2025-03-21, 11:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är nog en kortvarig romans. Dock tror jag på någon form av botten här och SBB är en volatil historia. Blankare tror ju det förstås men inte ledningen som via sina insynsköp signalerar något helt annat. För att balansera ditt argument angående blankning en del. Jag vet vad att du tycker att det här med insynsköp inte spelar någon roll så det behöver du inte dra igen. 😂

Du detdär med insynsköp har noll och inget signalvärde! Det var stora insynsköp i SBB hela vägen från 60 kr ner till 15 kr, var det något att ta rygg på tycker du?

Insynsförsäljningar har mycket större signalvärde, som när Oscar Engelbert sålde aktier på toppen i OP för 250 miljoner kronor, där borde fler hängt på!

Eller insunsköpet i Anoto för 6,5 milkoner kronor till kursen 12 öre tidigare i år, en urusel affär.
Citera
2025-03-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Du detdär med insynsköp har noll och inget signalvärde! Det var stora insynsköp i SBB hela vägen från 60 kr ner till 15 kr, var det något att ta rygg på tycker du?

Insynsförsäljningar har mycket större signalvärde, som när Oscar Engelbert sålde aktier på toppen i OP för 250 miljoner kronor, där borde fler hängt på!

Eller insunsköpet i Anoto för 6,5 milkoner kronor till kursen 12 öre tidigare i år, en urusel affär.
Där är vi oense helt enkelt du och jag. 🙏
Men för att citera Peter Lynch så!
"Insiders may sell there shares for any number of reasons, but they buy them for only one: they think the price will rise." 🤫
Citera
2025-03-21, 12:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Där är vi oense helt enkelt du och jag. 🙏
Men för att citera Peter Lynch så!
"Insiders may sell there shares for any number of reasons, but they buy them for only one: they think the price will rise." 🤫

Sant! Men de som verkligen vet när det är köpläge lär väl köpa via bulvan?

2022 01 23 köpte IB 500000 SBB B-aktier till kursen 56,37 kr.

2022 02 23 försökte IB snitta ner sig genom.att tanka 500000 B-aktier till kursen 43,28 kr.

2022 05 06 l så köpte IB himself ytterligare250000 B-sktier i SBB till kursen 26,25 kr.

Att IB inte hade bättre koll på läget än så visar ju bara att den mannen totalt saknar verklighetsförankring!

Detta visar övertydligt att insynsköp inte är något att haka på!
Citera
2025-03-21, 12:14
Medlem
Citat:
Sant! Men de som verkligen vet när det är köpläge lär väl köpa via bulvan?

2022 01 23 köpte IB 500000 B-aktier till kursen 56,37 kr.

2022 02 23 försökte IB snitta ner sig genom.att tanka 500000 B-aktier till kursen 43,28 kr.

2022 05 06 l så köpte IB himself ytterligare250000 B-sktier i SBB till kursen 26,25 kr.

Att IB inte hade bättre koll på läget än så visar ju bara att den mannen totalt saknar verklighetsförankring!
Då var "pengar gratis" och det mesta en hype. Ett annat ränteläge och en annan värld.
Citera
2025-03-21, 12:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Då var "pengar gratis" och det mesta en hype. Ett annat ränteläge och en annan värld.

Ja men han gjorde ju insynsköpen när korthuset uppenbarligen börjat rämna.

De 56,5 miljonerna han insynsköpte för är 4,375 miljoner idag + en struntsumma som avknoppade bolag är värda.

Undrar var han sitter och surar numera? Han är ju helt borta från offentligheten.
Citera
2025-03-21, 18:11
Medlem
Citat:
På tal om SBB ser den aktien ut att ha bottnat för nu? 🙂 Fick bli en liten post. Kanske dags för miljardären att gå in igen? 😂
Är inne hårt på SBB nu, vad jag förstår är det många som är inne hårt, nivån ligger bra, visst den kan sjunka 1kr till, men den kan inte sjunka hur långt som helst.
Kan ta lite tid innan den går upp till 4,5kr eller mer, men å andra sidan gör man en hyfsad vinst i fall den når dit om någon månad. värt o vänta.

Var ett lustigt slut idag, den droppa enormt på slut auktion, hänvisar kursen o vad den ska ligga på inte stämmer överens med verkligheten.
Citera
2025-03-21, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Är inne hårt på SBB nu, vad jag förstår är det många som är inne hårt, nivån ligger bra, visst den kan sjunka 1kr till, men den kan inte sjunka hur långt som helst.
Kan ta lite tid innan den går upp till 4,5kr eller mer, men å andra sidan gör man en hyfsad vinst i fall den når dit om någon månad. värt o vänta.

