2006-05-06, 08:53
Medlem
Schaffers avatar
En varning ska han ha också och inom ett halvår är han förhoppningsvis borta.

Droger är ingen ursäkt, nej.
2006-05-06, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
En varning ska han ha också och inom ett halvår är han förhoppningsvis borta.

Droger är ingen ursäkt, nej.
Nu rör det sig om en tjej, och vi bör hålla de få vi har under beskydd. :smart:
2006-05-06, 09:22
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Tja, läser man reglerna, så står det ju inget om det där, så om man ser det så, så kan man ju säga att du har rätt i att det saknas regelstöd. Det är väl mer en praxis som visat sig fungera. Det är svårt att få så mycket engagemang i en omröstningstråd klockan halv ett en fredagnatt.

Hur tycker du att det borde fungera?
Nja, nog kan man väl hitta ett par rader i regelboken som en tempbann liknande den aktuella kan stödjas på, jag tänker på de sista raderna: "Admin har rätt att bannlysa en användare som han anser olämplig, och som inte tillför forumet något kvalitetsmässigt." Det nämns inte att en sådan bannlysning måste vara permanent och ej heller att användare alltigenom måste vara olämplig eller alltigenom måste sakna kvallitet.
2006-05-06, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Nja, nog kan man väl hitta ett par rader i regelboken som en tempbann liknande den aktuella kan stödjas på, jag tänker på de sista raderna: "Admin har rätt att bannlysa en användare som han anser olämplig, och som inte tillför forumet något kvalitetsmässigt."
Nu var det väl knappast admin som utförde denna endygnsbanning.
Dåligt försök 47:an, bättre att erkänna ett misstag än att komma med dåliga undanflykter.
Moderatorer ska inte hitta på egna regler, då rasar hela forumet.
2006-05-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Nu var det väl knappast admin som utförde denna endygnsbanning.
Dåligt försök 47:an, bättre att erkänna ett misstag än att komma med dåliga undanflykter.
Moderatorer ska inte hitta på egna regler, då rasar hela forumet.
admin eller admin2, ingen stor skillnad om du frågar mig. Nåväl, det var en teori, ingen undanflykt.
2006-05-06, 10:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Nog bäst att göra en regel av det, så att inte missbruk och godtycke proklameras, typ av mig
Vad får dej att tro att du skulle behandlas annorlunda? Är du lika packad/påtänd/eller vad det nu var som Un Perro var så kommer du också dra på dig replimander. Välidgt enkelt.

Sen så tycker jag du kan svara på Impieteers fråga: Hur tycker du att vi ska agera i sådana här situationer? Det är väldigt lätt att klaga, svårare då att komma med lösningar.
2006-05-06, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Vad får dej att tro att du skulle behandlas annorlunda? Är du lika packad/påtänd/eller vad det nu var som Un Perro var så kommer du också dra på dig replimander. Välidgt enkelt.

Sen så tycker jag du kan svara på Impieteers fråga: Hur tycker du att vi ska agera i sådana här situationer? Det är väldigt lätt att klaga, svårare då att komma med lösningar.
Har jag redan gjort din idiot, min lösning finns i tråden.
det handlar om att en moderator har hittat på regler som inte finns.
What's it.
2006-05-06, 10:33
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
What's it.

Vi skall givetvis jobba för att UP blir permanent bannad, maken till jävla troll och spammare var det länge sen man såg.

Om du vill behålla honom/henne för att hon är tjej, så är du så inihelvete tragisk att du borde läggas in.
2006-05-06, 10:48
Medlem
Citat:
What's it.
Så du tror fortfarande att min teori inte kan stämma?
2006-05-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydrooler
På förekommen anledning ställde jag i en annan tråd frågan:

Ska ens beteende i forumet kunna ursäktas med att man varit full eller drogpåverkad? Ska man undslippa straff eller bör man rent av straffas hårdare?

Åsikter någon?

Det skall aldrig ursäktas, vare sig på forum eller i verkliga livet. Straffet skall vara lika strängt, men då med rehabilitering i samband. Att ursäkta är att uppmuntra negativt beteende under alkohol- och drogpåverkan.
2006-05-06, 11:11
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydrooler
Är det så att om man bara är tillräckligt berusad så kan man förpesta ett antal trådar med inlägg som bara består av meningslöst dravel kryddat med rena elakheter och komma undan med en tillsägelse att man ska nyktra till innan man kommer tillbaka?

Är det så att Flashbacks forum består av så mycket annat än meningslöst dravel kryddat med rena elakheter? Är det ok att förpesta ett antal trådar med inlägg som stinker av plitmentalitet och moderator-wannabee-horeri?

Åsikter någon?
2006-05-06, 11:16
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
What's it.
Din lösning i efterhand är ungefär lika användbar som att säga till en kille som nyss blivit påkörd av en bil att han skulle se sig för innan han gick ut i gatan.

Kolla 47:ans inlägg, det finns en regel om att admin kan banna vem han vill, även tillfälligt. Men hur tycker du man ska göra när en användare löper amok och spammar varenda tråd i hans/hennes väg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in