• 1
  • 2
2020-07-22, 21:37
Medlem
Har du/nån lyckats hålla sig borta från porr och onani i flera år? Jag vill sluta med skiten men det går inte. Jag mår inge bra av det och badar i skam och ångest av det. Jag mår så mycket bättre utan porr/onani under den tiden innan man hamnar på ruta ett igen. Om du har lyckats ta dig ur detta skiten å lyckats hålla dig borta från det i flera år. Hur tog du dig ur detta?
Citera
2020-07-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Har du/nån lyckats hålla sig borta från porr och onani i flera år? Jag vill sluta med skiten men det går inte. Jag mår inge bra av det och badar i skam och ångest av det. Jag mår så mycket bättre utan porr/onani under den tiden innan man hamnar på ruta ett igen. Om du har lyckats ta dig ur detta skiten å lyckats hålla dig borta från det i flera år. Hur tog du dig ur detta?

Är det inte ett beroende som vilket som helst?
Jag tror att det går hyfsat bra att komma ifrån det om du söker hjälp.

Själv så kan jag ibland vilja komma ifrån "nätberoendet" men däremot inte porrsurfandet eller onani.. för mig är det mer kopplat till glädje och bra känslor, men hade det varit tvärtemot så hade jag nog sökt hjälp
Citera
2020-07-22, 22:11
Medlem
SYSTEMexes avatar
Börja med att blockera alla porrsidor.

Sen börjar du bygga upp positiva vanor i ditt liv som gör att du mår bra fysiskt och psykiskt. Här kommer lite tips

Detta bör du göra varje dag:
Träna, 10-15 minuter löpning räcker gott
Meditera 5-20 minuter
Andningsövning a la "wim hof"
Duscha iskallt vatten
Läs 10 sidor av en bok om något som intresserar dig

Detta bör du göra generellt:
Testa att fasta regelbundet
Är riktig mat
Håll rent och snyggt i ditt hem
Skaffa mål

Till sist rekommenderar jag verkligen boken "The power of habit" ("Vanans makt" på svenska tror jag). Jag tror du kommer få enorm nytta av det som står i den
Senast redigerad av SYSTEMexe 2020-07-22 kl. 22:13.
Citera
2020-07-22, 22:13
Medlem
Onan-erarens avatar
Porr kan jag hålla mig ifrån men onani NEJ.
Citera
2020-07-22, 22:18
Medlem
Questioneers avatar
Om du har mycket sex, kanske, men om du varken onanerar eller har sex så är det nog omöjligt. Kuken måste ha sitt.
Citera
2020-07-22, 22:18
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Varför har du skam och ångest av onani? Är du uppvuxen i ett frireligiöst hem?
Eller är det porren du mår dåligt av? Det vore mindre konstigt eftersom porren av idag för det mesta är skitdålig. Men om du mår dåligt av att onanera borde du söka hjälp. Sexualiteten är viktig och det gäller att hålla igång driften i någon mån för att inte säcka ihop totalt.
Skulle du hellre vilja ha en flickvän men fixeringen vid onanin hindrar dig är det ett annat problem. Men sluta skäms för att du drar i snoppen, det finns ingen anledning till att skämmas över det.
Citera
2020-07-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Varför har du skam och ångest av onani? Är du uppvuxen i ett frireligiöst hem?
Eller är det porren du mår dåligt av? Det vore mindre konstigt eftersom porren av idag för det mesta är skitdålig. Men om du mår dåligt av att onanera borde du söka hjälp. Sexualiteten är viktig och det gäller att hålla igång driften i någon mån för att inte säcka ihop totalt.
Skulle du hellre vilja ha en flickvän men fixeringen vid onanin hindrar dig är det ett annat problem. Men sluta skäms för att du drar i snoppen, det finns ingen anledning till att skämmas över det.

Jag håller på att säcka ihop helt av detta beteende. Ja om man hade flickvän hade varit något annat ja då behöver man inte bli besatt av porr och onani då mer stabilare hade man varit
Citera
2020-07-22, 22:51
Medlem
321js avatar
https://www.fralsningsarmen.se/start...att-starta-om/

https://sokk.nu/porrberoende/

Upplever du att det är dags att dra ned på din nätporrskonsumtion men inte riktigt vet hur du ska börja? Här kan du få ett par förhållningssätt att pröva.

https://radioplay.se/podcast/alla-va...yssna/2027682/
Senast redigerad av 321j 2020-07-22 kl. 23:19.
Citera
2020-07-23, 02:56
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Varför får du skam och ångest över det?
Var glad att kuken står.
Citera
2020-07-23, 05:54
Medlem
Kickexs avatar
Gå utan porr hade varit bus enkelt men förr eller senare så hade man börjat runka i sömnen.
Citera
2020-07-23, 08:51
Medlem
Porr behövs inte om man har ett fungerande förhållande, en runk då och då kör nog dock de flesta ändå.
Citera
2020-07-23, 09:23
Medlem
Entekopps avatar
Jag har klarat 1,5 år för några år sedan. Men så länge kroppen producerar spermier så måste dom eventuellt komma ut genom ejakulering. Enda sättet att klara det är att äta mindre för att sänka kroppens energi och därmed minskar produktion av spermier och sexlusten avtar. Särskilt viktigt är det att inte äta kött! Varför tror ni munkar av olika slag är vegetarianer??

Finns dock ingen anledning att göra det om du inte har tänkt dra dig undan och leva munkliv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in