Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-26, 21:45
Medlem
mustams avatar
Plus 60 000 idag. Konstigt nog var detta en av mina bättre dagar senaste tiden. Mitt tyngsta innehav Embracer verkar vara på väg att återhämta sig.
Senast redigerad av mustam 2021-11-26 kl. 21:51.
Citera
2021-11-26, 22:14
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Portföljen ser ut som Rocky efter några ronder med Ivan Drago. Kunde dock vara värre. Kunde gått lika illa som för Apollo Zero, jag menar Avanza Zero.

https://imgur.com/a/yy5vGB1
Citera
2021-11-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror ni att Arjo B kommer gå bra? Dom har ju gått ned mycket nu. Men deras styrelseledamot har köpt flera miljoner kr i aktier i Arjo B, trots chinese virus.

De säljer sjukvårdssängar ? Även om covid kickar in på allvar kommer de att tillverka sjukvårdssängar någon annanstans för mycket billigare.
Citera
2021-11-26, 22:18
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Även om det var blodrött idag gick Stillfront riktigt bra.
Citera
2021-11-26, 22:19
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Detta är INTE är överreaktion btw. Snarast en underreaktion. Olja hade sin värsta dag sedan efterspelet av Corona då priset gick över i negativa tal. Amerikanska tioåriga obligationen föll mest på hela året. Hela inflationstraden detonerade stenhårt. Det konstiga är att inte börsen föll mer.
Citera
2021-11-26, 22:39
Medlem
BFRI levererade, +6k på den blodigaste dagen på länge får anses som godkänt
Morgondippen köptes snabbt upp, nästa vecka blir intressant.
Citera
2021-11-26, 23:50
Medlem
ksvs avatar
Massor av siffror som inleds med ett minustecken.
https://imgur.com/a/NH39RMS
Lyckligtvis är det inte fullt lika illa som det ser ut eftersom Resurs idag handlas exklusive avknoppningen av försäkringsbolaget Solid. Den kommer komma in i portföljen nästa vecka och då återkommer det lite siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Portföljen ser ut som Rocky efter några ronder med Ivan Drago. Kunde dock vara värre. Kunde gått lika illa som för Apollo Zero, jag menar Avanza Zero.
https://imgur.com/a/yy5vGB1
Det tillhör livet när man har en aktiedepå. Mentalt behöver man bara beredd på nedgångar på 40-50 %.
Så länge man har bolag med bra inneboende värde har man tiden på sin sida.
Faktum är att det är främst efter stora sättningar som man hittar riktigt fina felprissättningar och kan göra de bästa klippen.

Citat:
Detta är INTE är överreaktion btw. Snarast en underreaktion. Olja hade sin värsta dag sedan efterspelet av Corona då priset gick över i negativa tal. Amerikanska tioåriga obligationen föll mest på hela året. Hela inflationstraden detonerade stenhårt. Det konstiga är att inte börsen föll mer.
Nedsidan är potentiellt rätt stor, särskilt ifrån nuvarande nivåer.
I övrigt har jag ingen aning om börsens riktning framöver. Det har jag i och för sig aldrig haft.
Senast redigerad av ksv 2021-11-26 kl. 23:54.
Citera
2021-11-27, 00:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Alltså vete tusan. Förutom detta Covidskit nu så har USA precis släppt reserver på 50 milj tunnor för att försöka trycka ned priset, Biden försöker kämpa på och visa handlingskraft. Det suger att vara Biden nu med inflationstrycket.

Dessa actions/reserver framstår som en enorm tillgång bland vissa medier och analytiker. OPEC lackade förstås och har visat föga intresse av att öka produktionen som t ex Biden gnäller om som även gapar på oljebolagen om prissättning (istället för att be FED sluta trycka pengar). USA förbrukar 20 milj tunnor om dagen så deras reserver är peanuts.

FED lär knappast fortsätta med sin tapering, eller höja räntan nu när de får chansen att skrika Covid igen, så Powell fortsätter att trycka fantasisummor pengar och det leder till ännu högre Inflation. Vart letar sig en del av dessa finansiella stimulanser då? Troligen oljan. Tänk då även om vi inte får några brutala nedstängningar, och även en vinter som knackar på dörren.

Jag gissar att samhällen inte kommer stänga ned på samma brutala sätt som sist. De stora grabbarna som spekulerat i oljan ser chansen att plocka vinst nu, sedan börjar rallyt 2.0 igen.

Men visst, blir det total shut down igen (med då tillhörande kaos och upplopp hos befolkningen) så ser det riktigt svart ut, men jag tror inte vi hamnar där. Håller tummarna iallafall, tror det kommer bli jävligt stökigt och stora konflikter.
Citera
2021-11-27, 01:52
Medlem
Wakzlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Massor av siffror som inleds med ett minustecken.
https://imgur.com/a/NH39RMS
Lyckligtvis är det inte fullt lika illa som det ser ut eftersom Resurs idag handlas exklusive avknoppningen av försäkringsbolaget Solid. Den kommer komma in i portföljen nästa vecka och då återkommer det lite siffror.

Det tillhör livet när man har en aktiedepå. Mentalt behöver man bara beredd på nedgångar på 40-50 %.
Så länge man har bolag med bra inneboende värde har man tiden på sin sida.
Faktum är att det är främst efter stora sättningar som man hittar riktigt fina felprissättningar och kan göra de bästa klippen.

Nedsidan är potentiellt rätt stor, särskilt ifrån nuvarande nivåer.
I övrigt har jag ingen aning om börsens riktning framöver. Det har jag i och för sig aldrig haft.

Du sitter på 40 mille alltså? Fan man skulle blivit pilot =)
Citera
2021-11-27, 02:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
- - - Det suger att vara Biden nu med inflationstrycket.
- - -

Det måste suga att alltid vara Biden - om man inte lallar runt senil på ett ålderdomshem... tänk hur hans mentala nedgång är märkbar redan nu - sluddrar, somnar, agerar mer och mer senilt. Hur fan kommer hans dagsform att vara 2023!!!???

Trots att Ingves tror sig ha bestämt annorlunda kommer ett rejält ras på börsen snart, en bubbla kan inte blåsas upp i oändlighet, trots negativa realräntor och andra faktorer; en bubbla är en bubbla är en bubbla...
Citera
2021-11-27, 03:14
Medlem
bajssprutans avatar
Classic CCP med oljereserverna. En halv dag av planetens konsumtion, eller två dagar i USA.
Nästan komiskt. Ge det ett par veckor till så är oljan åter över 80.

Lär väl bli full FUD i media om den nya dödsmutantkungflun omicron. Om två veckor vet vi osv. Det vanliga köret.
Så fort big pharma försäkrat de räddhågsna att fjärde och femte rykaren går att få redan i höst så rullar allt på igen.
Moderna filar redan på en booster.

Bidens senilitet är mest ett imageproblem utåt, då jag antar att det är andra som drar i trådarna i bakgrunden.
Men han är allt annat än fit for fight.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-11-27 kl. 03:24.
Citera
2021-11-27, 03:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Önskvärt borde bara lag att en affär per dag. Satans jävla daytraders
Förstör allt med sitt naiva impuls.

När tror ni börsen vänder?
Hur smittsamt är negerviruset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto