Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Återigen drar du jämförelser som är helt felaktiga. Först jämför du med drogmissbrukare och nu kriminella. Är det så du tänker om uteslutna?
Dom du anser vara avfällingar är bara vanliga människor som är kritiska till organisationens teologi eller regelverk. Vad tjänar det till att demonisera dom?
Menar du att kriminella i förorten och drogmissbrukare är demoner?
Det tycker inte jag, jag tycker dom är vilseledda och gör onda saker, men sen om dom är "demoner" eller onda lämnar jag åt Gud att döma, detsamma med avfällingar och alla slags människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Dom har all rätt att yttra kritik och bedriva kampanj mot en organisation precis som ni är kritiska mot andra religioner. Istället för att bara avfärda dom som lögnare och psykiskt störda kanske ni borde försöka bemöta deras argument med bättre argument? Så fungerar det i ett civiliserat samhälle.
Jag bemöter ju dig nu, och jag har bemött avfällingar massor med gånger, många här på FB kan intyga det. Och Jehovas vittnen har bemött historien igenom alla slags motståndare, men det är meningslöst att sparka varenda hund som skäller, dom kommer att fortsätta att skälla, och desto mer om man sparkar dom.
Ja avfällingar har all rätt att yttra kritik och bedriva kampanj mot Jehovas vittnen, ser du något Jehovas vittne som försöker stoppa dom? Avfällingar tar till hjälp av media och den politiska makten för att försöka stoppa Jehovas vittnen till varje pris, och Jehovas vittnen försöker försvara sig från varje attack, men vad hjälper det?
Det är ju avfällingarna som ständigt och jämt attackerar Jehovas vittnen!!!
Det är bättre att fokusera på dom som vill lyssna.