• 4
  • 5
2020-07-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Ja, jag är snubbe, och säkert har våra farsor någon gång, eller flera gånger, i ungdomen fått nobben av tjejer. Men de kanske tog det på ett bra sätt, och i de fall som de inte gjorde det så blev det inte uppmärksammat som det blir idag i och med det världsomspännande nätet. Jag kan tänka mig att de som idag kallar sig incels och går in för att hata tjejer har väldigt dålig självkänsla och/eller lider av en personlighetsstörning.

Förnekad kärlek uppfattar jag förnekad kärlek. Men visst, den som förnekas kärlek av någon blir ju indirekt också nekad sex av personen ifråga, åtminstone i de fall vi pratar om nu.

Ofrivilliga celibater har säkert alltid funnits, med den stora skillnaden att de tidigare inte har stämplat sig själva och gjort en stor grej av det. Frågan kanske är hur man definierar begreppet incel.
Offerkultur.
Alexander Bard benar ut begreppet väl.
Feminister, BLM, Incels osv är en del av en etablerad offerkultur.
Radikal feminister och Incels är trott eller ej väldigt lika varandra på många plan.
Citera
2020-07-26, 01:23
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Offerkultur.
Alexander Bard benar ut begreppet väl.
Feminister, BLM, Incels osv är en del av en etablerad offerkultur.
Radikal feminister och Incels är trott eller ej väldigt lika varandra på många plan.
Alexander Bard benar ut ditt arsle tydligen, och du tar villigt emot hans vidriga bögkuk.
Men trots att du hyllar detta äckel till människa bevärdigar jag mig med att besvara ditt inlägg.
Håller med om att incels är typisk offerkultur. Feminister är lite både och, de har sina självskrivna poänger också. Men BLM, Bonniers Litterära Magasin, det är fanimej högkultur!
Nå, skämt åsido. Black Lives Matter är en angelägen fråga. Diskrimineringen av svarta sitter mycket djupt. Det är i högsta grad allvarligt och vi behöver till mans fråga oss till vilken del vi själva bidrar. Det är lätt att häva ur sig, särskilt här på fb, att "negrer och apor" själva bidrar (genom viss kriminalitet etc.). Men det är betydligt mer komplicerat än så.
Citera
2020-07-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Alexander Bard benar ut ditt arsle tydligen, och du tar villigt emot hans vidriga bögkuk.
Men trots att du hyllar detta äckel till människa bevärdigar jag mig med att besvara ditt inlägg.
Håller med om att incels är typisk offerkultur. Feminister är lite både och, de har sina självskrivna poänger också. Men BLM, Bonniers Litterära Magasin, det är fanimej högkultur!
Nå, skämt åsido. Black Lives Matter är en angelägen fråga. Diskrimineringen av svarta sitter mycket djupt. Det är i högsta grad allvarligt och vi behöver till mans fråga oss till vilken del vi själva bidrar. Det är lätt att häva ur sig, särskilt här på fb, att "negrer och apor" själva bidrar (genom viss kriminalitet etc.). Men det är betydligt mer komplicerat än så.
Så jag tar emot bögkuk om jag håller med honom vad han tycker i vissa frågor?
Du låter ju förövrigt som någon som diskriminerar bögar men är emot diskriminering av svarta?...

BLM är ingen högkultur! Det är extrem vänster driven organisation.
https://www.youtube.com/watch?v=Q52gTfX8jXA&t=8s vad exakt är det som är rasistiskt?
Kan du citera vad han säger som är diskriminerande mot svarta?
Om du inte ens har sett eller vill se klippet här han berättar varför han skrev som han gjorde så tycker jag ärligt talat synd om dig.
Om du inte kan eller orkar peka ut något i klippet så öppna inte ens käften.
Det är ju intellektuellt självmord om du inte har lyssnat på någon riktig intervju från honom och kan peka ut vad han säger som är fel rent konkret.

Tittar vi på statistik så dödas i genomsnitt 4 vita män vid 10 000 grip för alvarligt brott i USA.
För svarta är siffran 3 av 10 000.
Självklart dödas fler svarta än vita om vi tittar på befolkningsmängden av svarta respektive vita jämfört med varandra.
Men då får man komma ihåg att svarta står för 50%+ av alla grova brott som mord mm trotts att de bara utgör 13% av befolkningen.
Vidare så är det mycket fler vita som blir mördade av svarta än vad det är vita som dödar svarta.
Svarta dödar svarta, den vanligaste dödsorsaken för en ung svart man är att bli mördad av en annan svart man.
Sker detta för att vita diskriminerar svarta eller är det för att det har byggts upp en destruktiv kultur bland svarta män som främst drabbar andra svarta män?
Denna destruktiva kultur är en offerkultur!
Jag ber dig att läsa på kring ämnet och lyssna på vad intellektuella svarta har att säga kring problemet.
Svarta blir behandlade som efterblivna idioter vilket skapar en offermentalitet.

Vi kan se samma sak bland invandare här i Sverige!
Där vi utgår ifrån att invandare aldrig kommer att kunna prestera lika bra som etniska vita svenskar och därför inte ställer några krav på dom!
Är inte detta om något rasistiskt? Vi gör dom till svagare människor!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in