• 1
  • 2
2020-07-21, 01:46
Medlem
Flaskpost23s avatar
Tja flashen

Jag har under de senaste 10 åren ätit väldigt mycket godis, chips och nötter som har lagt sig på magen och undrar om ni har något tips på godis eller snacks som är kalorifattigt?

Vill inte ha något tips på äckliga morotsstavar eller gurkstavar de kan veganerna och vänstern käka
Citera
2020-07-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Tja flashen

Jag har under de senaste 10 åren ätit väldigt mycket godis, chips och nötter som har lagt sig på magen och undrar om ni har något tips på godis eller snacks som är kalorifattigt?

Vill inte ha något tips på äckliga morotsstavar eller gurkstavar de kan veganerna och vänstern käka
Grönkålschips. Sen kan du göra egen sån där knäckechips på olika frön..tycker det är jättegott. Vill man gå längre så kan man köpa torkad kött som ren eller annant magert kött. Godis brukar jag ibland göra men kalorifattigt är det kanske inte. Finns uppsjö på godis utan socker
Citera
2020-07-21, 02:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Popcorn och Cola light.
Citera
2020-07-21, 03:35
Medlem
Xemnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost23
Tja flashen

Dadelbollar kanske, finns recept på hur man tillagar kikärtor med t ex chili om du kanske gillar chilinötter. Annars typ frukt, innehåller mycket socker men kroppen mår bra av det och är oftast kalorisnålt t ex grapefrukt (beskt och gott tycker jag)

Nötter är å andra sidan bra fetter för kroppen, rör du på dig dåligt? Kanske därför det lagras så lätt på dig. Spring 1 timme om dagen men ha en dag som du kan ''fuska'' på.
Citera
2020-07-21, 04:53
Medlem
Börja bruka tjack så du blir inte lika sugen på sött. Eller mat.
Citera
2020-07-21, 05:53
Medlem
styckets avatar
Frön o nötter är ju väldigt nyttigt så sätt och borde inte göra dig lika fet som annat onyttigt. Men annars kan faktiskt avlånga gurkbitar, paprika osv vara gott att dippa med faktiskt. Godare än man tror! testa vetja. Det är som riktigt fräscht snacks. Förmodligen godare än chips egentligen även om man är en redig chipsfantast.

edit: haha läste inte hela din ts. Ohwell det får stå kvar :P Men många äter bär o frukter som godis också. Det är ju inte som gurka utan faktiskt sött precis som godis. Förmodligen godare med druvor, jordgubbar osv än sega godisar egentligen.
Citera
2020-07-21, 08:03
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Börja bruka tjack så du blir inte lika sugen på sött. Eller mat.
+1.

Brukar käka lakritsrot. Både billigt och kalorifattigt. Eller stensöta, helt gratis dessutom. Nä, skoja - vingummin och milkshake is the way to go!
Citera
2020-07-21, 09:40
Medlem
BernardLoutres avatar
Och vad är det för fel på vanliga svenska jordgubbar?
Citera
2020-07-21, 13:41
Medlem
Flaskpost23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Och vad är det för fel på vanliga svenska jordgubbar?

Vanliga svenska jordgubbar är väl inget snacks? Skulle mer säga att de är sånt som svenssons äter på midsommar
Citera
2020-07-21, 15:57
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Lägger också min röst på popcorn - någorlunda kalorifattigt och väldigt gott.
Citera
2020-07-21, 17:16
Medlem
TheJackets avatar
Som folk redan sagt. Popcorn
Citera
2020-07-21, 19:24
Vad tror TS om linsbågar då, de som kommit ut i affärer sedan nåt halvår eller så?
De torde ju innehålla mindre kalorier än t.ex ostbågar. Har smakat dem, de är väldigt goda som substitut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in