Var ett lustigt slut idag, den droppa enormt på slut auktion, hänvisar kursen o vad den ska ligga på inte stämmer överens med verkligheten.
Jag tror det kan bli riktigt bra ändå. Både rent tekniskt och fundamenta talar ändå i den riktningen.
Du har dock rätt att det var en väldigt märklig dipp på slutet av dagen. Jag menar ett sådant fall kräver nästan någon form av förklaring. Någon kanske ville kanske in billigt? 😂
Citera
2025-03-21, 18:42
Medlem
Citat:
Jag tror det kan bli riktigt bra ändå. Både rent tekniskt och fundamenta talar ändå i den riktningen.
Du har dock rätt att det var en väldigt märklig dipp på slutet av dagen. Jag menar ett sådant fall kräver nästan någon form av förklaring. Någon kanske ville kanske in billigt? 😂
Att slut auktionen omsätter 4 miljoner aktier är ovanligt spec när det var låg omsättning under hela dagen ca 10 milj) , även om sbb gick ner handla det om ovanligt låg omsättning för att gå ner, det samma när den steg, slut auktion omsatte nästa 30% av hela handeln.
Vad som förvånade var att varje sänkning o ökning oftast handlade om några få tal aktier, kunde stå 20000st både upp o ner på varje steg, men när den öka/föll omsattes oftast bara 10 till 1000st på varje steg. Var en märklig handel i dag.
Citera
2025-03-21, 18:48
Medlem
Citat:
Att slut auktionen omsätter 4 miljoner aktier är ovanligt spec när det var låg omsättning under hela dagen ca 10 milj) , även om sbb gick ner handla det om ovanligt låg omsättning för att gå ner, det samma när den steg, slut auktion omsatte nästa 30% av hela handeln.
Vad som förvånade var att varje sänkning o ökning oftast handlade om några få tal aktier, kunde stå 20000st både upp o ner på varje steg, men när den öka/föll omsattes oftast bara 10 till 1000st på varje steg. Var en märklig handel i dag.
Ja verkligen men tror du att nedgången i slut aktionen kan handla om någon typ av manipulation, eller var det troligtvis någon som la en fet köporder under kursen?
Senast redigerad av Truefighter 2025-03-21 kl. 18:50.
Citera
2025-03-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ja verkligen men tror du att nedgången kan handla om någon typ av manipulation, eller var det troligtvis någon som la en fet köporder under kursen?
Vad jag tror känner systemet av köp o sälj, jag brukar ofta göra köp på själva auktionen, lägger jag sälj hamnar kusen oftast just över vad jag lagt på sälj, sålde jag just innan, kl 17:24:55, brukar jag kunna köpa för en lägre kurs, vad jag har sett som mer vanligt än ovanligt är om kursen går ner vid auktion kommer den kliva upp nästkommande handels dag, sluta den uppåt brukar den falla nästkommande.
Vad jag tror kommer SBB öppna högt på måndag. tecken pekar ditåt med den handel som var idag. Det var något som inte stämde med dagens handel, tror börsen gör lite som den vill.
Citera
2025-03-21, 19:09
Medlem
Citat:
Vad jag tror känner systemet av köp o sälj, jag brukar ofta göra köp på själva auktionen, lägger jag sälj hamnar kusen oftast just över vad jag lagt på sälj, sålde jag just innan, kl 17:24:55, brukar jag kunna köpa för en lägre kurs, vad jag har sett som mer vanligt än ovanligt är om kursen går ner vid auktion kommer den kliva upp nästkommande handels dag, sluta den uppåt brukar den falla nästkommande.
Vad jag tror kommer SBB öppna högt på måndag. tecken pekar ditåt med den handel som var idag. Det var något som inte stämde med dagens handel, tror börsen gör lite som den vill.
Okej och tack för din bild av det hela. Ska bli spännande att följa utvecklingen på måndag.
Citera
2025-03-21, 19:14
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Mina Lipidor AB är upp 12,2% idag och mina Embedded Art Group upp 11,5%....
Jag kan dethär med aktier.
Mitt innehav är minus 28 procent i år, jag kan inte det här med aktier..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in