sedan ställt sig och tokgasat för att försöka ramma grinden.
Så det kanske är så att vakten har kommit ut och undrat vad du vill för du verkade lite mysko och då har de försökt köra på vakten eller uppträtt olämpligt/hotfullt varpå tjänstevapnet har åkt fram. Men som sagt, ren spekulation.