Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-24, 11:52
  #1
Medlem
Läget är som följer:
Fick positivt provsvar på klamydia vilket ledde till en 9 dagars kur av Doxyferm, inga konstigheter där. Fick dock dåliga instruktioner på hur Doxyfermen skulle användas och begick en rad fel:
1. Första dagen skulle 2 tabletter tas tillsammans, tog dom utspritt
2. De 3 första dagarna tog jag magnesiumtillskott innan jag läste att det kunde försämra effekten
3. Under hela kuren åt jag rikligt med mejeri vilket jag i efterhand läste att det kunde påverka negativt
4. Drack även 6 öl på dag 2.. Vilket då kan försämra effekten.

Nu sitter jag här en vecka efter avslutad behandling med bedömt en mild bitestikelinflammation (Har haft det innan så vet hur det känns)

Så min fråga är:
1.Är min pungkänning en produkt av misslyckad klamydiabehandling?
2. Är min pungkänning en efterdyning av klamydian, trots att klamydian är borta?
3. Placebo?

Sjukvården själva (nån tant som bedömt ej ens är sjuksköterska) rådde mig att vänta då de var rätt säkra på att medicinen hjälpt ändå. Nytt test kan tydligen inte tas förräns om ett par veckor men jag är inte så sugen att gå runt med det här så länge.

Är för övrigt rätt hypokondriskt lagd... :/
Citera
2020-07-24, 11:59
  #2
Medlem
Trullsaas avatar
Skulle säga att du är frisk från klamydia och testikelinflammation har inte med klamydia att göra.
Citera
2020-07-24, 12:12
  #3
Medlem
kalkryggars avatar
Hur kan man vara "hypokondriskt lagd" och samtidigt hiva i sig 6 bärs dag två av behandlingen och inte ha någon aning om vad som är bra/dåligt under behandlingen?

Det du talar om (speciellt att hiva i sig 6 bärs) under en sån behandling räknas nog som allmänbildning och borde framgå tydligt på paketeringen.

Men troligt är nog ändå att du är botad från Klamydian. Men ge fan i att vara i närheten av andra människor sexuellt resten av året och testa dig igen i höst.
Citera
2020-07-24, 14:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hur kan man vara "hypokondriskt lagd" och samtidigt hiva i sig 6 bärs dag två av behandlingen och inte ha någon aning om vad som är bra/dåligt under behandlingen?

Det du talar om (speciellt att hiva i sig 6 bärs) under en sån behandling räknas nog som allmänbildning och borde framgå tydligt på paketeringen.

Men troligt är nog ändå att du är botad från Klamydian. Men ge fan i att vara i närheten av andra människor sexuellt resten av året och testa dig igen i höst.

Hypokondrisk till den grad att jag kan förstärka symptom och dra igång en spiral av oro när jag väl har symptomen, alltså inte synonymt med att sköta sig i alla lägen. Läkaren sa dessutom på telefon att "nån öl går bra" vilket ja.. blev 6... Men jag håller med dig helt att jag kunde skött det hela betydligt bättre. Men ja behandlingen ska ju vara väldigt effektiv (95%) Det jag egentligen vill ha svar på är om det är möjligt att klamydian lett till en bitestikelinflammation trotts att jag är botad.. eller om det är mest troligt att den faktiskt överlevde kuren.. Tyvärr är det ju helg nu så kommer inte åt infektionsavdelningen som eventuellt skulle kunna hjälpa mig.. och 1177 var till föga hjälp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback