2006-05-06, 03:07
Medlem
dirtydroolers avatar
På förekommen anledning ställde jag i en annan tråd frågan:

Citat:
Är det så att om man bara är tillräckligt berusad så kan man förpesta ett antal trådar med inlägg som bara består av meningslöst dravel kryddat med rena elakheter och komma undan med en tillsägelse att man ska nyktra till innan man kommer tillbaka?

Ska ens beteende i forumet kunna ursäktas med att man varit full eller drogpåverkad? Ska man undslippa straff eller bör man rent av straffas hårdare?

Åsikter någon?
2006-05-06, 03:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Samma regler skall givetvis gälla för alla... Om man inte kan skriva vettiga inlägg då man är full och/eller drogad så borde man låta bli att skriva under påverkan öht... Om man såg lindrigare på onyktra inlägg så kan ju vem som helst skylla på ett påhittat tillstånd så fort någon kriticerar hans inlägg bara för att komma undan billigare...

Hittils har jag ändå upplevt att FB har ganska så högt tak när det gäller tramsande, så det är ändå inte så troligt att man får tillsägelser p.g.a. fylleinlägg och dylikt... Lite trams brukar ju för det mesta ändå accepteras såvida det inte blir mer en regel än ett undantag att ens inlägg är oseriösa...

Jag har förresten för mig att jag har två tillsägelser i skrivandes stund, och så vitt jag kan minnas var jag spiknykter då jag gjorde båda dessa... Eftersom jag alltid har rätt tycker jag iofs at jag blev lite orättvist behandlad båda gångerna, men ynka tillsägelser är ju hur som helst inte så mycket att gnälla över, det krävs ju trots allt många under en kort tid för att de skall bli till en varning...
2006-05-06, 07:18
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydrooler
På förekommen anledning ställde jag i en annan tråd frågan:

Ska ens beteende i forumet kunna ursäktas med att man varit full eller drogpåverkad? Ska man undslippa straff eller bör man rent av straffas hårdare?

Åsikter någon?

Nej varför ska det spela någon roll, isåfall kan jag ju röjja runt på forumet som jag vill och sedan skylla på att jag var full/hög.
Vad man skriver får man stå för, ont som gott så är det bara.
Det är varjefall vad jag personligen tycker.
2006-05-06, 07:21
Bannlyst
Tänkte du på denne person eller?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=325090
http://www.flashback.org/showthread.php?t=325088
2006-05-06, 07:33
Medlem
Serrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Tänkte du på denne person eller?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=325090
http://www.flashback.org/showthread.php?t=325088

Noooooooo! Han var alldeles för ung för att möta detta öde! Strax över ett år som registrerad pojkvaskern, fy fan! Jaja, blir väl att skriva ett brev hem till hans mamma.
2006-05-06, 07:40
Moderator
impieteers avatar
Jag tycker inte det spelar någon större roll vem smutsdrullen tänkte på, sen jag fått se forumet från insidan har jag förstått att det är rätt vanligt och händer titt som tätt att någon spårar ur helt sena helgkvällar, så frågeställningen är ju relevant i vilket fall som helst.

Jag är lite ambivalent, i princip tycker jag att man får stå för vad man skriver även om man är påverkad. Men är det inga grova regelbrott utan mest nonsensinlägg så känns det som det kvittar.
2006-05-06, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag tycker inte det spelar någon större roll vem smutsdrullen tänkte på, sen jag fått se forumet från insidan har jag förstått att det är rätt vanligt och händer titt som tätt att någon spårar ur helt sena helgkvällar, så frågeställningen är ju relevant i vilket fall som helst.

Jag är lite ambivalent, i princip tycker jag att man får stå för vad man skriver även om man är påverkad. Men är det inga grova regelbrott utan mest nonsensinlägg så känns det som det kvittar.
Un perro har ju fått en bann, så dina åsikter är i minoritet i outlaw tydligen.
2006-05-06, 08:31
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Un perro har ju fått en bann, så dina åsikter är i minoritet i outlaw tydligen.

Han är tempbannad tills inatt, vilket inte gjordes som ett straff direkt, utan mer för att moderatorerna skulle slippa radera hans trådar hela natten. Om det kommer att räknas som en riktig varning eller tempbann i fortsättningen vet jag faktiskt inte.
2006-05-06, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Han är tempbannad tills inatt, vilket inte gjordes som ett straff direkt, utan mer för att moderatorerna skulle slippa radera hans trådar hela natten. Om det kommer att räknas som en riktig varning eller tempbann i fortsättningen vet jag faktiskt inte.
Med vilka regler får ett sådant tilltagande stöd?
Låter som ett icke reglementsenligt tilltagande.
2006-05-06, 08:45
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Tja, läser man reglerna, så står det ju inget om det där, så om man ser det så, så kan man ju säga att du har rätt i att det saknas regelstöd. Det är väl mer en praxis som visat sig fungera. Det är svårt att få så mycket engagemang i en omröstningstråd klockan halv ett en fredagnatt.

Hur tycker du att det borde fungera?
2006-05-06, 08:46
Medlem
Serrus avatar
Citat:

Låter mer som ett omhändertagande, och sånt kan ju faktiskt vara av godo ibland, you agreee?
2006-05-06, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Serru
Låter mer som ett omhändertagande, och sånt kan ju faktiskt vara av godo ibland, you agreee?
Nog bäst att göra en regel av det, så att inte missbruk och godtycke proklameras, typ av mig
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in