2021-11-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Oljeprisfallet har inget med USA:s president att göra. USA:s oljereservpolitik är inte ett hot då Aramco enkelt kan återgälda (hämnas) genom att sänka produktionen.

Din tes om inflation och aktier är helt felaktig. Och du kommer att bränna dig ordentligt om du har kvar dina oljerelaterade exponeringar. Olja, tillsammans med konsumentrelaterat och tech har absolut sämst framtidsutsikter på två års sikt.

Allt är som vanligt. Alla idioter utan kunskap är mästare i börsuppgång. I börsnedgång däremot så kommer det rätta ansiktet fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Harry44winston
Vad bör man ligga i då? Jag har hört att banker går bra vid inflation och räntehöjningar? Och företag med ”pricing power” vilka det nu skulle vara.

Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Analys är inte linjärt och det finns få fixerade mallar att gå efter.

Finanssektorn kommer att leda tillsammans med tech framöver, och INFÖR en kommande räntehöjning. Även oljeprisfallet kommer initialt att kyla ner inflationsförväntningarna vilket kommer att ge mer krut åt nuvarande ledare dvs tech, halvledare, flygbolagen osv.

När räntehöjningen blir ett faktum ändras kalkylerna. Då blir bankerna förlorare tillsammans med de övriga ledarsektorerna.

Men först en nedgång baserad på en förväntad uppgång av den amerikanska korträntan.

Ska du försöka tillrättavisa någon får du läsa på bättre. Bankerna går bättre när räntan höjs.
https://nineambell.com/rantans-paverkan-pa-bankaktier/

Och att påstå att oljeinvesteringar har sämst framtidsutsikter är bara löjligt. Även om oljepriset sjunker kan bolagen hedga. Samtidigt är nyinvesteringarna på historiskt låga nivåer. Hög risk? Ja!
Dåliga framtidsutsikter? Nej!
För tillfället badar oljebolagen i pengar och är på väg att starta återköpsprogram och/eller utdelningar.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/11/16/africa-oil-africa-oil-mer-an-dubblade-vinsten-i-q3.html

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/11/02/ipc-ipc-okar-omsattning-och-nettoresultat-under-tredje-kvartalet-genomfor-aterkop.html
Citera
2021-11-22, 21:03
Medlem
MrLevaLivets avatar
+1,5k, mina större tråktelekominnehav leder vägen samt olja fick en rebounce, men t ex Gazprom förstör tyvärr dagen med ned 6%.
Citera
2021-11-22, 21:41
Medlem
Pissdag, det ville sig inte alls... skulle ställa calls på Eric men den gick back... short puts på Volvo eller Boliden, båda går upp.

Så viker Saxlunds ned å det värsta.

Sämst var att Kindred satte ny botten nära min put.

Hemsk dag!!
Citera
2021-11-22, 22:42
Medlem
Glossuss avatar
En tusing back. Fast jag är riktigt nöjd över att ha sålt 1150 aktier i Evolution i fredags..
Citera
2021-11-22, 23:00
Medlem
Internetkrigares avatar
Plus 0.58%. Sandvik agerar draglok.
Citera
2021-11-22, 23:37
Medlem
Glossuss avatar
Vad tror herrarna om dagens losers? Eric B, EVO, Kinnevik B, Sinch? Buy low tänker jag..
Citera
2021-11-23, 11:53
Medlem
Hur dagen går? Vet inte, jag har avanza.
Citera
2021-11-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad tror herrarna om dagens losers? Eric B, EVO, Kinnevik B, Sinch? Buy low tänker jag..
Ericsson kanske är något, men EVO måste gå ner en himla massa innan jag skulle säga att de är buy low, typ 50% ner..
Citera
2021-11-23, 17:55
Medlem
Fangfaces avatar
Låg grönt innan de öppnade på andra sidan vattenpölen. Nu ser det värre ut. För stort TSLA-innehav.

Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Hur dagen går? Vet inte, jag har avanza.
Haha, den var bra!
Citera
2021-11-23, 18:13
Medlem
bajssprutans avatar
Jag håller med föregående skribenter om Avanza. Nya appen ser ut som en hög avföring, dagligt krångel och jag vet fan inte hur mycket pengar jag har. #Avexit.
Citera
2021-11-23, 19:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
Ligger exakt på nollan, commodities och telekom täcker upp övrigt där tyvärr en hel del suger.
Citera
2021-11-23, 19:12
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ligger exakt på nollan, commodities och telekom täcker upp övrigt där tyvärr en hel del suger.
Du skulle cashat teslabjörnarna med najs gains, du vet att alla är cp plus manipulation.
Shorta handlar om att inte bli för girig, (lex Gme, Amc.)
Sparka istället hagamannen i kuken och få dina lajks på fejjan (100% gains) istället för att spela hjälte och gå full nödvärnsexcess (300% gains) tills snuten kommer och tar dig för att leka GTA på svensk gata iklädd vitt skinn.

Precis som att jag behöver bara vara snabbare än dig, inte lejonet som jagar oss för att komma undan är det de som stannar nära elden för länge som blir rökta. (lex aegir)
De smarta dansar nära utgången precis som i Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in