2020-09-09, 13:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Varför manifestera något så uppenbart att Lukasjenko vann? Tror du inte folk har något bättre för sig på helgerna? Kanske spendera tid med familjen/släkten hemma eller på landet? Som här i Sverige.

Det är ju ett jävla pridetåg varje helg i Minsk, varken mer eller mindre. Jag vill inte ha skiten öster om Polen.

Vi vänder istället på DITT resonemang. Vann Macron med 66% över Le Pens ca 34% i det franska presidentvalet 2017 efter att båda i stort sett fått nästan samma procenttal i första rundan, 23,8 mot 22,2? Sen slutade så här.

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_F...ntial_election
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_F...rtement_T2.svg

Varför ska folk köpa det ovanstående men samtidigt inte att Lukasjenko vann och att han är populärare än Macron i sitt eget hemland? 66% i en västerländsk "demokrati", hmm...och sen kom de gula västarna och Macron räddades av Covid-19...hmm...
Ja. Kolesnikova kunde vara LGBT, men det går inte att bekräfta. Tjejerna ser ut som modeller, studiobilder:
https://i.imgur.com/YMzznSl.jpg
Kolesnikova har bott i Stuttgart i 12 år. Undervisar i flöjt. Har aldrig varit politiskt aktiv innan maj i år.
Märklig revolution. Vi har haft blom-revolutionen, sång-revolutionen, sammets-revolutionen. Vad blir detta? - "Spice Girls"-revolutionen?
Citera
2020-09-09, 13:31
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Jag har inte krävt debatt på något annat språk än svenska. Och jag har visst svarat dig, men problemet är som sagt din läs- och skrivförmåga på svenska.

Saken är att du inte behärskar ämnet, som är Bjälleros. Du vet inte hur debatten om Bjälleros ser ut i Ryssland. Du vet inte om någon i Ryssland sagt att Sasha "suttit för länge" eller inte. Om någon rysk s.k. intellektuell har ställt upp för Svjatlana Aljasandrauna eller inte. Allt du gör är att svamla.

Du är ett kass fyllo som inte tillför något i tråden. Ingen kommer att "stämpla dig" - så fungerar inte vi demokrater. Däremot sitter vi och skrattar åt dig. Du är pinsam.

I förra inlägget krävde du att jag läste ryska tidningar... tror du nån bryr sig om , ( förutom att studera hur pressen i en diktatur fungerar) vad som står i Ryska tidningar? ämnet är Belarus, inte diktaturstyrd press i Ryssland. Det finns ingen fri press i Putins Ryssland, vet du inte det?) hjon.

Nobelpristagaren säger att de ryska intellektuella inte ställer upp för frihet och demokrati, då är det med största sannolikhet sant. Förmodligen är de också skrämda till tystnad, vet du vem Navalnyj är?
Läs gärna på vad som händer med rysk opposition...

Du är bara diktaturens hjon, ingen orkar med att ens tänka på att ta dig på allvar fullt ut.

Du borde hålla dig till ryska debattsidor, om det finns nåra, vad gör du här?
Senast redigerad av Draken55 2020-09-09 kl. 13:35.
Citera
2020-09-09, 13:44
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
I förra inlägget krävde du att jag läste ryska tidningar... tror du nån bryr sig om , ( förutom att studera hur pressen i en diktatur fungerar) vad som står i Ryska tidningar? ämnet är Belarus, inte diktaturstyrd press i Ryssland. Det finns ingen fri press i Putins Ryssland, vet du inte det?) hjon.

Uppenbarligen bryr sig hjonet Draken55, eftersom du hänvisade till att ingen i rysk press försvarat de oppositionella i Belarus. Det finns visst fri press i Ryssland, men du är förlåten. Hur skulle du veta hur det ligger till i Ryssland, du kan ju inte ens läsa och skriva på svenska.

Citat:
Nobelpristagaren säger att de ryska intellektuella inte ställer upp för frihet och demokrati, då är det med största sannolikhet sant.

Varför är det med största sannolikhet sant? Är man mer benägen att hålla sig till sanningen om man får ett litteraturpris?

Citat:
Förmodligen är de också skrämda till tystnad, vet du vem Navalnyj är?
Läs gärna på vad som händer med rysk opposition...

Ja jag vet vem Navalnuj är, men jag tvivlar på att du vet särskilt mycket om honom.

Citat:
Du är bara diktaturens hjon, ingen orkar med att ens tänka på att ta dig på allvar fullt ut.

Uppenbarligen tas jag på allvar av dig, ditt fyllo, eftersom du skriver som ett litet bokstavsbarn i tråden.

Citat:
Du borde hålla dig till ryska debattsidor, om det finns nåra, vad gör du här?

Det finns många ryska debattsidor där Lukasjenko får skarp kritik. Vad gör jag här? Jo, jag försöker att föra en diskussion med pålästa personer. Du är uppenbarligen inte en sådan utan ett hjon.
Citera
2020-09-09, 13:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVPutin
Uppenbarligen bryr sig hjonet Draken55, eftersom du hänvisade till att ingen i rysk press försvarat de oppositionella i Belarus. Det finns visst fri press i Ryssland, men du är förlåten. Hur skulle du veta hur det ligger till i Ryssland, du kan ju inte ens läsa och skriva på svenska.

Varför är det med största sannolikhet sant? Är man mer benägen att hålla sig till sanningen om man får ett litteraturpris?

Ja jag vet vem Navalnuj är, men jag tvivlar på att du vet särskilt mycket om honom.

Uppenbarligen tas jag på allvar av dig, ditt fyllo, eftersom du skriver som ett litet bokstavsbarn i tråden.

Det finns många ryska debattsidor där Lukasjenko får skarp kritik. Vad gör jag här? Jo, jag försöker att föra en diskussion med pålästa personer. Du är uppenbarligen inte en sådan utan ett hjon.

