2020-07-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Så nu säljer du dina Lammhults? Har inte du suttit på dom sen den låg på 60 kr?
Hur stort innehav har du? Daglig omsättning på 180-200 tusen lär väl duga för att kunna sälja av?

Jag har haft Lammhults i flera år. 4-5 år.

Jag har 1450 kvar.

De hade säkert gått att sälja, men jag hade drivit ner kursen. Jag hade fått ta ett bud en bra bit bak i kön igår.

Idag hade det gått bättre men jag skall iväg.
Citera
2020-07-22, 15:51
Medlem
eat2grows avatar
Lyckades göra bra affärer i Getinge, köpte kring 175kr och förutspådde en positiv reaktion på rapporten. Sålde halva posten på 200kr och resten på 208kr, så den är jag nöjd med. Har även fått bra liv i Resurs Holding som jag tror starkt på där jag sitter med ett väldigt lågt GAV. Det tristaste för min del måste varit att jag gick in i HM på 175kr när jag tyckte att det var "rea" Även Castellum som jag är tung i hade varit roligt att se lite mer positiva rörelser i.
Citera
2020-07-22, 22:27
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eat2grow
Lyckades göra bra affärer i Getinge, köpte kring 175kr och förutspådde en positiv reaktion på rapporten. Sålde halva posten på 200kr och resten på 208kr, så den är jag nöjd med. Har även fått bra liv i Resurs Holding som jag tror starkt på där jag sitter med ett väldigt lågt GAV. Det tristaste för min del måste varit att jag gick in i HM på 175kr när jag tyckte att det var "rea" Även Castellum som jag är tung i hade varit roligt att se lite mer positiva rörelser i.
Jag sitter tungt med 800 aktier i Castellum så jag hoppas den flyger också
Citera
2020-07-23, 05:45
Medlem
De senaste månaderna har Euron blivit 75 öre billigare och ligger på typ den lägsta nivån på flera år. Överväger att köpa upp lite Euro stoxx 500-bolag. Några tips på SX5E-aktier som fortfarande har stor uppsida efter dippen? Vilka SX5E-bolag äger ni?
Citera
2020-07-23, 09:33
Medlem
1234
Citera
2020-07-23, 09:44
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag sitter tungt med 800 aktier i Castellum så jag hoppas den flyger också
Är inte den branschen fortfarande ganska hård pressad? Castellum äger väl bara lokaler och kontor och det är många verksamheter som har det svårt nu och inte kan betala hyror. Sedan går vi väl ner mot en lågkonjuktur också som kan påverka den branschen, men jag håller med annars om att Castellum är ett fint företag utöver det.
Citera
2020-07-23, 10:12
Medlem
Jaha... Lammhults då... vad surt den går... mutter, mutter... jävla kapsylfabrik.

Men jag tänker ta hem Lagercrantz också. Det är absurt vad den stigit och höjt sitt PE.

Det är flera aktier i branscher som är lite mode just nu. Elfirman Garo t ex med sina laddstolpar.

Det finns inga vallgravar för den tillverkningen.

Lagercrantz är ett gytter av ICT-verksamhet, svår att överblicka. Men ändå....

Jag har snart gjort 50% denna sommaren på den firman... fantastiskt kul.
Citera
2020-07-23, 10:24
Medlem
Kalle81s avatar
Saab går bra efterrapporten. Kan nog klättra 50 kr relativt fort, med lite nyheter om orders osv.

Sandvik tycker jag borde gå ner efter sin rapport, men har bara gåttn er litegrann.
Citera
2020-07-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Saab går bra efterrapporten. Kan nog klättra 50 kr relativt fort, med lite nyheter om orders osv.

Sandvik tycker jag borde gå ner efter sin rapport, men har bara gått er litegrann.

Ja, SAAB bör klättra till pre-corona nivåer ganska fort. Den civila flygverksamheten är drabbad, men verkar jobba mot det militära flygets välfyllda orderstock.
Citera
2020-07-24, 11:04
Medlem
Tycker vi slår ett slag för att göra denna tråden till officiella "börssnack"-tråden. Det finns ju ett behov, Corona-tråden har blivit en misär av allt möjligt snack samtidigt som modsen raderar på måfå vad de inte tycker hör dit.

On topic: Lite förvånad över hur aggressiv tech-selloff varit på sistone. Man kan tycka att caset är väldigt starkt när Corona har gett digitaliseringen en rejäl spark i röven och satt lite fart på grejorna. Samtidigt makesar det sense (fyfan vilken svengelska) att folk tar hem vinsterna efter så mycket uppgång.

Spännade tider hur som helst.
Citera
2020-07-24, 11:31
Medlem
Riktigt dåligt idag Allt backar nästan. Passade på att köpa lite Bulten och lite Wallenstam.

Hursomhelst nära all-time-high på mitt innehav i vilket fall, vilket känns lite omotiverad med tanke på hur ekonomin går, så kanske inte skall klaga för mycket.

Tänker inte utvärdera mitt innehav förrän nästa års utdelningssäsong i vilket fall. Jag har ju satsat på företag som jag förväntar mig hyfsad direktavkastning från nu och då är det ju lite löjligt att oroa sig för dagskurserna Bara att köpa mer när kurserna dippar nu och då...
Citera
2020-07-24, 11:46
Medlem
Marcens avatar
Passade på att kliva in i EQT under förmiddagens dipp. Långsiktigt tror jag att det finns fin potential.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in