Du är ursäktad på grund av språket, men ändå inte, vad gör du här öht??

Jag sa att den ryska intelligentian inte står upp för frihet och demokrati, vad som står i rysk press är nåt du började dilla om. Rysk press är diktaturens redskap, det finns trots allt en del ryska intellektuella men de fegar väl ur,
kan till viss del förstå dem, det påminner ju mer och mer om situationen i nazityskland i Putins Ryssland, opponera, riskera livet.

Att Lukasjenko får kritik är irrelevant, jag har ju redan sagt det flera ggr, och DU klagar på att andra inte kan läsa )

Fyllo? du är så tröttsam i dina infantila pajkastningar, de har lika mycket finess som en rysk neandertalare som får betalt med korvören av staten för att driva pervers propaganda... men vänta....)

Självklart har en person som Svetlana typ, 100 ggr mer trovärdighet än du, eller nån annan rysk officiell kanal.

Och du svarar aldrig på grundfrågan, vad gör du här? du är förstås inte förbjuden att vara här men vad är syftet? Du bara kommer med infantila förolämpningar och lögner den ena mer fjantig än den andra, tror du att nån i västerlandet med huvet på skaft tror på din dynga?

Jag är genuint intresserad, du skriver och "debatterar" som du vore ställd inför en inhemsk rysk publik, inte en svensk.

Du vill diskutera säger du, men du vet ju uppenbarligen inte ens vad demokrati frihet humanism och respekt är, hur ska du kunna diskutera ämnet då?
Senast redigerad av Draken55 2020-09-09 kl. 13:56.
Citera
2020-09-09, 19:34
Medlem
En fråga:
Varför försvinner inte diktatorn i Belarus plötsligt spårlöst? Eller att han plötsligt blir sjuk enligt rysk modell. Vad hindrar? Att en ensam person förtrycker ett helt folk känns inte rimligt.
Citera
2020-09-10, 09:28
Medlem
spyder123s avatar
38 inlägg raderade. Bråka gör man i PM! Ytterligare bråk leder till varningar. /Mod
Citera
2020-09-10, 11:40
Medlem
VVPutins avatar
Ann Linde skulle ju åka till Aljaksandr Ryhoravitj i Mensk och mäkla fred tillsammans med en albansk basketbollspelare och tavelmålare. Fick hon inget gehör? Jag som trodde Sverige var jordens medelpunkt? 🤔
Citera
2020-09-10, 15:43
Medlem
Draken55s avatar
Så här ageras det i Belarus, med stöd från Putins Ryssland förstås, utan Putin, ingen diktatur i Belarus, Kreml försöker hålla fast vid det lilla man har.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...barikos-kontor

Vi ska kanske få slut på de löjliga spekulationerna att säkerhetstjänsterna i diktaturerna är iskalla proffs med intelligens? de fattar inte att de är filmade.
Citera
2020-09-10, 16:23
Medlem
VVPutins avatar
Citat:
Så här ageras det i Belarus, med stöd från Putins Ryssland förstås, utan Putin, ingen diktatur i Belarus, Kreml försöker hålla fast vid det lilla man har.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/h...barikos-kontor

Vi ska kanske få slut på de löjliga spekulationerna att säkerhetstjänsterna i diktaturerna är iskalla proffs med intelligens? de fattar inte att de är filmade.

Oj, ja det hade de säkert ingen aaaaning om! "Men Poopler bryr sig ju ändå inte om vad vi i Väst tycker!"
Citera
2020-09-10, 20:36
Medlem
Även om jag ser mig snarare som antifeminist och antiliberal är jag i detta fall helt på tjejernas sida som vill ta bort putins mög Lukasjenko. Vet inte hur "feministiska" dessa kvinnor är, men de riskerar sina liv och hälsa för bättre framtid för sitt land. Men frågan är om inte de i Belarus bör agera mer aktivt eller tom våldsamt som under Majdan i Ukraina. Diktatorer lämnar sällan makten frivilligt…
Senast redigerad av ABljuger 2020-09-10 kl. 20:41.
Citera
2020-09-11, 03:51
Medlem
I-van-Toers avatar
Draken55, ta min utsträckta hand och acceptera min ursäkt. OK? Vi bör sluta bråka här på FB. Problemet som jag ser det är att du inte är slav, Men jag är det. Du har ingen koppling till det. Så jag vet vad jag snackar om. Vad som händer i Vitryssland är inte bra men det är fortfarande en minoritet. Khaddafi fick en bajonett i ändtarmen, en kula i huvudet, en kula i bröstet...vår bäste bundsförvant. Är du glad idag vad som hände med honom? Önskar du Alexander samma öde? Låt mig veta så att jag vet.
Citera
2020-09-11, 07:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Draken55, ta min utsträckta hand och acceptera min ursäkt. OK? Vi bör sluta bråka här på FB. Problemet som jag ser det är att du inte är slav, Men jag är det. Du har ingen koppling till det. Så jag vet vad jag snackar om. Vad som händer i Vitryssland är inte bra men det är fortfarande en minoritet. Khaddafi fick en bajonett i ändtarmen, en kula i huvudet, en kula i bröstet...vår bäste bundsförvant. Är du glad idag vad som hände med honom? Önskar du Alexander samma öde? Låt mig veta så att jag vet.
Det här är lite av dilemmat. Det bästa för Sverige är ett stabilt Vitryssland med Lukasjenko vid rodret eller någon annan Moskvavänlig ledare. Det sistnämnda går att uppnå med allmänna demokratiska val vad jag förstår. Det sämre alternativet är en västvänlig ledare och det värsta som kan hända är en färgrevolution där NATO kliver in.

Det här är från ett svenskt perspektiv alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in